Erfaringer med BMW 320d
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 25-08-10 09:28

Hej

Selvom min fornuft siger mig det er alt for mange penge for 5-7 år
gammel bil der har gået lang, men jeg er blevet lidt forelsket i en
BMW 320d st.car.

Jeg har endnu ikke haft tid til at sidde og hoppe i en mens man
brummer og køre sædet frem og tilbage så tilpas mange gange at
sælgeren blir nervøs, så jeg har et par spørgsmål.

Hvordan er priserne på reservedele til sådan noget BMW værk og er det
korrekt antaget der stortset ingen benplads er på bagsædet.

Skal ha 3 øglehuler på bagsæder (barnestole) og en princessekaret ind
bagi (barnevogn) er der nogle der har prøvet det?

Stefan

Fra : Henrik B.

Dato : 25-08-10 16:42

"Stefan Jacobsen" <stefware@gmail.com> skrev i meddelelsen

> ...og er det
> korrekt antaget der stortset ingen benplads er på bagsædet.

Det er korrekt.

> Skal ha 3 øglehuler på bagsæder (barnestole) og en princessekaret ind
> bagi (barnevogn) er der nogle der har prøvet det?

Go' fornøjelse med dét projekt...

--
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/

Fra : /HB

Dato : 25-08-10 12:33

On 25 Aug., 17:28, Stefan Jacobsen <stefw...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> Skal ha 3 øglehuler på bagsæder (barnestole) og en princessekaret ind
> bagi (barnevogn) er der nogle der har prøvet det?

Hvis alle "øgler" skal have barnestol på bagsædet er det ikke en 3
serie du skal have.
5 serien ville kunne gå, men her er priserne også anderledes.
Ellers prøv at kigge efter Passat, Mondeo eller Avensis stationcar af
nyere årgang (05'+)
Alternativt en Honda Accord stationcar - Der er oceaner af plads i
bagagerum, men om der er plads til 3 autostole på anden række ved jeg
sq ik.....

--
/HB

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 25-08-10 13:16

> [...]
> Alternativt en Honda Accord stationcar - Der er oceaner af plads i
> bagagerum, men om der er plads til 3 autostole på anden række ved jeg

De er skam også i spil og diverse 4x4 og mpv'er. Men øjnede jo lige
chancen for at få en lidt bedre vogn ;-D

Stefan

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-10 20:21

> [...]
>
> Selvom min fornuft siger mig det er alt for mange penge for 5-7 år
> gammel bil der har gået lang, men jeg er blevet lidt forelsket i en

Har en 320d sedan fra 2004 :)

> [...]
>
> Hvordan er priserne på reservedele til sådan noget BMW værk og er det
> korrekt antaget der stortset ingen benplads er på bagsædet.

uoriginale dele er MEGET billige men de originale deler koster 50% mere end
f.eks Mondeo.
Benplads er ok, mit sæde er rykket HELT tilbage pga. lange ben og der kan
stadig sidde en
voksen bagved uden at klage. Men bevares det er ikke som i MB S klasse.
Du kan jo evt. selv afprøve afstanden hos sælger.

> Skal ha 3 øglehuler på bagsæder (barnestole) og en princessekaret ind
> bagi (barnevogn) er der nogle der har prøvet det?

Der kan med 100% garanti ikke stå 3 barnestole på bagsædet, men det kan der
ikke i ret mange "alm." biler i den klasse. Så skal du over i noget kedelig
bus-agtigt
såsom Multipla, Galaxy....
Men ellers er det bare ud selv at prøve. Her får du lige så mange
forskellige svar som
der er skribenter.

I øvrigt synes jeg ikke engang 5 serien fra BMW er så forfærdelig meget
større end 3 serien.
Der er i hvert fald ikke noget limoisine agtigt over pladsen i 5'eren.

Tager du er målebånd vil du sikkert heller ikke kunne måle ret meget forskel
på bilernes
bredde. Laaaaaaangt de fleste biler i den klasse som 320d ligger i, har 2½
sæde i bredden
når vi taler om voksne personer. At nogen så kan få 3 personer ind bare
fordi deres bil lige
har 4 cm mere, er da fint nok :)

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 25-08-10 20:44

"Stefan Jacobsen" <stefware@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvordan er priserne på reservedele til sådan noget BMW værk

De er langt fra så slemme som dem der ikke selv har en BMW, tror.
Vil man selv skrue småting, er den utrolig nem at finde stumper til på f.eks
eBay, hvor der kan spares en slat.
Kører du til en Terminalen, beder du nærmest selv om at blive flået...

> og er det
> korrekt antaget der stortset ingen benplads er på bagsædet.

Jeg har en E46 328 Stc., og når jeg har mit sæde så jeg sidder godt (191cm
med lange ben), kan der ikke sidde en magen til bagved - ihvertfald ikke
behageligt. Det er som de fleste andre i dén klasse.

> Skal ha 3 øglehuler på bagsæder (barnestole) og en princessekaret ind
> bagi (barnevogn) er der nogle der har prøvet det?

Naa, har egentlig kun Stc. for ikke at falde i "Jalla" gryden
Bagagerummet er dog på inden måde imponerende - dybden er ret begrænset, og
bunden er hævet for at give plads til dobbeltbund og full-size reservehjul.

/Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 25-08-10 21:16

"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen

> Jeg har en E46 328 Stc., og når jeg har mit sæde så jeg sidder godt (191cm
> med lange ben), kan der ikke sidde en magen til bagved - ihvertfald ikke
> behageligt. Det er som de fleste andre i dén klasse.

Aahhhh, jeg kan hurtigt nævne fire i klassen, som gør det væsentlig bedre:
Avensis, Mondeo, Passat, SuperB....

Fra : Henrik B.

Dato : 25-08-10 21:20

> Aahhhh, jeg kan hurtigt nævne fire i klassen, som gør det væsentlig bedre:
> Avensis, Mondeo, Passat, SuperB....

Og én mere: Vectra C. (Insignia er ikke lige så rummelig der bag).

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 25-08-10 21:22

Hej

On 25-08-2010 22:16, Henrik B. wrote:
> "Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen

> Aahhhh, jeg kan hurtigt nævne fire i klassen, som gør det væsentlig
> bedre: Avensis, Mondeo, Passat, SuperB....

Mig bekendt er de da alle en klasse større end en 3-serie BMW?

Ikke at min 5-serie E39 har specielt god plads på bagsædet ;)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Henrik B.

Dato : 25-08-10 21:40

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i meddelelsen

> Mig bekendt er de da alle en klasse større end en 3-serie BMW?
>
> Ikke at min 5-serie E39 har specielt god plads på bagsædet ;)

Nej, de er alle i 3-serie klassen. Hvis du skal sammenligne med 5-serien er
det den gamle Scorpio og Camry...

Fra : Henrik B.

Dato : 25-08-10 21:42

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i meddelelsen

> Mig bekendt er de da alle en klasse større end en 3-serie BMW?

Hér kan du se klassen "Large family cars":
http://www.euroncap.com/carsearch.aspx?class=39ea856a-5cc5-4547-9405-47aa0c091b00

Fra : Jakob

Dato : 25-08-10 22:00

> Hér kan du se klassen "Large family cars":
> http://www.euroncap.com/carsearch.aspx?class=39ea856a-5cc5-4547-9405-47aa0c091b00

Det er da vist en rimelig bred definition, f.eks. er Volve S40, S60 og V70 i
samme klasse ?. Jeg vil da mene at en 3-serie størrelsesmæssigt er i klasse
med en Golf eller Astra ?.

Mvh
Jakob

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 25-08-10 22:04

> Det er da vist en rimelig bred definition, f.eks. er Volve S40, S60 og V70
> i samme klasse ?. Jeg vil da mene at en 3-serie størrelsesmæssigt er i
> klasse med en Golf eller Astra ?.

Shh, ikke deprimere folk.

Min gamle Golf II var ca. lige så lang som min E30er. En G2 er slet ikke så
lille en bil endda - eller også er E30eren bare ikke så stor.

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.

Fra : Henrik B.

Dato : 25-08-10 22:30

"Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i meddelelsen

> Shh, ikke deprimere folk.
>
> Min gamle Golf II var ca. lige så lang som min E30er. En G2 er slet ikke
> så lille en bil endda - eller også er E30eren bare ikke så stor.

Øøøh nå? DU må have haft nogle kæmpe skørter på?
Den korteste E30 jeg kan finde, er 4,32 m. En Golf II er under 4 meter...

Fra : Henrik B.

Dato : 25-08-10 22:43

> [...]
>
> Min gamle Golf II var ca. lige så lang som min E30er. En G2 er slet ikke
> så lille en bil endda - eller også er E30eren bare ikke så stor.

Men rent kabinemæssigt lider næsten alle konkurrenter ikke af det spild der
er i motorrummet, p.g.a. den langsliggende motor.
Det gør så også at totallængden ikke siger så meget om kabinepladsen...

Fra : Brian

Dato : 25-08-10 22:13

> Aahhhh, jeg kan hurtigt nævne fire i klassen, som gør det væsentlig bedre:
> Avensis, Mondeo, Passat, SuperB....

Okay - jeg ser egentlig 3-serien som en mellemting mellem Golf og Passat
størrelserne... dog uden at have studeret tallene.

/Brian

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 25-08-10 15:03

On Aug 25, 10:59 pm, "Jakob" <ubehage...@gmail.com> wrote:

> [...]
> samme klasse ?. Jeg vil da mene at en 3-serie størrelsesmæssigt er i klasse

Rolig nu drenge, det var ikke meningen at der skulle startes en
mærkekrig kun at få lidt info omkring 320d'eren, som det ser ud
som om må vente til ungerne kan gå selv til det de skal eller flytter
hjemmefra. Skal jeg bruge mere info om andre modeller vender jeg
tilbage ;-D

Stef

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 25-08-10 15:07

On Aug 25, 11:03 pm, "Troels [around 9000]" <denne.fj...@computer.dk>
wrote:

> [...]
>
> Min gamle Golf II var ca. lige så lang som min E30er. En G2 er slet ikke så
> lille en bil endda - eller også er E30eren bare ikke så stor.

Tilgengæld sidder man bedre pænere i 320'eren

Stef

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 25-08-10 22:19

> Tilgengæld sidder man bedre pænere i 320'eren

Har aldrig påstået andet. En E30er er køremaskine, en Glof er en A-B bil.

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-08-10 23:27

Stefan Jacobsen skriver:

> Skal ha 3 øglehuler på bagsæder (barnestole) og en princessekaret ind
> bagi (barnevogn) er der nogle der har prøvet det?

Så skal du nok vælge en anden bil.

En af mine kammerater fik forrige år nummer 3. De endte ud med en
Octavia (ikke stationcar), den ene er dog ikke i en stor barnestol
længere.

Klaus

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 26-08-10 02:32

> En af mine kammerater fik forrige år nummer 3. De endte ud med en
> Octavia (ikke stationcar), den ene er dog ikke i en stor barnestol
> [...]

Ja det hjælper noget når de ikke skal bruge stole mere, men den ældste
på 9 år er ikke mere end ca. 120 cm og et par og 20 kg pga. sit
handicap så der går nogle år inden hun kommer af med den.

Stef

Fra : Leo Jensen

Dato : 26-08-10 04:25

On 25 Aug., 23:42, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

> Men rent kabinemæssigt lider næsten alle konkurrenter ikke af det spild der
> er i motorrummet, p.g.a. den langsliggende motor.
> Det gør så også at totallængden ikke siger så meget om kabinepladsen...

Næ, sådan er det, en ordentlig motor på langs fylder noget.
Jeg havde en Honda Civic 2001 før min Jaguar XJ, og der er stort set
samme plads i dem, både i kabine og bagagerum, og Jaguaren er vel
næsten 1 meter længere...
Til Jaguarens forsvar skal så siges at der er overraskende meget plads
i Hondaen, akselafstanden er 276 cm og dermed langt over Golfklassens
255-260 cm.

MVH Leo