Stafetten. Fugle. (kylling)
Fra : Martin Bak

Dato : 23-08-10 00:56

Ja, kyllingen er mig. Jeg havde overvejet, faktisk så sent som i dag, uden
at jeg vidste at jeg skulle lave en ny stafet, at man kunne lave en stafet
med temaet "smalt". Men det tør jeg ikke Er bange for at jeg skal høre
alt for meget som jeg slet ikke kan holde ud. Så jeg er en kylling, og
derfor er stafettens emne fugle i stedet.

I får et enkelt ret fascinerende klip af en flok dj's der laver en
performance de kalde birdie nam nam. Det har i mine øjne ikke voldsomt meget
med musik at gøre, men det er næsten paralyserende at overvære....
http://www.youtube.com/watch?v=P4wQKIRwYWo

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-08-10 08:35

> [...]
> performance de kalde birdie nam nam. Det har i mine øjne ikke voldsomt
> meget med musik at gøre, men det er næsten paralyserende at overvære....

Ja så er denne vel nærmest selvskreven, og bør findes i tråden

Electronicas, og dance little bird

http://www.youtube.com/watch?v=dwvZBhfH-D8

Eller Birthe Kjærs, Fuglen & Barnet

http://www.youtube.com/watch?v=-P7w6lon1VM

Og jeg havde egentligt ved valget af denne, tænkt på The Defenders.
Men den var ikke sådan lige til at finde, så Jewel Akens måtte så
overtage, med det går vel også an... The birds and the bee's

http://www.youtube.com/watch?v=vMlAl0eZk-A&feature=related

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 23-08-10 11:13

> [...]
> alt for meget som jeg slet ikke kan holde ud. Så jeg er en kylling, og
> derfor er stafettens emne fugle i stedet.

The Trashmen-Surfin' Bird:
http://www.youtube.com/watch?v=ZThquH5t0ow

Rick Dees-Disco Duck:
http://www.youtube.com/watch?v=irgJPqkuakM

og så må vi da også have Beatles med:
http://www.youtube.com/watch?v=oAgceen153I

Fra : P.Petersen

Dato : 23-08-10 11:45

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> alt for meget som jeg slet ikke kan holde ud. Så jeg er en kylling, og
> derfor er stafettens emne fugle i stedet.

Hej Martin.
Her et par bidrag.

Steve Miller Band. Fly like an eagle.
http://www.youtube.com/watch?v=OnlTrq6wLf0
Bob Marley. Three little birds. http://www.youtube.com/watch?v=kIjkW6iyXNo
Michael Falch. De vildeste fugle. http://www.youtube.com/watch?v=b-Zssi0_g6k

God fornøjelse.
Venlig hilsen
Pelle

Fra : P.Petersen

Dato : 23-08-10 16:59

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> [...]

Damn. Glemte lige den her:
http://www.youtube.com/watch?v=UnBlst3T7bY

Venlig hilsen
Pelle

Fra : Allan Krautwald

Dato : 23-08-10 13:22

Så jeg er en kylling, og
> derfor er stafettens emne fugle i stedet.

Little Red Rooster:
http://www.youtube.com/watch?v=M91uWDUeYX0

Fra : Ole Damgaard

Dato : 23-08-10 07:16

On 23 Aug., 01:56, "Martin Bak" <forn...@fornavnefternavn.dk> wrote:
> [...]
>
> I får et enkelt ret fascinerende klip af en flok dj's der laver en
> performance de kalde birdie nam nam. Det har i mine øjne ikke voldsomt meget

her er der til gengæld masser af fugle med
http://www.youtube.com/watch?v=e8w1t82IE5A
mvh ole

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-08-10 15:51

"Ole Damgaard" <odg@dr.dk> skrev i meddelelsen

her er der til gengæld masser af fugle med
http://www.youtube.com/watch?v=e8w1t82IE5A
mvh ole

Skøn sang. Måske er den lidt trættende her i Vestjylland. Det er
kendingsmelodien for et musikprogram på LIMFJORD PLUS hver søndag kl. 12,
med ham der Flagstangs-efterligneren "Glem ikke at være glad-Verner".

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-08-10 15:52

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> Det har i mine øjne ikke voldsomt meget med musik at gøre, men det er
> næsten paralyserende at overvære....
> http://www.youtube.com/watch?v=P4wQKIRwYWo

Ja, det har ikke meget med noget at gøre. ¨

Her er LILLE SOMMERFUGL med en Bjørn:
http://www.youtube.com/watch?v=PBo3hNzP1RI

DU LILLE SVALE men En Eller Anden:
http://www.youtube.com/watch?v=9CV4xsno-QQ&feature=related

ER DU DUS MED HIMLENS FUGLE med Poul:
http://www.youtube.com/watch?v=0YmKTucvmDA&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-08-10 17:43

meddelelsen news:4c728afb$0$36585$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Hov! - Vi må da ikke glemme en af de mest kendte fugle-sange, nemlig "Tre
små fugle" (Tree little birds) med Connie Talbot:
http://www.youtube.com/watch?v=4cmffLlkwxc

Hilsen Åge

Fra : Michel

Dato : 23-08-10 17:06

> [...]
> alt for meget som jeg slet ikke kan holde ud. Så jeg er en kylling, og
> derfor er stafettens emne fugle i stedet.

Hvad med Lena Lovich: Bird song (advarsel til Åge - dette er næseringsmusik!

http://www.youtube.com/watch?v=maucjGIUzzo

Jeg er vild med Shakatak. Ikke mindst "Night Birds":
http://www.youtube.com/watch?v=cEJxvbEaWSM

Eller Sweet People: A wonderful day (massevis af fuglekvidder fra 1:17
http://www.youtube.com/watch?v=w_hOF2zIKYM

Ole kom mig i forkøbet med "Et les oiseaux chantient", men originalversionen
fra 1978 er altså bedre end nyindspilningen:
http://www.youtube.com/watch?v=usfHlfVHEn8

Og så hæver vi tempoet med K2 og "Die Nachtigall singt" (dance vs. tysk
folkemusik):
http://www.youtube.com/watch?v=62nYK3jXZTc

Og så tilbage til det ret folkelige, hvad det tyske angår.
Edith Prock: Wenn ich ein Vöglein wär
http://www.youtube.com/watch?v=LJskucNFVCw

Og lad os lige runde af med den franske version af "Fuglen og barnet".
"L'oiseau et l'enfant" med Marie Myriam (ESC1977):
http://www.youtube.com/watch?v=yq3prvZf7UQ

Mange kvidrende hilsner
Michel

Fra : Allan Krautwald

Dato : 23-08-10 17:51

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med Lena Lovich: Bird song (advarsel til Åge - dette er
> næseringsmusik!

Stort nummer....den havde jeg lige glemt

Fra : Kert Rats

Dato : 23-08-10 22:18

> [...]
> performance de kalde birdie nam nam. Det har i mine øjne ikke voldsomt
> meget med musik at gøre, men det er næsten paralyserende at overvære....

Når snakken går om kyllinger, så må denne Shubidua-klassiker med i opløbet:
http://www.youtube.com/watch?v=baQtdd8J16k

Venligst

Kert Rats

Fra : Max

Dato : 23-08-10 22:56

Hej Martin

> er en kylling, og derfor er stafettens emne fugle i stedet.

Så får vi lige en rovfugl :)

The Eagles - Peaceful Easy Feeling
http://www.youtube.com/watch?v=44_rtJxPg0s&feature=related

og så en måge :)

Niel Dimond - Jonathan Livingston Seagull - Be
http://www.youtube.com/watch?v=mgkk0Hdwmo8

og her bliver den hvide måge så omtalt :)

Midnight Sun - Kul På
http://www.youtube.com/watch?v=gU5iiPsNNcs

Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-08-10 15:23

> og så en måge :)

...........hov! - hvordan kunne vi glemme

GUSTAW WINKLER. Hvide måge

og

BJØRN OG HELT I ORDEN. Albatros

Hilsen Åge

Fra : Michel

Dato : 24-08-10 16:04

> BJØRN OG HELT I ORDEN. Albatros

Som er langt mere i orden med svenske Carola:
http://www.youtube.com/watch?v=1t3F1D0okvY

Hvis man spørger mine ører

Hilsen
Michel

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-10 17:43

> Som er langt mere i orden med svenske Carola:
> http://www.youtube.com/watch?v=1t3F1D0okvY
>
> Hvis man spørger mine ører

Hvis man spørger mine ører, så er det noget værre dåsemusik

Her er en albatros der er både tysk og god:
http://www.youtube.com/watch?v=hMXzo4ZFIj0

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-08-10 18:22

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Her er en albatros der er både tysk og god:
> http://www.youtube.com/watch?v=hMXzo4ZFIj0
>
> /Alex

Du godeste, for noget larm

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-08-10 18:24

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i meddelelsen

> Som er langt mere i orden med svenske Carola:
> http://www.youtube.com/watch?v=1t3F1D0okvY

> Hilsen
> Michel

Det vil jeg godt skrive under på. Bjørn og Okays udgave har jeg altid synes
var noget tam i det. Carola-udgaven har meget mere "godaw" i sig. Livligere
og friskere udført.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 24-08-10 20:49

meddelelse news:4c740020$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

"godaw"

Farvel

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-10 08:11

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:4c740020$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
> "godaw"
>
> Farvel

Om jeg fatter hvorfor der skal være hverken "godaw" eller "farvel" i musik.
Så har man afskåret sig fra al stemningsfuldhed og alle nuancer, og
reduceret det til 40 støvletrampende fulde bønder foran en højttaler, der
ikke fatter andet end frontbeatet på storetrommen. Lidt samme koncept som
techno faktisk

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-10 08:17

> [...]
> alt for meget som jeg slet ikke kan holde ud. Så jeg er en kylling, og
> derfor er stafettens emne fugle i stedet.

Først noget gammelt - The Byrds med "Hey Mr. Tambourine Man":
http://www.youtube.com/watch?v=uPqAvgN6Tyw

Så noget helt nyt - Christina Aguilera med "Birds Of Prey":
http://www.youtube.com/watch?v=WUaoStto4hU

Til slut noget rigtig smukt - Alicia Keys med "Caged Birds":
http://www.youtube.com/watch?v=ECHIklhxRRw

/Alex

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-10 15:33

> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse

Jeg glemte helt Fleetwood Mac med "Albatros":
http://www.youtube.com/watch?v=Viqr6KHwJjc
Bare et flot og stemningsfuldt instrumentalnummer

Når nu vi er ved albatrossen, så hvorfor snydes for Monty Python
http://www.youtube.com/watch?v=wrqW_BZu5Xk

/Alex

Fra : Allan Krautwald

Dato : 24-08-10 16:07

> derfor er stafettens emne fugle i stedet.

Glemte helt denne med Beatles:

http://www.youtube.com/watch?v=UqHjXF1gUWU

Fra : Kert Rats

Dato : 24-08-10 19:53

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse

> Glemte helt denne med Beatles:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=UqHjXF1gUWU

OT:
The Rutles har noget, der minder om en parodi på den, men den har ikke så
meget med fugle at gøre
http://www.youtube.com/watch?v=vmWjYnEZJG8

The Rutles har i hvert fald lavet en parodi/kopi af melodien i deres P-Turd,
men den kan jeg ikke finde på nettet. Jeg har den som mp3-fil på min
datamaskines pladelager

Venligst

Kert Rats

Fra : Jan Kronsell

Dato : 24-08-10 16:15

> [...]
> performance de kalde birdie nam nam. Det har i mine øjne ikke voldsomt
> meget med musik at gøre, men det er næsten paralyserende at overvære....

Katy Perry: Peacock
http://www.youtube.com/watch?v=dX4X7s42gj4

John Mayer: Vultures
http://www.youtube.com/watch?v=L_zRDchkDXg

Bobby Day: Rocking Robin
http://www.youtube.com/watch?v=wmBmD3s-R9s

Paul McCartney. Bluebird.
http://www.youtube.com/watch?v=flDtgTteD3w&feature=related

Og her er det ikke nummeret, men bandet, der er fugle, selv om det handler
om at flyve.
Nice Little Penguins: Flying
http://www.youtube.com/watch?v=Pash--sNnUI

Jan

Fra : Jan Kronsell

Dato : 24-08-10 16:19

Og så glemte jeg lige:

Rednex: Spirit of thr hawk
http://www.youtube.com/watch?v=e2PggDw-vww

Jan

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-08-10 09:55

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Og så glemte jeg lige:
>
> Rednex: Spirit of thr hawk
> http://www.youtube.com/watch?v=e2PggDw-vww
>
> Jan

Sjovt nok har Goombay Dance Band vist ikke rigtigt været nævnt..

Så det bliver de nu... Fly Away Flamingo..

http://www.youtube.com/watch?v=k2ALG_dJ-WU

Og måske også lige George Baker Selection med
Fly away little paraquayo

http://www.youtube.com/watch?v=Ioxk1RP5y8g

Og så måske lige Steve Miller band,,, Fly like an eagle...

http://www.youtube.com/watch?v=p8MTP0TOFsM&feature=related

M.V.H....Benny..

Fra : Martin Bak

Dato : 04-09-10 21:05

Undskyld ventetiden. Der var lige en rumraket der skulle fyres af... Jeg
lytter og sender videre i morgen.

--
Martin
www.martinbak.dk/