PC kan ikke læse min word dokumenter
Fra : Karst B. Smit

Dato : 07-08-01 01:23

hej

Jeg får beskeder af nogen Pc ejere at de ikke kan læse min Word
dokumenter. Jeg bruger MacEdition 98.

Kan det være at ovennævnte har Word 95/97?

Eller er det "encoding" til mac/binhex40

MIME Type: application/mac-binhex40

--
Mvh. Karst B.
You moved your mouse. Windows needs to be restarted

Fra : Peter Gersmann

Dato : 07-08-01 01:30

In article <1exqywt.1i8imkf1qscjdqN%kbsmitREMOVE@startrekmail.com>,
kbsmitREMOVE@startrekmail.com (Karst B. Smit) wrote:

> Eller er det "encoding" til mac/binhex40

Det er ganske rigtigt din kodning af filen.
At bruge noget med "mac" er ikke så heldigt

1. Giv filen den rigtige Windows endelse - .doc
2. Hvis du vil komprimere så brug zip
3. Transportpakningen bør være Base64.

//Peter

Fra : Jesper

Dato : 07-08-01 08:26

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@mail.tele.dk> wrote:

> Det er ganske rigtigt din kodning af filen.
> At bruge noget med "mac" er ikke så heldigt
>
> 1. Giv filen den rigtige Windows endelse - .doc
> [...]

3. Transportpakningen bør være UUEncode. Årsag: Visse PC mailprogrammer
kløjs i det når de får en Base 64 (MIME) kodet fil fra en Mac. Jeg
sendte en Base 64 kodet zip fil med korrekt efternavn i OE 5.02 til en
MS Exchange 6.0 bruger og den kunne ikke udpakke filen!

UUEncode er den laveste fællesnævner når det gælder ASCII kodning til
transport, alle PC mailprogrammer forstår UUEncode.
--
Jesper.

Fra : Karst B. Smit

Dato : 08-08-01 03:00

> Jesper <triton@titancity.com> wrote:

> UUEncode er den laveste fællesnævner når det gælder ASCII kodning til
> transport, alle PC mailprogrammer forstår UUEncode.

Hej Jesper

Jeg er kontakt person for kræftbehandling i Hammelburg og har lavet 2
Word dokumenter med oplysninger som jeg så sender til dem som beder om
det.

Da jeg ikke ved om pågældende bruger PC eller Mac er det nok nemmest at
sende dem i Apple Double så enhver maskine kan læse dem.Som jeg skrev
andetsted i trådet virker det fint. Foruden det bruger man jo ikke
Mailprogrammer til at læse Wordfiler, men ellers har du sikkert ret når
man sender OE filer. Det vil jeg huske.

Fra : Jesper

Dato : 08-08-01 08:52

Karst B. Smit <kbsmitREMOVE@startrekmail.com> wrote:

> [...]
> andetsted i trådet virker det fint. Foruden det bruger man jo ikke
> Mailprogrammer til at læse Wordfiler, men ellers har du sikkert ret når

De fleste Mac mailprogrammer kan også forstå UUEncode (Eudora Light er
undtaget!)

Hvis du kan sende worddokumentet uden resourcegren (hedder Base 64 i OE)
så gør det, Worddokumenter har ingen resourcegren,
--
Jesper.

Fra : Karst B. Smit

Dato : 08-08-01 02:19

> [...]

> At bruge noget med "mac" er ikke så heldigt

> Martin Edlich <newsspam3@mail.edlich.dk> wrote:

> De kan ikke finde ud af at pakke binhex ud,

I havde ret. Tak for hjælpen. Jeg encoder med Apple Double og det virker
fint

Fra : Martin Edlich

Dato : 07-08-01 01:42

> [...]

> dokumenter. Jeg bruger MacEdition 98.
>
> Kan det være at ovennævnte har Word 95/97?
>
> Eller er det "encoding" til mac/binhex40

De kan ikke finde ud af at pakke binhex ud, brug appledouble eller
UUencode i stedet for (eller få dem til at hente og installere Alladin
Expander).

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk