Miste kørekort?
Fra : Klaus G.

Dato : 26-08-10 21:46

Hej.

Først, nej jeg har ikke mistet kortet og jeg har kun B kørekort.

Anyways, hvis nu en person med alle stemplerne på kortet(lastbil, hænger,
bus, mc, bil osv), laver et eller andet ulovligt som kræver en orienterende
køreprøve(f.eks. køre over for rødt i en personbil og være skyld i et
uheld). Og personen så fejler denne prøve. Har han/hun så mistet alle sin
stempler på kortet? Eller kommer de alle igen, når personen har tage en
køreprøve i personbilen igen?

--
Klaus G.

Fra : Per

Dato : 26-08-10 22:36

Klaus G. wrote:
> [...]
> være skyld i et uheld). Og personen så fejler denne prøve. Har
> han/hun så mistet alle sin stempler på kortet?

JA - kørekortet ryger midlertidigt til alle kategorier!

Eller kommer de alle
> igen, når personen har tage en køreprøve i personbilen igen?

Ja de kommer igen, når prøven er bestået.

mvh. Per

Fra : Klaus G.

Dato : 28-08-10 20:13

> Ja de kommer igen, når prøven er bestået.
Takker.

--
Klaus G.

Fra : Per

Dato : 26-08-10 22:40

Klaus G. wrote:
> [...]
> han/hun så mistet alle sin stempler på kortet? Eller kommer de alle
> igen, når personen har tage en køreprøve i personbilen igen?

Jeg går ud fra at du taler om betinget frakendelse af kørekortet.

Det står lidt om det her:

http://www.sikkertrafik.dk/I%20bil/Koerekort%20og%20koereproeve/Betinget_ubetinget%20frakendelse%20af%20koerekortet.aspx

bæmærk sidste punkt

mvh. Per