Sensation i Danmark: 2 gange Hansi på salg~
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-08-10 17:24

Det er ikke småting vi skal opleve angående tysk slager i Danmark.

1: Nu har vi lige vænnet os til at tysk slager er blet så stærk i Danmark,
at der ingen problemer er med at den kan storme den danske salgslistes 1.
plads.

2: Og vi har også vænnet os til at tysk slager er blevet så populær, at der
nu sagtes kan ligge 3 tyske slagerplader blandt de 20 mest solgte plader i
Danmark

3: Nu skal vi til at vænne os til at een og samme slager-sanmger kan ligge
blandt de 20 mest solgte plader, med 2 forskellige cd-er.

Noget lignende var direkte uhørt for bare et år siden.
Man må nok sige at tysk slager bliver ved og ved med at storme frem i
Danmark.
Det bliver mere og mere anerkendt og populært. Man hører sjældent folk sige
noget skidt om tysk slager.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-08-10 17:31

meddelelsen news:4c77e6a4$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Man hører sjældent folk sige
> noget skidt om tysk slager.

Hansi nr. 9 og nr. 13

Helene nr. 18

Semino ud

Hilsen Åge

Fra : Michel

Dato : 27-08-10 17:49

> [...]
> blandt de 20 mest solgte plader, med 2 forskellige cd-er.
>
> Noget lignende var direkte uhørt for bare et år siden.

Ja, men ikke tilbage i midten af 70'erne. Der formåede schlager-koryfæet
(nej, "koryfæ" er ikke et nedsættende ord - det betyder faktisk
"foregangsmand") Freddy Brech at puffe sit album "Überall auf der Welt" ned
fra førstepladsen til andenpladsen, da albummet "Rote Rosen" drønede direkte
ind på førstepladsen. Jeg har haft fornøjelsen at interviewe ham til en
lokalradio som den eneste tysktalende for 7-8 år siden, og han var (da han
jo døde for et par år siden), trods han sammen med Astrid skulle lave en
koncert kort efter, utroligt imødekommende og havde god tid til at fortælle
om en lang karriere. Totalt ukrukket med andre ord.

> [...]
> Danmark.
> Det bliver mere og mere anerkendt og populært. Man hører sjældent folk

Med fare for at tilføje lidt malurt til bægeret, så ved jeg ikke, om de
lister du henviser til er salgslister for cd'er i "fysisk" form eller om de
også inkluderer downloads. Mange unge downloader jo cd'erne i stedet for at
købe dem i cd-shoppen, mens Hansi-fans formentligt primært køber cd'en i det
lokale supermarked og ikke downloader og brænder den. Det kan i givet fald
give en vis skævvridning. Men der er da næppe tvivl om, at den tyske musik
er kommet for at blive, og det er jeg da ikke ked af. Men jeg foretrækker nu
en cd i hånden, og jeg bestiller dem via postordre fra Tyskland.

MfG
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-08-10 19:25

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i meddelelsen

> Med fare for at tilføje lidt malurt til bægeret, så ved jeg ikke, om de
> lister du henviser til er salgslister for cd'er i "fysisk" form

Det er den almindelige officielle danske salgsliste for cd-er:
http://danishcharts.com/weekchart.asp?cat=a

> Men jeg foretrækker nu en cd i hånden, og jeg bestiller dem via postordre
> fra Tyskland.

Ja, jeg har også bestilt udenlandske cd-er, men det var fra Holland, dog via
Stereo Studie i Holstebro

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-08-10 09:06

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg foretrækker nu en cd i hånden, og jeg bestiller dem via postordre fra

Hej Michel

Jeg går da ud fra, at de tæller på salgslisten, uanset hvordan de er solgt.

Så downloads, tæller formodentligt også med.

M.V.H....Benny..

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 27-08-10 19:40

Åge Halldorsson skrev:

>2 gange Hansi på salgslisten

Top40 musik er generelt det værste bras der findes, ingen undtagelse her.