Overbevisende popularitet
Fra : Ukendt

Dato : 27-08-10 10:51

Iron Maidens nye album er braget ind på en førsteplads i ikke mindre end 21
lande, incl Danmark

http://gaffa.dk/nyhed/42415

Jeg har lige hentet albummet på TDC Play, og det er fandme gedigen
Rock'n'roll :)

/Alex

Fra : Allan Krautwald

Dato : 27-08-10 11:38

"Alex Linaa" <www.havelaager.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 21 lande, incl Danmark
>
> http://gaffa.dk/nyhed/42415
>
> Jeg har lige hentet albummet på TDC Play, og det er fandme gedigen

Ja sådan er det...rock rykker og er den mest populære genre

Fra : Michel

Dato : 27-08-10 15:04

> Ja sådan er det...rock rykker og er den mest populære genre

Var det nu også en nødvendig kommentar? Jeg tør ikke tænke på konsekvenserne
for nyhedsgruppen, hvis de også er gået direkte ind på en førsteplads på de
hollandske hitlister.

I øvrigt en imponerende præstation, når der er tale om niche-musik (fnis!
. Jeg indrømmer, at det ikke er helt min kop te, men nysgerrig som jeg
er, happede jeg da lige den gratis download, man kan hente på
http://www.ironmaiden.com . Og den er slet ikke helt så grufuld som ventet.
Min reference er en sang (vist titelnumret?) fra "Number of the Beast"
spillet i én af gymnasietidens musiktimer. =

Mange hilsner
Michel

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-08-10 15:26

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ventet. Min reference er en sang (vist titelnumret?) fra "Number of the
> Beast" spillet i én af gymnasietidens musiktimer. =

Jamen det gør vel ikke noget... Man skal vel glæde sig, når det går godt for
nogen.... Jeg tror da selv, jeg plejer at skrive noget i retning af, at
visse dage, kan jeg ikke fatte, jeg har plader med Iron Maiden.... Andre
dage, er det ganske indlysende. Men lader man pladerne blive stående i
reolerne, de dage man i hvert fald ikke skal høre Iron Maiden, opdager man
det aldrig ....

M.V.H....Benny..

Fra : Michel

Dato : 27-08-10 16:34

> Jamen det gør vel ikke noget... Man skal vel glæde sig, når det går godt
> for nogen....

Bestemt gør det ikke noget, og det er da et ubetinget flot comeback. Er der
andre, der tidligere er drønet direkte ind på 1.pladsen i så mange lande?

Selv om musikken ikke lige er mig, kan jeg da (synes jeg selv) lidt
objektivt vurdere, at de nu vist kan deres kram

Mange hilsner
Michel

Fra : Allan Krautwald

Dato : 27-08-10 16:50

> Bestemt gør det ikke noget, og det er da et ubetinget flot comeback. Er
> der andre, der tidligere er drønet direkte ind på 1.pladsen i så mange
> lande?

Ja det har ihvertfald Beatles præsteret en del gange og også Rolling Stones
og mon ikke også Michael Jackson har.
Men det er sgu unikt og flot. Rocken lever og har det bedre end nogensinde

Fra : Allan Krautwald

Dato : 27-08-10 15:50

> [...]

> Var det nu også en nødvendig kommentar? Jeg tør ikke tænke på
> konsekvenserne for nyhedsgruppen, hvis de også er gået direkte ind på en

Ro på...den er kun gået direkte ind på 2. pladsen i Holland

Fra : Michel

Dato : 27-08-10 16:07

> Ro på...den er kun gået direkte ind på 2. pladsen i Holland

Ja, jo, det lyder selvfølgelig lovende, hvis 1. pladsen vel at mærke
indtages af hollandsk schlager. Eller mener jeg stadig, at
"tsunami-varslet", der i fald det bliver til virkelighed, vil kunne sende
nyhedsgruppen til tælling pga. overbelastning

Mange hilsner
Michel

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-10 16:14

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, jo, det lyder selvfølgelig lovende, hvis 1. pladsen vel at mærke
> indtages af hollandsk schlager.

Det gør den ikke.
1.-pladsen har siden januar været indtaget af dette album, som vist nærmest
må siges at være jazz:
http://en.wikipedia.org/wiki/Deleted_Scenes_from_the_Cutting_Room_Floor
http://www.youtube.com/watch?v=blQm4r6DRPs&p=5C551D9E8ACF68E1&playnext=1&index=8

> Eller mener jeg stadig, at "tsunami-varslet", der i fald det bliver til
> virkelighed, vil kunne sende nyhedsgruppen til tælling pga. overbelastning

Brug dit filter til at fjerne den værste støj ;)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-08-10 17:09

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Det gør den ikke.
> 1.-pladsen har siden januar været indtaget af dette album, som vist
> [...]

CARO EMERALD I HOLLANDSK SLAGERSHOW
Det viser med al tydelighed at hollænderne har musikkultur. Det er et
melodiøst folkefærd. Skal vi ikke snuppe
sangen som Caro Emeralds slog igennem med i Holland. Den hedder "Back it
up".
Fantastisk dejligt swingmusik. Her er den:
http://www.youtube.com/watch?v=RbK5yyn89IQ
Jeg kan stærkt anbefale at lytte til Caro Emerald. Det er meget
velproduceret underholdningsmusik for den brede befolkning. Det er kun et
spørgsmål om tid inden hun finder plads i
tyskernes "Musikantenstadl". Der kommer tit sån noget swing-halløj-musik.
Hun har også været med i slagershowet "Muzik-feest" på hollandsk stats-tv.

Hilsen Åge

Fra : Michel

Dato : 27-08-10 18:27

> Det gør den ikke.
> 1.-pladsen har siden januar været indtaget af dette album, som vist
> nærmest

Damn! Jeg har hørt "El Dorado" med jernjomfruen et par gange, og hvorfor
dapper mit højreben lystigt til musikken? Jeg må kæmpe imod....

> Brug dit filter til at fjerne den værste støj ;)

Njaeh, jeg holder faktisk også meget af hollandsk schlager. Det ene
udelukker tilsyneladende ikke det andet

Mange hilsner
Michel

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-10 19:01

> Damn! Jeg har hørt "El Dorado" med jernjomfruen et par gange, og hvorfor
> dapper mit højreben lystigt til musikken? Jeg må kæmpe imod....

Køb en stortromme med pedal, og bliv en del af musikken :)

> Njaeh, jeg holder faktisk også meget af hollandsk schlager. Det ene
> udelukker tilsyneladende ikke det andet

Det er ikke hollandske schlagere der støjer, det er nogle få skribenter hvis
musikalske horisont ikke strækker sig videre ;)
Hver ting til sin tid, og jeg vil slet ikke udelukke at hollandske schlagere
ville give mening for mig, i en coffee shop i Amsterdam :)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-08-10 19:47

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, jo, det lyder selvfølgelig lovende, hvis 1. pladsen vel at mærke
> indtages af hollandsk schlager.

Jamen, sjovt nok. 1. pladsen indtages faktisk af hollandsk slager i Belgien.

SLAGER PÅ BELGIENS 1. PLADS,
FORAN IRON MAIDEN
På den officielle belgiske salgsliste er 1. pladsen besat af tidens helt
hotte slager-navn, nemlig CHRISTOFF. Den belgiske superstar, som han kaldes.
(Ps: Dog kun i den nordlige hollandsk-talende del af Belgien - Flandern).
http://www.ultratop.be/en/weekchart.asp?cat=a&lang=nl
I den fransktalende del "Wallonien" er han dog slet ikke at finde på hele
Top 100.

Christoff`s dejlige slagermusik:
http://www.youtube.com/watch?v=Z33JH5pMKrU&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-10 16:09

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> Ro på...den er kun gået direkte ind på 2. pladsen i Holland

Og direkte ind på 1.-pladsen i Tyskland, Østrig, Schweiz, Norge, Sverige og
Finland
http://www.mix1.de/charts/longplaycharts.htm
http://allcharts.org/music/austria/albums.htm
http://allcharts.org/music/switzerland/albums.htm
http://allcharts.org/music/norway/albums.htm
http://allcharts.org/music/sweden/albums.htm
http://allcharts.org/music/finland/albums.htm

Fra : Max

Dato : 27-08-10 18:25

Hej Alex

> Og direkte ind på 1.-pladsen i Tyskland, Østrig, Schweiz, Norge,
> Sverige og Finland

Sjovt at se at du sådan går 3F i bedene :)

Max

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-10 18:58

> Sjovt at se at du sådan går 3F i bedene :)

??

Fra : Max

Dato : 27-08-10 20:45

Hej Alex

> ??

Fjolset Fra Fur :)

Max

Fra : Allan Krautwald

Dato : 27-08-10 20:56

> Hej Alex

> Fjolset Fra Fur :)
>
> --

LOL BINGO

Fra : Hauge

Dato : 27-08-10 20:57

Allan Krautwald skrev:
> LOL BINGO

Sikke mange der kommer fra Fur, der er aktive her i gruppen.. ;)

/Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-08-10 21:12

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> Sikke mange der kommer fra Fur, der er aktive her i gruppen.. ;)
>
> /Hauge

Øhhh... hmm?

Hilsen Åge

Fra : Hauge

Dato : 27-08-10 21:28

Åge Halldorsson skrev:
> Øhhh... hmm?

Ja, Fjummerhovederne Fra Fur.. Snutte, Tåve (dig), Marhx og mange andre ;)

Mvh Hauge

Fra : Max

Dato : 27-08-10 22:13

Hej Hauge

> Ja, Fjummerhovederne Fra Fur.. Snutte, Tåve (dig), Marhx og mange
> andre ;)

Det er da godt vi har Gniske til at underholde os.

Max

Fra : Hauge

Dato : 27-08-10 22:37

Hej Max
Max skrev:
> Det er da godt vi har Gniske til at underholde os.

Så morsom er du heller ikke

Mvh Hauge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 28-08-10 00:05

> Så morsom er du heller ikke
>
> Mvh Hauge

Noget du kender til?

Fra : Hauge

Dato : 28-08-10 00:06

Allan Krautwald skrev:
> Noget du kender til?

Nejda, hvad mener du? ;)

Mvh Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-08-10 05:46

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen
> Hej Max
>
> Så morsom er du heller ikke
>
> Mvh Hauge

Jeg griner tit af Max. Jeg synes Max er meget sjov. Faktisk direkte
latterlig.
hehe

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-10 21:08

> Fjolset Fra Fur :)

Haha, good point :)

Der findes vægt og kontravægt, Yin og Ynag. Ellers tipper verden ;)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-08-10 21:13

> Der findes vægt og kontravægt, Yin og Ynag. Ellers tipper verden ;)

Hilsen Naren fra Solbjerg

Fra : Allan Krautwald

Dato : 27-08-10 21:24

> Der findes vægt og kontravægt, Yin og Ynag. Ellers tipper verden ;)

Kunne vi være så heldig at Fur vender bunden i vejret?

Fra : Hauge

Dato : 27-08-10 21:29

Allan Krautwald skrev:
> Kunne vi være så heldig at Fur vender bunden i vejret?

Ruf?

Mvh Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-08-10 05:48

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse

> Kunne vi være så heldig at Fur vender bunden i vejret?

Mon vi kan være så heldig at Krutte-mageren fra Svendborg selv vender bunden
i vejret?
http://www.m-c-s.dk/fotos/tonder2.jpg

gnæk

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-10 08:39

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> Kunne vi være så heldig at Fur vender bunden i vejret?

Nix, Fur er lavet af ren kattegrus, og det flyder

Fra : Allan Krautwald

Dato : 28-08-10 11:51

> Nix, Fur er lavet af ren kattegrus, og det flyder

Hmmm desværre er der for mange bakker til, at Fur kan forsvinde i havet ved
stigende vandstande

Fra : Martin Bak

Dato : 28-08-10 13:01

> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse

> Hmmm desværre er der for mange bakker til, at Fur kan forsvinde i havet
> ved stigende vandstande
Kattebakker?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 27-08-10 16:53

Alex Linaa skrev:

>Iron Maidens nye album er braget ind på en førsteplads i ikke mindre end
>21 lande, incl Danmark

Top40 musik er generelt det værste bras der findes, ingen undtagelse her.

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-10 16:58

> Top40 musik er generelt det værste bras der findes, ingen undtagelse her.

Det efterlader dig godt nok ikke ret meget at lytte til, set over tid

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-08-10 17:25

> "Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det efterlader dig godt nok ikke ret meget at lytte til, set over tid

Nej, med derfor kan man jo godt stille kvalitetskrav til musik.
gnæk gnæk

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-08-10 16:56

"Alex Linaa" <www.havelaager.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg har lige hentet albummet på TDC Play, og det er fandme gedigen
> Rock'n'roll :)

"Iron Maiden"? - Rock`n`roll er rigtig god underholdningsmusik. Lige min
genre. Det må jeg tjekke ud.

Tsk.. tsk...- Fandt lige "Iron Maiden" på YouTube. Undrer mig over hvordan
man kan få det til at lyde som rock´n´nroll. Det lyder som noget
extrem-musik, dødsmetal eller sån.
"Iron Maiden" har intet med rock´n´nroll at gøre. Lyt her:
http://www.youtube.com/watch?v=rAKefWnBpa8

Dette er rock´n´n roll:
http://www.youtube.com/watch?v=Q3MR1O-KkBk&feature=related og
http://www.youtube.com/watch?v=6Smgm32bBs0&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-08-10 08:29

meddelelse news:4c77e02c$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> extrem-musik, dødsmetal eller sån.
> "Iron Maiden" har intet med rock´n´nroll at gøre. Lyt her:

Indrømmet, hvis jeg skulle vælge mellem dit Rock, og Iron Maiden...

Så ville dit Rock nok vinde 99 dage ud af 100....

Men heldigvis findes der da mange gyldne mellemveje.....

For jeg tror da ikke jeg skulle spille Iron Maiden særligt ofte,
medens konen er hjemme, før hun ville jage en kost gennem
basenhederne....

Jeg tror egentligt, hvis man spurgte hende, om det er rock.
Ville hun nok svare noget i den her retning....

Det er muligt det er ROCK. MUSIK er det i hvert fald ikke.

Så kan man ligge det i det, man har lyst til...

M.V.H....Benny..