Overførsel af fradrag
Fra : ADL

Dato : 25-08-10 21:15

Hej, min kone har sagt sit job op, og begyndt at studerer

Min kone ejer vores bil, vores forbrugslån og mange andre ting står i hendes
navn.

Det bertyder så at hun har et månedeligt fradrag på næsten 12.000,-

Jeg har selv kun min personfradrag, men en okay løn.

min kone får så lige omkring 5700,- i SU

Spørgsmålet lyder så, er den en måde jeg kan få hendes ubenyttet fradrag på
knap 6300,-?

Mvh. Anders

Fra : Jet

Dato : 25-08-10 14:26

On 25 Aug., 23:15, "ADL" <fin...@nowhere.com> wrote:
> [...]
>
> min kone får så lige omkring 5700,- i SU
>
> Spørgsmålet lyder så, er den en måde jeg kan få hendes ubenyttet fradrag på

Det ubenyttede fradrag fra din kone vil du automatisk få, når begge
jeres skat 2010 bliver endelig beregnet i april 2011, men I kan selv
gøre noget nu ved at gå ind på SKAT.dk og ændre jeres
forskudsopgørelse, hvis I har problemer kan I personligt møde op på et
Skattecenter, de er til for at hjælpe jer.

/jet

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 28-08-10 16:00

Den 25-08-2010 22:25, Jet skrev:

> [...]
> forskudsopgørelse, hvis I har problemer kan I personligt møde op på et
> Skattecenter, de er til for at hjælpe jer.

endnu nemmere ring til skat.dk og de klare sagen ...de er skide effektive