Skifte bremsecalibre på bil med ABS ?
Fra : Per

Dato : 22-08-10 22:35

Hej ng !

Jeg skal skifte calibre på min Ford Ka. med ABS.

Jeg har hørt, at der kan opstå problemer med ABS lampen og nulstilling af
systemet hos Ford, hvis det ikke gøres helt korrekt - så hvad gør jeg ?

Er det ikke bare strømmen fra, skifte calibre og så udlufte med en der
sidder og pumper pedalen, imens jeg åbner og lukker for udluftningsskruen ?

Jeg har skifet masser af calibre før, men ikke på ABS biler.

Ellers noget jeg skal være opmærksom på ?

mvh. Per

Fra : Jens Andersen

Dato : 22-08-10 23:40

Der er ingen problemer med Ford i den forbindelse du nævner.

Fra : alexbo

Dato : 22-08-10 23:45

"Per" skrev

> Er det ikke bare strømmen fra, skifte calibre og så udlufte med en der
> sidder og pumper pedalen, imens jeg åbner og lukker for udluftningsskruen
> ?

Undgå pumperiet,
skift calibrene en af gangen sørg for at bremsevæskebeholderen ikke løber
tom, løsn udluftningsskruerne og lad bremsevæsken selv finde ud, stille og
roligt.
Du kan benytte lejlighden til at få skiftet væsken bare lad det løbe af sig
selv og fyld på efterhånden, så undgår du luftlommer i systemet.

Kun hvis det ikke vil løbe ud af sig selv kan du træde på pedalen, bare
nogle tråd halvt ned så den ikke kommer til at køre i et område hvor den
ikke har været før.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-10 23:47

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev :

>Jeg har hørt, at der kan opstå problemer med ABS lampen og nulstilling af
>systemet hos Ford, hvis det ikke gøres helt korrekt - så hvad gør jeg ?

Kan ikke lige se hvad det skulle gå ud på - du skifter dem da bare, og
lufter ud som man plejer ...
--
Jan_stevns
....det er satme svært at smække med en svingdør !

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-10 15:51

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> ?
>
> Jeg har skifet masser af calibre før, men ikke på ABS biler.
>
> Ellers noget jeg skal være opmærksom på ?

Har godt nok ikke skiftet kalibre, men hjulcylindre er da skiftet flere gang
på mondeo med ABS.
Ingen specielle problemer med det. Har i øvrigt ALDRIG haft noget ballade
med ABS ved ford.
Det er jo ikke franske stik eller lign. så man skifter bare stumperne og
lufter bremserne ud og
så virker det.

--
Tom

Fra : Per

Dato : 24-08-10 06:21

Tom wrote:
> [...]
> ballade med ABS ved ford.
> Det er jo ikke franske stik eller lign. så man skifter bare stumperne

Tak for svar til jer alle.

Jeg går igang

Mvh. Per