Hvem skal betale (A kasse / Løn garanti fo~
Fra : Claus EK

Dato : 25-08-10 04:42

jeg har en ven der arbejde for et vagt selskab der gik konkurs min ven
har 8 ugers opsigelse med løn , som hun ikke kan få fra sin tidligere
arbejdsgiver fordi denne er gået konkurs men løn garanti fonten dækker
så når de er færdige med sagsbehandlingen , hvad er meget tids krævende
- min ven henvender sig til A kassen , der ikke vil betale fordi hun er
dækket ind af løn garanti fonten - min ven henvender sig på social
kontoret , hvor der gives kontant hjælp imod hun sider og skriver
ansøgninger 7 timer om dagen .

problemet er at hendes økonomi er primært baserets på løn men kan hænge
sammen på A kasse men ikke på kontant hjælp - nu er hun så ved at miste
sin lejlighed
er der nogen der har et bud på hvem der sider med ansvaret ?

Burde A Kassen om ikke andet give understøttelse i mod tilbage betaling
til hun for pengene fra garanti fonten ?

Venligst

Fra : Jet

Dato : 25-08-10 00:29

On 25 Aug., 06:41, Claus EK <n...@mail.com> wrote:
> [...]
>
> Burde A Kassen om ikke andet give understøttelse i mod tilbage betaling
> til hun for pengene fra garanti fonten ?

Din ven skal henvende sig til A-kassen, der formidler kontakt med
Løngarantifonden, normalt kan forskud arrangeres indtil sagen er
behandlet !
Det er korrekt at personer uden arbejde skal tilmelde sig Jobnet og
"skrive" ansøgninger, sådan er lovgivningen i Danmark.

/jet

Fra : Claus EK

Dato : 25-08-10 08:20

Den 25-08-2010 08:29, Jet skrev:

> Din ven skal henvende sig til A-kassen, der formidler kontakt med
> Løngarantifonden, normalt kan forskud arrangeres indtil sagen er
> behandlet !

Ja men problemet er at det vil a kassen ikke - findes der ikke noget i
lovgivningen som hun kan tage med for at overbevise a kassen om at
det skal de nu en gang gøre (hvis de altså skal ?)
> Det er korrekt at personer uden arbejde skal tilmelde sig Jobnet og
> "skrive" ansøgninger, sådan er lovgivningen i Danmark.t
jo men det er jo også fair nok men hendes opsigelses periode med løn er
, som jeg har forstået det til at hun kan tænke over hvad hun vil og
søge i sit eget tempo ?

Venligst

Fra : Jet

Dato : 25-08-10 06:42

On 25 Aug., 10:19, Claus EK <n...@mail.com> wrote:

http://www.atp.dk/wps/wcm/connect/ATP/atp.dk/privat/sik/lg
klip fra ATP-link.

LG har pt. en behandlingstid på op til 3 måneder (opdateret 27. juni
2010)

Hvornår kan jeg se LG´s udbetalinger i skattemappen?

LG videresender udbetalingsoplysninger mv. til SKAT efter udgangen af
hvert kvartal.

Nyt arbejde

Skal jeg søge nyt arbejde i opsigelsesperioden?
Ja. Hvis du er fritstillet af arbejdsgiveren, har du pligt til at
begrænse dit tab i opsigelsesperioden.

/jet

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 25-08-10 10:28

On Wed, 25 Aug 2010 05:41:33 +0200, Claus EK <no@mail.com> wrote:

> - nu er hun så ved at miste sin lejlighed
Man bør starte med at betale lejlighed/bolig, så er det nogle af de
andre fordringer der må udskydes(søgt ændret), anden rækkefølge er
tåbelig.

Evt. fordringshavere kan kontaktes og man kan spørge til en senere
betaligsfrist, det kan som reglen lade sig gøre for en kortere
periode.

>er der nogen der har et bud på hvem der sider med ansvaret ?
Din ven.

/Hans

Fra : Claus EK

Dato : 28-08-10 15:29

Den 25-08-2010 11:28, Hans Kj�rgaard skrev:

> [...]
>
> Evt. fordringshavere kan kontaktes og man kan spørge til en senere
> betaligsfrist, det kan som reglen lade sig gøre for en kortere
Banken har givet sig så langt som de vil så ...og der ikke andre der vil
bidrage selv om pengene kommer ind

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 28-08-10 15:44

Fra : SvenP

Dato : 25-08-10 13:07

Det kan være A-kassen ikke må hjælpe, deres aktiviteter er meget
lovreguleret. Men en del fagforeninger kan yde midlertidige lån i sådanne
situationer.

Fra : Claus EK

Dato : 28-08-10 15:27

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 30-08-10 19:59

On 2010-08-28 16:27, Claus EK wrote:

> Problemet er at det vil A.-Kassen ikke ....

Fagforening er ikke det samme som A-kasse. Har din ven kontakt sin
eventuelle fagforening (hvis han/hun er medlem af en sådan?).

Mvh
Johan

Fra : SvenP

Dato : 25-08-10 18:22