Find et guitar riff
Fra : phc

Dato : 27-08-10 02:59

Kære Gruppe

Jeg har brug for jeres ekspertise til at opklare et lille mysterie.

For nyligt blev jeg gjort opmærksom på det fantastiske nummer 'Carry
On Wayward Son' med Kanses.
Nummeret starter med cool a capella og går derefter over i et fedt
guitar riff. Og her ligger mysteriet. Jeg er 100% sikker på, at det
riff enten er taget fra et andet stort nummer eller er genbrugt i et
stort kendt nummer, men jeg kan død og pine ikke komme på hvilket
nummer det er.

Nogen bud ?

Mvh
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-10 10:19

"phc" <peterholm67@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>riff enten er taget fra et andet stort nummer eller er genbrugt i et
>stort kendt nummer, men jeg kan død og pine ikke komme på hvilket

Jeg synes ikke at jeg kan huske genbrug af det fede riff, som er så markent
for netop denne sang.
Men der er elementer af både Jimmy Page og faktisk også af Tim Christensen
(eller omvendt) i de tonale forløb, så selvfølgelig låner man lidt hos
hinanden. Men en direkte kopi mener jeg ikke det er, eller er blevet.

/Alex

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-10 19:46

Efter at have haft nummeret i knolden hele dagen (tak :/), så kom jeg i
tanker om noget der ligner lidt.
Prøv at lytte til nummeret "Free Wheelin'" med "Bachman, Turner Overdrive",
ca 50 sekunder inde i sangen. Der er nogle strofer der er ret ens.

/Alex

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-10 19:59

> [...]
> Prøv at lytte til nummeret "Free Wheelin'" med "Bachman, Turner
> Overdrive", ca 50 sekunder inde i sangen. Der er nogle strofer der er ret

Og det var selvfølgelig et andet nummer fra samme album jeg mente, nemlig
"Second Hand", hvor riffet kommer 35 sekunder inde i sangen
http://www.youtube.com/watch?v=4UXMoz3CL-U

Uh, det er altså er fedt album :)

Fra : Peter Holm

Dato : 27-08-10 22:38

Alex Linaa wrote:
> [...]
>
> Og det var selvfølgelig et andet nummer fra samme album jeg mente,
> nemlig "Second Hand", hvor riffet kommer 35 sekunder inde i sangen

Tak for nummeret. Jeg må sige det er ultra godt spottet :) Men desværre ikke
det jeg selv tænkte på.

Selv tænker jeg i noget Sweet, Deep Purple, YES, Pink Floyd, men kan ikke
finde noget der matcher.

Mvh
Peter