15 albums jeg kan lide
Fra : Ukendt

Dato : 25-08-10 09:56

Reglerne: Du må ikke tage for lang tid om at tænke over det.
Femten albums du har hørt, som altid vil være med dig.
List de første femten du kan huske, på ikke mere end femten minutter.

Uden nogen bestemt rækkefølge:

1. Pink Floyd - Pulse
2. Deep Purple - Made In Japan
3. Weather Report - Weather Report
4. Frank Zappa - One Size Fits All
5. Disturbed - Indestructible
6. Within Temptation - Mother Earth
7. Emerson, Lake & Palmer - ELP
8. The Alan Parsons Project - Eye In The Sky
9. Ill Niño - Confession
10. Rainbow - Rising
11. Jon Lord - Pictured Within
12. Pink Floyd - Wish You Were Here
13. Blackmores Night - Ghost Of A Rose
14. Deep Purple - Stormbringer
15. Suzanne Vega - Solitude Standing

Fra : Jensen

Dato : 25-08-10 06:25

On 25 Aug., 10:55, "Alex Linaa" <www.havelaager.dk> wrote:
> Reglerne: Du må ikke tage for lang tid om at tænke over det.
> Femten albums du har hørt, som altid vil være med dig.
> [...]

1. Dire Straits - Brothers In Arms
2. Duran Duran - Arena
3. Gangway - The Quiet Boy Ate The Whole Cake
4. The Beloved - X
5. Jam & Spoon - Tripomatic Fairytales 2001
6. TV-2 - Nutidens Unge
7. Depeche Mode - Violator
8.

Fandens! Jeg løb tør for tid.
Mit problem er, at jeg aldrig har været den store album-mand...jeg
foretrækker singler og opsamlingsalbums.

Fra : Holst

Dato : 25-08-10 18:32

Alex Linaa wrote:

> Reglerne: Du må ikke tage for lang tid om at tænke over det.
> Femten albums du har hørt, som altid vil være med dig.
> List de første femten du kan huske, på ikke mere end femten minutter.

Når jeg tænker, så tænker jeg i høj grad i den rækkefølge de står i på
min reol - alfabetisk orden. Derfor er langt det meste af nedenstående i
den første ende af alfabetet.

Duran Duran - Rio
Duran Duran - Liberty
Duran Duran - Duran Duran (The Wedding Album)
Madonna - Like a Prayer
Deacon Blue - Raintown
Deacon Blue - Whatever You Say, Say Nothing
Terence Trent D'Arby - Introducing the Hardline According to T.T.D.
The Cure - Disintegration
Nine Inch Nails - The Fragile
Cranberries - No Need to Argue
Enigma - MCMXC a.D.
Björk - Debut
Björk - Gling Glo
Depeche Mode - 101
Daft Punk - Homework
The Cruel Sea - The Honeymoon Is Over

Går jeg længere ned på hylderne, dukker der helt sikkert noget Fish,
Marillion, Midnight Oil, Secret Garden m.v. op på listen. Den er meget
svær at begrænse til 15.

Tænker jeg hele min CD-samling igennem, endte jeg nok med 50+ CD'ere,
som jeg gerne ville have på en sådan liste. Det kan såmænd nok også lade
sig gør at udvælge de 15 vigtigste af dem, men det kan jeg ikke gøre på
denne måde.

Fra : Holst

Dato : 25-08-10 18:35

Holst wrote:

> Går jeg længere ned på hylderne, dukker der helt sikkert noget Fish,
> Marillion, Midnight Oil, Secret Garden m.v. op på listen. Den er meget
> svær at begrænse til 15.

Så lige, at Sort Sol gendannes:

http://ekstrabladet.dk/musik/dkmusiknyt/article1396767.ece

og det fik mig til at tænke på, at

Kyed - The World Inside Her

også bør på listen.

Fra : Carl Drud

Dato : 25-08-10 18:41

"Alex Linaa" <www.havelaager.dk> writes:

> Reglerne: Du må ikke tage for lang tid om at tænke over det.
> Femten albums du har hørt, som altid vil være med dig.
> List de første femten du kan huske, på ikke mere end femten minutter.

1 Derek and the Dominoes - Layla and Other Assorted Love Songs
2 Robert Johnson - The Complete Recordings
3 The Jimi Hendrix Experience - Electric Ladyland
4 The Blues Brothers - Music from the Soundtrack
5 Pink Floyd - Dark Side of the Moon
6 Frank Zappa - Sheik Yerbouti
7 David Bowie - Heroes
8 Eurythmics - Touch
9 Muddy Waters - Hard Again
10 The Black Keys - The Big Come Up
11 Bruce Springsteen - The River
12 Cream - Disraeli Gears
13 Big Brother and the Holding Company - Cheap Thrills
14 Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band
15 The Doors - The Doors

--
Carl

Fra : Max

Dato : 25-08-10 18:47

Hej Alex

1. Eric Clapton - Just one night
2. Bob Dylan - At the Budokan
3. Elton John - The Fox
4. Billy Joel - Songs in the Attic
5. The Beatles - 1
6. Niel Young - Weld
7. Deep Purple - Made in Japan
8. Bryan Ferry - Dylanesque
9. Eagles - Hell Freezes Over
10. Pink Floyd - The Final Cut
11. Stevie Ray Vaughan - Soul To Soul
12. Sebastian - Skatteøen
13. JJ Cale - Shades
14. Jethro Tull - Under Wraps
15. Johnny Cash - Ride This Train

Ja, det tog vel 4 minutter :)

Max

Fra : Lars Frandsen

Dato : 25-08-10 19:27

"Alex Linaa" <www.havelaager.dk> skrev i meddelelsen
> Reglerne: Du må ikke tage for lang tid om at tænke over det.
> Femten albums du har hørt, som altid vil være med dig.
> List de første femten du kan huske, på ikke mere end femten minutter.

Sjov idé!
I tilfældig orden:

1. TV2 - Rigtige Mænd
2. Duran Duran - Notorious
3. Tøsedrengene - I Sikre Hænder
4. The Commitments - Soundtrack #1
5. Dave Grusin - Mountain Dance
6. Depeche Mode - Black Celebration
7. Dire Straits - Brothers in Arms
8. Dizzy Mizz Lizzy - Dizzy Mizz Lizzy
9. Michael McDonald - If that's what it takes
10 . Thunder - Laughing on Judgement Day
11. Jamiroquai - Emergency on Planet Earth
12. Level 42 - Running in the Family
13. Toto - The Seventh One
14. Pat Metheny Group - Speaking of Now
15. News - Den Grønne Streg

--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Henning Christensen

Dato : 25-08-10 21:00

> Reglerne: Du må ikke tage for lang tid om at tænke over det.
> Femten albums du har hørt, som altid vil være med dig.
> List de første femten du kan huske, på ikke mere end femten minutter.

1.. Deep Purple - Deep Purple in rock

2.. Deep Purple - Nobody's perfect

3.. Rainbow - Rising

4.. Mike Oldfield - Earth moving

5.. Saga - Worlds apart

6.. Vanilla Fudge - nr. 1

7.. Al Stewart - Year of the Cat

8.. Pink Floyd - Meddle

9.. Lars Lilholt - Portland

10.. Lars Lilholt - I en sommernat

11.. Steve Harley & Cockney Rebel - The Psychomodo

12.. The Beatles - Revolver

13.. Moody Blues - Every good boy deserves Favour

14.. Wolfgang Amadeus Mozart - Klarinetkoncert

15.. Richard Wagner - Tanhaüser

Mvh.

Henning

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-08-10 16:12

"Alex Linaa" <www.havelaager.dk> skrev i en meddelelse
> Reglerne: Du må ikke tage for lang tid om at tænke over det.
> Femten albums du har hørt, som altid vil være med dig.
> [...]

01 Stereo Perfect / Jack Lester Special band
02 Sweetheart of the rodeo / The Byrds
03 Birthe Kjær træffere
04 Barndomstiden / Bjørn & Okay
05 Dire Straits / Dire Straits
06 Bononononoos / Boney M
07 Who's next / The Who
08 San Quentin / Johnny Cash
09 Talkin' to your heart / Jim Reeves
10 Brothers in arms / Dire Straits
11 Another fine mess / Mabel
12 Tommy / The Who
13 McVicar / The Who
14 Gunnars rekordbog / Ib Grønbech
15 Stakkels Jim / Gasolin

Det var vist hvad jeg kunne komme i tanker om
inden for tidsfristen...

M.V.H....Benny..

Fra : Jan Kronsell

Dato : 26-08-10 23:39

I tilfældig orden

Black Sabbath - Paranoid
The Beatles - The Beatles (White Album)
Runrig - Everything you see
Rolling Stones - Their Satanic Majesties Request
Deep Purple - Deep Purple in Rock
Creedence Clearwater Revival - Willie and the Poor Boys
The Beatles - Abbey Road
Eric Burdon & The Animals: Winds of Change
Melanie - Ballroom Streets
Gnags - Mr. Swing King
Pink Floyd - The Wall
Jimi Hendrix Experience - Electric Ladyland
The Doors - Waiting for the Sun
Runrig - The Stamping Ground
Gnags - Den blå hund

Jan

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 27-08-10 09:59

Alex Linaa skrev:

> [...]

> 3. Weather Report - Tale Spinning, 1975
> 4. Frank Zappa - Burnt Weeny Sandwich, 1969
> 5. Cream - Disraeli Gears, 1967
> 6. Crosby, Stills, Nash & Young - Deja Vu, 1970
> 7. Gary Burton - Good Vibes, 1969
> 8. Paul Butterfield - In My Own Dream, 1968
> 9. Aretha Franklin - Soul '69, 1969
> 10. Jimi Hendrix - Axis Bold as Love, 1967
> 11. Anders Koppel - Aftenlandet & Regnbuefuglen, 1977
> 12. Pink Floyd - Dark Side Of The Moon, 1973
> 13. Oscar Peterson - Night Train Vol. 2, 1964
> 14. Rolling Stones - Their Satanic Majesties Request, 1967
> 15. Keith Jarrett - Standards Vol. 1, 1983

Så blev der ikke plads til Beatles, Moody Blues, The Band
og alle de andre.

--
Herluf :·)

Fra : Kate

Dato : 27-08-10 11:35

"Alex Linaa" <www.havelaager.dk> wrote in

> Uden nogen bestemt rækkefølge:

1. The Alan Parsons Project - Eve
2. Back To Back - Popfiction
3 Pink Floyd - Dark Side of the Moon
4. White Lion - Pride
5. The Alan Parsons Prject - Ammonia Avenue
6. Simply Red - Greatest (tror jeg det hedder, med alle hans bedste
numre)
7. Spandau Ballet - Parade
8. Fleetwood Mac - Rumours
9. Genesis - Genesis
10. Elton John - Elton John (den sorte med Your Song og The King must
die)
11. Elton John - Goodbye Yellow Brick Road
12. Genesis - ....And then there were three

Og så løb jeg tør for tid. Men som Thomas, har jeg ikke købt virkeligt
mange albums, men mest haft singler. Ikke mange bands har kunnet fange
min udelte opmærksomhed, med undtagelse af Alan Parsons. Ved ikke om
"reglerne" mente at man skulle vælge et album med en kunstner, men
disse er albums som, uanset hvor meget eller lidt jeg hører dem, så
skal de bare være tilstede i min musikreol.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 27-08-10 16:58

> [...]
> Reglerne: Du må ikke tage for lang tid om at tænke over det.
> Femten albums du har hørt, som altid vil være med dig.

Dælme ikke en nem opgave...men i rodet orden:

Gas 1-Gasolin
Herfra hvor vi står-Skousen og Ingemann
Sgt. Pepper-Beatles
Wish you were here-Pink Floyd
Beggar's banquet-Rolling Stones
Pet Sounds-Beach Boys
Dire Straits (Den første med Sultans of swing)
A night at the Opera-Queen
John Lennon/Plastic Ono Band
Deep Purple in Rock
Led Zeppelin 3