lovgivning om grusomhed i mod dyr ?
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 23-08-10 19:04

Da jeg var præ teenager gjorde min mor par med en mand i et par år
fandt ham lige på de gule side :

Per Kristensen
Bygvænget 1, Bøstrup
8870 Langå

Nå men de gik hver til sit og i overgangs perioden var der nogen ting
opmagasineret ved ham b.la mine kaniner - jeg havde en aftale med ham om
at han skulle passe dem til jeg kunne hente dem -

Da vi så hentede dem - havde han ikke givet dem mad og vand i nogen uger
1/3 var døde men det værste var næsten dem der var i live - de lignede
noget i retningen af hvad man fandt under befrielsen af Auschwitz - de
var selvf nærmest sultet ihjel også var der 2 besynderligheder hvor bag
kroppen var blevet lam og nærmest flad men de kunne stadigt slæbe sig
lidt frem ved hjælp af forpoterne ..
nå men jeg smed ligene ind i mellem nogen buske og dem der var for
forpinte der brækkede jeg bakken på dem og smed dem samme vej og tog
resten med mig i en kasse - jeg fik da med tiden noget sul på dem - men
blev aldrig ret store ...

Mit spørgsmål er om det er lovligt og hvad lovgivningen siger om det
hvis der overhovedet findes nogen lovgivning på området ?

Det var i 1979 så det er selvf forældet hvis der er noget overhovedet

hvad der næppe har så meget med gruppen at gøre så synes jeg da at jeg
vil nævne at

en besynderlig oplevelse eller det var da modbydeligt -
jeg går ud fra vi alle har en mørk side i os og det var så hans for
ellers var han på nær noget kolerisk faktisk tæmmeligt flink
han var og er sikkert stadigt folkeskole lære i Hammel og meget afholdt
af sine elever ...

men der gik mange år før jeg oplevelsen helt på plads - det var faktisk
da jeg så apokalypse now http://www.imdb.com/title/tt0078788/

Hvor Kurtz til slut sider og fortæller om sin forandring hvor han siger
: " vi kom ind i en lejer og vaccinerede nogen børn imod polio og vi
forlod lejeren men efter en tid kom en gammel mand løbene efter os
grædene - vi vendte tilbage til lejeren "de / vc " havde været været der
og de havde hugget hver enste vaccineret arm af og der lå de i en lille
stak af varierede arme - jeg viste ikke hvad jeg skulle gøre jeg ville
trække mine tænder ud jeg græd som en bedste mor også med et som var jeg
blevet skudt igennem hovedet med en diamant så jeg genialiteten i dette
jeg så de var stærkere ind mig / os - fordi de kunne gøre dette - disse
mænd var ikke uhyre de kunne blot mobilisere deres natur / drift til at
gøre dette "

Det var sådan det var ...

Nok om det jeg sad bare og snakkede med en veninde om det og hun
mente at kaniner og andre små pels dyr ikke var beskyttet imod grusomhed
- hvad sådan set ikke skulle undre mig når man ser på bur høns - grise -
tremme kalde - mink ræve til pæls osv.

vi har jo højt til loftet i Danmark for hvad vi kan gøre imod vores
medskabninger

uagtet jeg ikke forstår og næppe nogensinde kommer til at forstå
grusomhed imod børn og dyr ...

BMM

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-08-10 20:07

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen

> vi har jo højt til loftet i Danmark for hvad vi kan gøre imod vores
> medskabninger
>
> uagtet jeg ikke forstår og næppe nogensinde kommer til at forstå
> grusomhed imod børn og dyr ...

Of all the animals, man is the only one that is cruel. He is the only one,
that inflict pain for the pleasure of doing it !!

-Mark Twain.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 23-08-10 20:34

Den 23-08-2010 21:07, Tove Krieger skrev:
> "Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Of all the animals, man is the only one that is cruel. He is the only
> one, that inflict pain for the pleasure of doing it !!

jeg ved godt jeg Chatter nu men når man er 12 - 13 år så er den slags
oplevelser ja nærmest surrealistiske fordi man i så tidlig en alder
endnu ikke har udviklet fornemmelsen for menneskelig grusomhed i den
målestok - jeg har læst beskrivelser af incest offer der beskriver selve
overgrebet som om de ikke er til stede - det er lidt det stamme som barn
køre man på auto pilot - havde det været i dag for satan ...
men børn er utroligt magtesløse langt op i temenage årene