Specielle skilte på vejen (færdselsloven) ~
Fra : Per

Dato : 23-08-10 18:36

Hej NG !

Jeg har lige været en tur på Bornholm og her så jeg en masse officielle
reklameskilte på Færdselslovens område og kom til at tænke på regler omkring
dette.

Et eksempel på et skilt her:
http://www.billedeupload.dk/upload/files/2010-08/ca94ac22.JPG

Der var masser af den type skilte - og det var meget ofte private sælgere og
kunstnere mv., der blev henvist til.

Er det et officielt skilt ? Jeg har ikke kunne finde noget om det på nettet.

Betaler folk for at få skiltene op ?

Jeg mener, den type skilte har jeg aldrig set i Storkøbenhavn fx.

Må jeg fx. sætte et skilt af typen op, hvis jeg fx. har en radio/tv
forretning i en by på Sjælland ?

Mvh. Per

Fra : Per

Dato : 23-08-10 18:43

Per wrote:
> Hej NG !
>
> Jeg har lige været en tur på Bornholm og her så jeg en masse
> officielle reklameskilte på Færdselslovens område og kom til at tænke
> på regler omkring dette.

Her er linket til billedet:

http://www.billedeupload.dk/photo/2010-08/ca94ac22/IMG_3583--1024x768-.JPG.html

mvh. Per

Fra : Erik Olsen

Dato : 23-08-10 18:53

Per wrote:

> [...]
> sælgere og kunstnere mv., der blev henvist til.
>
> Er det et officielt skilt ? Jeg har ikke kunne finde noget om det på

Jeg ved det ikke med sikkerhed, men vi talte under en sommerferie for
nogle år siden med en keramiker på Djurs som havde søgt kommunen om at
få sat et skilt op ved hovedvejen. Ud fra det hun fortalte, vil jeg mene
at det er kommunen der sætter den slags skilte op, evt. i samråd med det
stedlige politi.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : alexbo

Dato : 23-08-10 19:03

"Per" skrev

> Må jeg fx. sætte et skilt af typen op, hvis jeg fx. har en radio/tv
> forretning i en by på Sjælland ?

Næppe så skal du kalde det et oplevelsescenter, tænd for hele butikken og
lad folk få en på opleveren.

http://webapp.vd.dk/saerlig/Link%20til%20eksempler%20på%20virksomheder%20der%20kan%20ansøge.pdf

http://www.vejsektoren.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=121242

mvh
Alex Christensen

Fra : Per

Dato : 23-08-10 19:03

alexbo wrote:
> "Per" skrev

> Næppe så skal du kalde det et oplevelsescenter, tænd for hele
> butikken og lad folk få en på opleveren.

> [...]

Der var det jo Alex

Tak for svar og hjælp.

Mvh. Per

Fra : alexbo