Brembo?
Fra : Ukendt

Dato : 23-08-10 06:42

Hej

Jeg skal snart til at skifte bremseskiver, klodser, håndbremsebakker på min
BMW e46.

Har undersøgt lidt med priserne og selv om de skiver som sidder på bilen nu,
nok er originale skiver og bremser rigtig godt og stadig ikke er skæve, så
bliver det ikke originale. Synes prisen er lidt for pebret.

Det skal nok heller ikke være de bedste fra Kina til 1000,- for et komplet
sæt af det HELE.

Har set at brembo prismæssigt kunne være attraktivt. Som jeg husker Brembo i
motocross, så var det det fineste vi kunne købe dengang. Men hvad med dem
til bilerne?
I princippet er navnet på skiverne ikke så vigtigt for mit vedkommende og
bremse kan de alle sammen, men jeg hader skiver der bliver skæve efter 1
times kørsel.

--
Tom

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 23-08-10 07:09

On Mon, 23 Aug 2010 07:42:17 +0200, "Tom" <nospam> wrote:

> [...]
>bremse kan de alle sammen, men jeg hader skiver der bliver skæve efter 1

Det er det sædvanlige bawl med jer sønderjyder. I vil ikke betale hvad
det koster, men det hele skal være 110% i orden.

Er der ikke et eller andet med at de der Brembo-ting ikke virker
optimalt, med mindre man kører råddent hele tiden? Forstået på den
måde at de skal være varme for at virke 100%.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mikael

Dato : 23-08-10 02:23

On 23 Aug., 07:42, "Tom" <nospam> wrote:
> [...]
> bremse kan de alle sammen, men jeg hader skiver der bliver skæve efter 1

Når du nu gerne vil have noget der virker og du har originale åpå der
virker, hvorfor så begynde at eksperimentere? De sparede penge er
hurtigt brugt hvis det nye´ikke dur. Hvis jeg ikke husker helt galt
har du ikke langt til Tyskland, hvorfor henter du ikke stumperne der?

Mikael

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-10 09:41

> [...]

>hurtigt brugt hvis det nye´ikke dur. Hvis jeg ikke husker helt galt
>har du ikke langt til Tyskland, hvorfor henter du ikke stumperne der?

Fordi i tyskland koster det 610 Euro hos BMW. Det er alligevel SÅ meget
at jeg gerne undersøger alternativer.

Kunne jo være nogen som havde positive erfaringer med andet.

--
Tom

Fra : Leo Jensen

Dato : 23-08-10 03:14

On Aug 23, 10:40 am, "Tom" <nospam> wrote:

> Fordi i tyskland koster det 610 Euro hos BMW. Det er alligevel SÅ meget
> at jeg gerne undersøger alternativer.

Det er jo ikke billigt at køre på første klasse...

Leo

Fra : Brian Sørup

Dato : 23-08-10 14:17

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen

>Det er jo ikke billigt at køre på første klasse...

Næh, men hvorfor skal det så koste kassen at køre BMW ?

--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : \"@

Dato : 23-08-10 14:59

Den 23-08-2010 15:16, Brian Sørup skrev:

> "Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Næh, men hvorfor skal det så koste kassen at køre BMW ?

Havde en vognmand, der var knotten over at han skulle betale 50% mere
for et sæt klodser til en Accord, set i forhold til de Mercedes klodser
han plejede at købe, og han bandede over at der ikke fandtes uoriginale
klodser i handlen. I hvert fald indtil han så at Accordens klodser var
mere end dobbelt så tykke. Det viste sig også at de holdt dobbelt så længe.

Der kan altså nogen gange være en årsag til prisforskelle.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-08-10 07:28

> [...]
> bremse kan de alle sammen, men jeg hader skiver der bliver skæve efter 1

Jeg har flere gange haft Brembo og de har været rigtigt godt og ingen
tendens til at blive skæve.

--
Christian

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 23-08-10 15:09

Hej

"Tom" <nospam> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg skal snart til at skifte bremseskiver, klodser, håndbremsebakker på
> min BMW e46.

Kender ikke så godt Brembo, men har derimod haft rigtig gode erfaringer med
Tarox på min sidste BMW.

http://www.tarox.dk/

Mvh
Hans

Fra : Mikael

Dato : 24-08-10 04:14

On 23 Aug., 10:40, "Tom" <nospam> wrote:

> Fordi i tyskland koster det 610 Euro hos BMW. Det er alligevel SÅ meget
> at jeg gerne undersøger alternativer.

Det lyder da helt vildt, det er jo det mere end et sæt skiver og
klodser koster monteret hos BMW i DK til en 7er

> Kunne jo være nogen som havde positive erfaringer med andet.

Det er rigtigt.

Mikael

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 24-08-10 18:15

> [...]
> nu, nok er originale skiver og bremser rigtig godt og stadig ikke er
> skæve, så bliver det ikke originale. Synes prisen er lidt for pebret.

Har du prøvet Bdr. Schøbner, de ligger endda i dit nabolag.

> Det skal nok heller ikke være de bedste fra Kina til 1000,- for et komplet
> sæt af det HELE.

Tante Hansen skal jo også leve

> Har set at brembo prismæssigt kunne være attraktivt. Som jeg husker Brembo
> i motocross, så var det det fineste vi kunne købe dengang. Men hvad med
> dem til bilerne?

Gode bremser der bare fungerer.

> I princippet er navnet på skiverne ikke så vigtigt for mit vedkommende og
> bremse kan de alle sammen, men jeg hader skiver der bliver skæve efter 1
> times kørsel.

Forståeligt.

--
Uffe Bærentsen