Lidt hjælp til valg af bil.....
Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 26-08-10 11:36

Hej.

Ved godt det er svært at råde, nogen ka' li' det ene og andre det andet, men
aligevel, kom med nogle indspark......

Har et par biler i kikkerten, men er _meget_ i tvivl , så vil meget gerne
høre jeres mening, for og imod de to det drejer sig om.....prisen er meget
tæt på hinanden 298.000.kr på gaden, så det er ikke der tvivlen ligger
Det drejer sig om .....

Skoda Octavia Ambiente 1,6 105hk TDi H/B med DSG(7trins) og Plus pakke...

Renault Megane lll Expression Sport Tourer 1,5 110hk dci aut. (6 trins dsg)
og Plus pakke

Kom med jeres mening.....bilen kommer til at køre ca. 45.000km om året.

Hilsen Dennis

Fra : C. Caspersen

Dato : 26-08-10 11:56

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(@)dalbynet.dk> skrev i en meddelelse

> Skoda Octavia Ambiente 1,6 105hk TDi H/B med DSG(7trins) og Plus pakke...
>
> Renault Megane lll Expression Sport Tourer 1,5 110hk dci aut. (6 trins
> dsg) og Plus pakke

Jeg har selv Octavia´en med nævnte motor, dog med alm. gear. Motoren er lidt
bovlam, men er uhyre økonomisk.

Skoda´ens største fordel ift. Renault´en er, at Skoda´en har 4 års garanti.
Dog kun 100.000 km eller 2 år med ubegrænset km, så med dit kørselsbehov
giver det jo ikke den store fordel.

Skoda´en klarer sig bedre i ADAC´s statistik
http://www.fdm.dk/filer/Pannenstatistik_2009.pdf

Jeg kan forestille mig, at Skoda´en har en bedre gensalgspris end
Renault´en.

Iøvrigt har jeg også kørt fransk. Jeg gør det aldrig mere - og det er med
garanti!

/Caspersen

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 26-08-10 18:36

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg har selv Octavia´en med nævnte motor, dog med alm. gear. Motoren er
> lidt bovlam, men er uhyre økonomisk.

Ja, kvik kan man ikke kalde nogen af dem

> Jeg kan forestille mig, at Skoda´en har en bedre gensalgspris end
> Renault´en.

Jahhhh..............har nu aldrig oplevet at folk har klappet i hænderne
over en 5 år "gamel" bil med 220-240.000km på tælleren

Hilsen Dennis.

Fra : KASO

Dato : 28-08-10 10:11

> [...]
> kørselsbehov giver det jo ikke den store fordel.
>
> Skoda´en klarer sig bedre i ADAC´s statistik

Prøv lige at læse dit link igen: Mégane er en ny model, der kom i
2008/2009 - denne model får karakteren "++" (topkarakter) - Skodaen får i de
samme årgange karakteren "0" (middelmådig)....

Renault fåes iøvrigt også med 5 års garanti, men da km-begrænsningen er den
samme, er det uden betydning her.

Fra : oz3bto

Dato : 26-08-10 14:24

> [...]
> dsg) og Plus pakke
>

> Kom med jeres mening.....bilen kommer til at køre ca. 45.000km om året.

Skodaen er billigere ar reppe på som renulten.. Enste de franskmænd kan
finde ud af at lave er vin.. Hvilket de burde holde sig til

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 26-08-10 18:38

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen

> Skodaen er billigere ar reppe på som renulten.. Enste de franskmænd kan
> finde ud af at lave er vin.. Hvilket de burde holde sig til

Takker for info ............ ka' godt være at du har ret, men jeg ka ikke
li' vin (surt rævepis!) ............ så jeg må være dig svar skyldig

Hilsen Dennis

Fra : KASO

Dato : 28-08-10 10:08

> Skodaen er billigere ar reppe på som renulten.. Enste de franskmænd kan
> finde ud af at lave er vin.. Hvilket de burde holde sig til
Ligesom nogle, fordomsfulde skribenter skulle afholde sig fra at udtale sig
om noget, de ikke har forstand på?

Efter samme "rationale", så er en Skoda jo en slingrende, ustabil øse med
hækmotor.....

Fra : Fly Christensen

Dato : 28-08-10 12:10

On Sat, 28 Aug 2010 11:07:54 +0200, "KASO" <SUK@nospam.invalid> wrote:

>Efter samme "rationale", så er en Skoda jo en slingrende, ustabil øse med
>hækmotor.....

Nej, så hedder den Porsche.

Fly

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 28-08-10 12:22

*LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL*

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : KASO

Dato : 29-08-10 15:01

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i meddelelsen

> Nej, så hedder den Porsche.
>
> Fly

Nårhhh-ja

Fra : Martin [6000]

Dato : 26-08-10 18:55

> Renault Megane lll Expression Sport Tourer 1,5 110hk dci aut. (6 trins
> dsg) og Plus pakke

Den.

Lækker dyt der ikke lider under den hårde og larmende motorgang som
PD'erne fra VAG har. Jeg går ud fra den 105hk's er en PD ellers trækker
jeg alt tilbage og ville måske vælge om

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Fra : C. Caspersen

Dato : 26-08-10 18:59

"Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Lækker dyt der ikke lider under den hårde og larmende motorgang som
> PD'erne fra VAG har. Jeg går ud fra den 105hk's er en PD ellers trækker
> jeg alt tilbage og ville måske vælge om

Det er ikke en PD (PumpeDyse), men en commonrail.

/Caspersen

Fra : Martin [6000]

Dato : 26-08-10 20:01

> Det er ikke en PD (PumpeDyse), men en commonrail.

Ja.. jeg er blind.. hehe. Læste det som 1,9, men kan godt se der står 1,6
nu ... do'h!

I så fald helt klart Octaviaen så.

Fra : Martin [6000]

Dato : 26-08-10 20:36

> Hvorfor?

Fordi jeg som udgangspunkt godt kan lide den bil, jeg sidder en anelse
bedre i den + DSG'en er super nice (jeg har ikke prøvet Røno's variant).

Og når den ikke er handikappet af den gamle PD-motor, så kommer den ud
som vinderen på mit papir Så kan man tænke det er tosset at fravælge
en model pga. en gammel diesel-motor, men den er virkelig frygtelig i
samemnligning med stort set alt andet på markedet. Så det er kun godt den
er skippet ud til fordel for CR.

Fra : Kent Glerup

Dato : 27-08-10 15:15

Den 26-08-2010 12:35, Dennis Hellan Pedersen skrev:
> [...]
> Det drejer sig om .....
>
> Skoda Octavia Ambiente 1,6 105hk TDi H/B med DSG(7trins) og Plus pakke...

Har selv en 1,6 TDI CR Greenline Combi.
Er meget positivt overrasket. Har gået tæt på de 30K nu. Motoren er en
meget positiv oplevelse, sammenlignet med 1,9/2,0 PD. Eneste ulempe er
at den gerne lige vil over 1400 o/min før den trækker igennem. Derudover
går den utrolig dejligt. Man skal vænne sig til den elektroniske speeder
som tilsyneladende er sat op til "øko-mode", så nogen gange skal den
trædes længere ned end forventet, men så er kræfterne der også :)
Vores går mellem 18 og 20 km/l ved landevejskørsel med ture på mellem 20
og 30 kilometer. Dette er vel at mærke på 225 dæk.

> Renault Megane lll Expression Sport Tourer 1,5 110hk dci aut. (6 trins
> dsg) og Plus pakke

Har kun kørt lidt i en Megane Scenic 1,9 dCi arbjedsmæssigt. Det var en
fin bil, men jeg ville personligt ikke købe Renault pga deres ry for
store værkstedsregninger. De 2 Megane ejere vi har haft i familien siger
samstemmende at de ikke ville røre sådan én igen, selv med en
fjernstyret ildrager.

> Kom med jeres mening.....bilen kommer til at køre ca. 45.000km om året.

Min stemme er klart på Skoda'en.

/Kent Glerup