Bustransport af skolesøgende barn
Fra : Knud Iversen

Dato : 21-08-10 19:33

Jeg prøvede i anden gruppe og blev anbefalet at spørge her

En dreng på nu 13 gik i folkeskolen men blev for 4 år siden flyttet til en
friskole.
Drengen har hver dag taget bussen. der er 7.4 km til folkeskolen og derfra
gået til friskolen.
Friskoleforældre betaler selv til bustransporten.
Drengen har fået udleveret buskort til det nye skoleår.

Problemet er bare, at da der var første skoledag her i det nye skoleår kom
bussen ikke
Bussen kører ikke længere på den del af ruten hvor drengen bor.
Vi ved der har været bus på denne rute mindst siden 1983. Nu kører bussen
ikke den rute mere. Grunden er at der ikke længere bor folkeskoleelever på
den del af ruten hvor drengen bor.
Sjovt nok er samme dreng den sidste folkeskoleelev der har boet på ruten.

Jeg syntes vi er ramt i et hul uden løsning
Hvis drengen flytter tilbage til folkeskolen, er kommunen forpligtiget til
at sørge for transport, men
drengen skal under ingen omstændigheder tilbage til den folkeskole.

Er der nogen regler om offentlig service der måske kunne hjælpe i denne sag
eller tvinges familien til at flytte.

Jeg undrer mig meget over kommunen bare kan fjerne en busrute uden at give
forældrene en chance for at finde en løsning
Jeg syntes jo også at man som kommune burde have en forpligtigelse til at
opretholde en sådan service

Mvh Knud

Fra : Holst

Dato : 21-08-10 22:47

Knud Iversen wrote:

> [...]
>
> Jeg undrer mig meget over kommunen bare kan fjerne en busrute uden at give
> forældrene en chance for at finde en løsning

Forældrene har vel haft rigeligt med chancer til at finde en alternativ
løsning. Hvis de havde fulgt lidt med i de lokale medier, burde de helt
sikkert have opdaget, at deres rute blev nedlagt eller ændret.

> Jeg syntes jo også at man som kommune burde have en forpligtigelse til at
> opretholde en sådan service

Tjah ... Der er vel ikke noget nyt i, at friskoleforældre selv skal
sørge for transporten af deres barn til friskolen.

Så vidt jeg ved, er der flere friskoler, der har deres egen
skolebusordning. Har jeres friskole det?

Fra : Knud Iversen

Dato : 22-08-10 00:01

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i meddelelsen

> Forældrene har vel haft rigeligt med chancer til at finde en alternativ
> løsning. Hvis de havde fulgt lidt med i de lokale medier, burde de helt
> sikkert have opdaget, at deres rute blev nedlagt eller ændret.

Nej nu er ruten ikke nedlagt men bare omlagt så der lige er skåret 4 km af
ruten, sådanne ting skrives der ikke ikke om i medierne

> Tjah ... Der er vel ikke noget nyt i, at friskoleforældre selv skal sørge
> for transporten af deres barn til friskolen.
jo rimeligt nyt, der er vist kun 3 år siden der blev ændret på dette, om det
så var reglerne der blev ændret eller blot kommunen der valgte at lade
forældrene betale kan jeg ikke svare på. Kommunen har pligt til at
transportere skoleelever til nærmeste folkeskole, dette er også det eneste
der skal til for at drengen kan komme i skole igen.

> Så vidt jeg ved, er der flere friskoler, der har deres egen
> skolebusordning. Har jeres friskole det?

nej de giver et tilskud til bussen

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 22-08-10 03:35

"Knud Iversen" <knud.iversen@gmail.com> skrev i en meddelelse
[KLIP]
> Kommunen har pligt til at transportere skoleelever til nærmeste
> folkeskole, dette er også det eneste der skal til for at drengen kan komme
> i skole igen.

Af ren nysgerrighed - hvor står der at kommunen har pligt til det?

/Ole

Fra : alexbo

Dato : 22-08-10 11:20

"Ole Gaarde Kristensen"

> Af ren nysgerrighed - hvor står der at kommunen har pligt til det?

I bekendtgørelse om befordring af elever i folkeskolen står reglerne.

Alex Christensen

Fra : Knud Iversen

Dato : 22-08-10 14:21

"Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> "Knud Iversen" <knud.iversen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [KLIP]
>
> Af ren nysgerrighed - hvor står der at kommunen har pligt til det?

Hvis jeg nu sniger et folke ind for skoleelever så står det der vist. Flere
af politikerne spørger så om de ikke har pligt til at sørge for, at der er
mulighed for transport. Desværre er den ansvarlige på det område sygemeldt
så vi har ikke fået et svar.

Fra : Holst

Dato : 22-08-10 07:36

Knud Iversen wrote:

> Kommunen har pligt til at
> transportere skoleelever til nærmeste folkeskole, dette er også det eneste
> der skal til for at drengen kan komme i skole igen.

Hvor finder du belæg for dette.

Kommunen sørger for transport, såfremt afstanden er for stor (i forhold
til barnets alder) af elever på folkeskolerne.

Friskoleelever har de mig bekendt ingen pligt til at sørge for transport
af - end ikke til nærmeste folkeskole.

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 22-08-10 11:07

http://tinyurl.com/2v7govn

> Kommunen sørger for transport, såfremt afstanden er for stor (i forhold til
> barnets alder) af elever på folkeskolerne.

Det er jo også det manden skriver, og så at det ville være ønskeligt at
samme kunne ske for hans søn i friskolen.

> Friskoleelever har de mig bekendt ingen pligt til at sørge for transport af -
> end ikke til nærmeste folkeskole.

Og nogen kommuner giver åbenbart et buskort, også til elever på
friskoler... så tror at KI må tage en snak med skoleforvaltningen i
hans hjem kommune, eller alternativt den hvor skolen ligger.

http://kortlink.dk/82u4

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Holst

Dato : 22-08-10 11:19

Brian Vestergaard wrote:

> Det er jo også det manden skriver, og så at det ville være ønskeligt at
> samme kunne ske for hans søn i friskolen.

Nej, det er ikke det, manden skriver.

Han skriver, at han mener, at kommunen også skal sørge for transport af
friskoleeleverne til den nærmeste folkeskole. I dette tilfælde ligger
friskolen nemlig åbenbart så tæt på folkeskolen, at friskoleeleven ved
transport til folkeskolen kan gå over friskolen.

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-10 13:19

> [...]
> nærmeste folkeskole. I dette tilfælde ligger
> friskolen nemlig åbenbart så tæt på folkeskolen,
> at friskoleeleven ved transport til folkeskolen

Kommunen har ingen forpligtelser til at
transportere børn der vælger en privatskole. Jf.

Stk. 5. Kommunalbestyrelsens forpligtelse til at
sørge for befordring omfatter ikke

..1) befordring af elever, der er optaget eller
forblevet i en anden skole end distriktsskolen,
jf. folkeskolelovens § 36, stk. 2, 2. og 3. pkt.,
og stk. 3, 3. pkt.,
..2) befordring af elever, der er optaget eller
forblevet i en skole i en anden kommune end
bopælskommunen, jf. bekendtgørelse om skolegang i
en anden kommune end bopælskommunen,
..3) befordring af elever mellem privat dagpleje og
hjem,
..4) befordring af elever mellem undervisning mv. i
henhold til folkeskolelovens § 3, stk. 3, 5 og 6,
og hjem,
..5) befordring af børn mellem skolefritidsordning
i henhold til folkeskolelovens § 3, stk. 4, og
hjem, med mindre det kan ske uden etablering af
særskilt befordring og dermed uden merudgifter for
kommunen.

'Forudsætningen for at børn kan få
transportgodtgørelse beror i alle tilfælde på
mindst tre forhold:

1. Eleven skal gå i en distriktsskole - eller
ingen kommunal forpligtelse
2. Eleven skal have 21 km/2 mellem skole og hjem
3 Elevens skole skal ligge indenfor
kommunegrænsen. (hvilket er indlysende, ellers
ville det jo ikke være en distriktsskole.)

Med andre ord: folk der ønsker at lade deres børn
gå i privatskole må naturligvis selv betale for
det. Da staten p.t. yder omkring 85. procents
tilskud til privatskolerne (til lønninger m.v.),
så er det rigeligt af støtte man har til at vælge
en privatskole.
Imho burde det være sådan at forældrene betalte
alle udgifterne til privatskolen - der skulle ikke
være noget stats-eller kommunetilskud, men sådan
er det ikke, og forældre kan vælge den skole de
ønsker, men de må så betale den slags som fx
transport og evt. bøger og mad. Det ser jeg ingen
grund til at de ikke skal.

Privatskoler er en mulighed som forældre vælger
fordi de vil betale for at få en bestemt form for
undervisning, blot den lever op til
folkeskolelovens krav, og når de vælger dette, må
de naturligvis også betale hvad det koster. Ellers
kan de lade deres børn fortsætte i folkeskolen,
som sjældent er så ringe som visse forældre mener
den er.

Fra : Knud Iversen

Dato : 22-08-10 14:11

"ahw" skrev i
> "Holst" skrev i meddelelsen

Det manden mener er at kommunen er forpligtet til at transportere drengen
til nærmeste folkeskole hvis han går i folkeskole. Han mener også at
kommunen efter 4 år ikke burde fjerne den del af ruten uden at give
forældrene en chance for at reagere. Bussen er ikke ren skolebus. Han mener
også at kommunen burde sørge for at der er mulighed for transport til
nærmeste folkeskole også for friskoleelever.

> [...]
>
> 1. Eleven skal gå i en distriktsskole - eller ingen kommunal forpligtelse
> 2. Eleven skal have 21 km/2 mellem skole og hjem

Her skulle det ifølge kommunale folk være 7 km til skolen for en på 13

> Med andre ord: folk der ønsker at lade deres børn gå i privatskole må
> naturligvis selv betale for det.

nu betaler vi jo også en del ekstra for det. Men angående bussen har man nu
forhindret at få deres barn i skole da bussen bare ikke kommer mere.
Buskortet fik moderen dog lov til at købe.

> Imho burde det være sådan at forældrene betalte alle udgifterne til
> privatskolen

Ja og man kunne sige, alle patienterne burde selv betale alle udgifterne til
sygehuse og læger, alle med tænder burde betale alle udgifterne til
tandlægerne osv.
Det er jo et spørgsmål om holdninger og efter min mening et spørgsmål om man
ønsker at give forældre flere muligheder eller om vi alle skal stavnsbindes
til folkeskolen.

> [...]
> betale hvad det koster. Ellers kan de lade deres børn fortsætte i
> folkeskolen, som sjældent er så ringe som visse forældre mener den er.
Desværre er vi så her i et af de tilfælde hvor folkeskolen netop er så
ringe.

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 22-08-10 14:13

Knud Iversen skrev den 22-08-2010:

> Her skulle det ifølge kommunale folk være 7 km til skolen for en på 13

Transport til skole

Afstanden til skolen er afgørende

Dit barn kan blive kørt i skole, hvis afstanden mellem hjemmet og
distriktsskolen er:

* 0.-3. klasse: mere end 2,5 km.
* 4.-6. klasse: mere end 6 km.
* 7.-9. klasse: mere end 7 km.
* 10. klasse: mere end 9 km.

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Anders Majland

Dato : 23-08-10 10:40

> Dit barn kan blive kørt i skole, hvis afstanden mellem hjemmet og
> distriktsskolen er:

Eller en del af strækningen er klassifiseret som trafikfarlig skolevej

Sjovt nok blev vejene omkring vores skole først erklæret som trafikfarlige
da folkeskolen lukkede (Indtil da ville det have kostet kommunen penge at
lave den klassificering - sjovt sammenfald)

Fra : Knud Iversen

Dato : 23-08-10 18:23

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> da folkeskolen lukkede (Indtil da ville det have kostet kommunen penge at
> lave den klassificering - sjovt sammenfald)
Tror bare ikke det med trafikfarlig vej giver en bus, da kommunen fjernede
kørselstilskudet til friskolebørn, blev netop dette argument brugt af den
daværende skoleleder, uden at det hjalp. Selv om det skulle have hjulpet,
tror jeg ikke det hjælper drengen, da den del hvor bussen nu er væk ikke er
trafikfarlig.

Mvh Knud

Fra : Anders Majland

Dato : 27-08-10 11:43

> Tror bare ikke det med trafikfarlig vej giver en bus, da kommunen fjernede
> kørselstilskudet til friskolebørn

Nej, det er kun i forhold til hvilke aldersgrupper som kommunen lader
transportere til kommunale skoler

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 22-08-10 14:19

ahw formulerede søndag:
> 1. Eleven skal gå i en distriktsskole - eller ingen kommunal forpligtelse
> 2. Eleven skal have 21 km/2 mellem skole og hjem

Hvor læser du dette, på dit eget link står følgende...

Citat...
Kommunalbestyrelsens generelle befordringsforpligtelse

§ 1. Kommunalbestyrelsen skal sørge for befordring mellem
distriktsskolen og hjemmet eller dettes nærhed af

* 1) elever, der har længere skolevej end 21/2 km i
børnehaveklasser og på 1.-3. klassetrin, 6 km på 4.-6. klassetrin, 7 km
på 7.-9. klassetrin og 9 km i 10. klasse og
* 2) elever, der har kortere skolevej, hvis hensynet til elevernes
sikkerhed i trafikken gør det særligt påkrævet.
....Citat slut

Altså det er dem i 10 klasse der skal have længst = 18km samlet, hvor
kommer dine 21km fra ??

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Holst

Dato : 22-08-10 15:38

Brian Vestergaard wrote:

> [...]
> ...Citat slut
>
> Altså det er dem i 10 klasse der skal have længst = 18km samlet, hvor

Intet af det er særlig klart. Ahw skriver "21 km/2", og i
bekendtgørelsen der "21/2 km". Det rigtige er 2,5 km.

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-10 16:09

> Intet af det er særlig klart. Ahw skriver "21
> km/2", og i bekendtgørelsen der "21/2 km". Det
> rigtige er 2,5 km.

Ja, jeg kom til at skrive 21 km/2 i stedet for
21/2 km - det var naturligvis noget sjusk. Jeg
mente naturligvis 2,5 km -men det ændrer ikke ved
det principielle i at man skal frekventere
distriktskolen for at der kan udbetales et buskort
eller lign. Da der ikke kører nogen busser på den
pågældende strækning, må forældrene køre ham til
skole, han må selv cykle subs. cykle til nærmeste
bus eller melde sig ud af privatskolen og ind i
kommuneskolen.

Fra : Holst

Dato : 22-08-10 16:13

ahw wrote:

> [...]
> pågældende strækning, må forældrene køre ham til
> skole, han må selv cykle subs. cykle til nærmeste
> bus eller melde sig ud af privatskolen og ind i

Ja, eller alternativt tage en snak med friskolen om etablering af en
skolebusordning for skolens elever.

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-10 16:20

> Ja, eller alternativt tage en snak med friskolen
> om etablering af en skolebusordning for skolens
> elever.

Også en mulighed.

Fra : Knud Iversen

Dato : 22-08-10 16:52

"ahw" <nix> skrev i meddelelsen
> "Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i meddelelsen

> Også en mulighed.
desværre virker den ikke så realistisk da der er alt for mange km at køre i
forhold til antal af elever, det er jo også kun 1 elev der er i klemme.
resten har transportmuligheder.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 22-08-10 17:02

Knud Iversen skrev:

>desværre virker den ikke så realistisk da der er alt for mange km at køre
>i forhold til antal af elever.

Det har dem der har ændret den andet busrute sikkert også fundet ud af.

Fra : Knud Iversen

Dato : 22-08-10 17:56

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Det har dem der har ændret den andet busrute sikkert også fundet ud af.

Ja men der er jo også stor forskel på, om 1 bus sparer måske kun 2 km, eller
en ny bus skal hente børn 30 børn hvoraf de 29 allerede kan komme med
eksisterende busser dog mod betaling. resten af skolens elever bor i eller
tæt ved byen hvor skolen er.

Fra : Anders Majland

Dato : 23-08-10 10:36

> [...]
> betale hvad det koster. Ellers kan de lade deres børn fortsætte i
> folkeskolen, som sjældent er så ringe som visse forældre mener den er.

Der er vist mere politik end jura i ovenstående ... og også i mit svar
herunder ....

Du glemmer at en meget stor del af friskolerne ikke er oprettet fordi nogen
var utilfredse med folkeskolen men opstået som konsekvens af kommunen har
lukket den lokale skole.

"Vores" velfungerende folkeskole blev lukket af politiske årsager (Efter
kommunesammenlægningen skulle der skæres en skole i hver af de gamle
omegenskommuner) Heldigvis var der lokale kræfter der kunne stå for at få en
friskole op og stå. Og det endte også med at kommunen overgav sig og solgte
friskolen de gamle skolebygninger (Men først efter at der var indsendt en
byggeansøgning til at opføre en helt ny )

Siden er den kommunale børnehave også lukket og erstattet af en fribørnehave

Men kommunen får ikke helt den besparelse på driften de havde budgeteret med
ved lukningen - til gengæld spare de udbygning af den skole som skulle have
modtaget eleverne (Men det var så en anden konto)

Men for at komme tilbage til bussen. Da vi så på hus var her busforbindelse
lige forbi - Den blev bare nedlagt få måneder efter vi overtog huset...

Da skolen var folkeskole havde kommunen hyret et lokalt busselskab til at
hente/bringe børn fra oplandet.

Friskolen har selv købt en bus og ansat en chauffør - Den kan skole og
børnehave så også bruge til udflugter mm

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-10 23:12

skrev i meddelelsen

> Der er vist mere politik end jura i ovenstående
> ... og også i mit svar herunder ....

Politik og jura er tæt forbundet - den rene jura
eksisterer kun i visse jurastuderendes fantasi.
Men nuvel -jeg vil kort kommentere dine svar og så
holde inde her. Diskussionen kan foregå fx i
dk.undervisning.folkeskole

> Du glemmer at en meget stor del af friskolerne
> ikke er oprettet fordi nogen var utilfredse med
> folkeskolen men opstået som konsekvens af
> kommunen har lukket den lokale skole.

Det er ikke korrekt - oprettelsen af friskoler
blev allerede muligt i 1855 med den første
friskolelov, og det var netop på baggrund af
utilfredshed med folkeskolen (almueskolen)
dengang. At man så i dag har mulighed for at
oprette friskoler i nedlagte folkeskoler, er blot
en logisk konsekvens af denne lov.

> [...]
> indsendt en byggeansøgning til at opføre en helt
> ny )
>
> Siden er den kommunale børnehave også lukket og

jf. ovenover.

> [...]
>
> Men for at komme tilbage til bussen. Da vi så på
> hus var her busforbindelse lige forbi - Den blev
> bare nedlagt få måneder efter vi overtog

Tja, sådan kan det gå - da vi købte hus var der en
skole i nærheden - den blev lukket da vi flyttede
ind.

> Da skolen var folkeskole havde kommunen hyret et
> lokalt busselskab til at hente/bringe børn fra
> oplandet.

ja?

> Friskolen har selv købt en bus og ansat en
> chauffør - Den kan skole og børnehave så også
> bruge til udflugter mm

Jamen, så er problemet jo løst? Min holdning er at
privatskoler skal have lov til at eksistere, men
ikke for skattekroner. Men det er i hvert fald
politik, så jeg henviser til dette fx dk.politik.

Fra : Anders Majland

Dato : 27-08-10 11:53

> Min holdning er at privatskoler skal have lov til at eksistere, men ikke
> for skattekroner. Men det er i hvert fald politik, så jeg henviser til
> dette fx dk.politik.

Hvis man fjerner princippet i at tilskuddet følger barnet, vil man lukke
langt de fleste friskoler.

Man fakta er også at kommunerne reelt sparer penge da tilskuddet til en
friskole er mindre end hvad en kommunalplads koster. Dertil også besparelser
på bustransport.

Men det bliver jo lidt mudret af klassekvotienter mm. Er der plads til en
friskolelev i en folkskoleklasse er marginaludgiften på denne jo lille. Den
anden vej rundt kan den ene elev jo også gøre at klassen skal deles i 2 ....

Fra : alexbo

Dato : 22-08-10 13:14

"Brian Vestergaard" skrev

> Og nogen kommuner giver åbenbart et buskort, også til elever på friskoler

Der kører bare ikke nogen bus.
"Bussen kører ikke længere på den del af ruten hvor drengen bor."

mvh
Alex Christensen

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 22-08-10 14:04

alexbo formulerede søndag:
> "Brian Vestergaard" skrev

> Der kører bare ikke nogen bus.
> "Bussen kører ikke længere på den del af ruten hvor drengen bor."

Nej det opdagede jeg så, og så bliver det svært uanset hvor mange
buskort han kunne få

Men KI kunne måske fortælle os, hvorfor det at cykle ikke er en option,
her i huset cykler begge unger hver dag, hele året, selv om her er
rigeligt med busser
(de har så også kun små 10km. samlet)

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : alexbo

Dato : 22-08-10 14:18

"Brian Vestergaard" skrev

> Men KI kunne måske fortælle os, hvorfor det at cykle ikke er en option,

Ja, men nu spørger KI om der er nogen regler for offentlig service der kan
hjælpe, han er oven i købet henvist fra en anden gruppe, hvilken vides ikke.
Jeg kender ingen regler der kan hjælpe men jeg overvejede at henvise til
forbruger.offentlig service gruppen men måske er det derfra han kommer.
Man må jo formode at hvis knægten har særlige problemer eller behov at
kommunen så allerede i forvejen er indvolveret.

Jeg opfatter spørgsmålet som et spørgsmål om der er generelle regler der
sikrer at kommunen sørger for transporten.
Ikke et spørgsmål om vi synes der er for langt eller for farligt at cykle.

Paragraf 1 i skoletransportloven giver dette transportpålæg for
distriktskoler, det hjælper ikke KI:

[...]
a.. 2) elever, der har kortere skolevej, hvis hensynet til elevernes

Fra : Jet

Dato : 22-08-10 09:07

On 22 Aug., 16:21, "Knud Iversen" <knud.iver...@gmail.com> wrote:

> [...]
> mulighed for transport. Desværre er den ansvarlige på det område sygemeldt

Hvad med kørelejlighed med andre ?
eller transport med Falck, hvis man er medlem ?

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 22-08-10 07:53

> [...]
> forældrene en chance for at finde en løsning
> Jeg syntes jo også at man som kommune burde have en forpligtigelse til at

lad ham da cykle istedte for at forlange at alle andre skal klare jeres
problemer!

og JA jeg har selv gået på flere skoler... og JA jeg cyklede selv i skole...
og JA det var mindst lige så langt og endda længere på en af dem og den ene
lå midt i byen og den anden på landet...

CHRIST et JEG VIL HAVE SAMFUND VI HAR!

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 22-08-10 10:59

Nikolai R. jensen kom med følgende sludder:
> lad ham da cykle istedte for at forlange at alle andre skal klare jeres
> problemer!

Kender du drengen ? ved du om han er i stand til at cykle 15km. om
dagen ? hvor læser du at ALLE andre skal klare deres problemer, eller
kender du familien ?

> og JA jeg har selv gået på flere skoler... og JA jeg cyklede selv i skole...
> og JA det var mindst lige så langt og endda længere på en af dem og den ene
> lå midt i byen og den anden på landet...

Stor dreng, men i denne tråd irrelevant, hvad du måtte påstå at have
gjort eller ikke gjort...

> CHRIST et JEG VIL HAVE SAMFUND VI HAR!

Svar dog sagligt, i stedet for det pis med at hagle manden ned... han
stiller et simpelt spørgsmål, besvar dette hvis du kan, ellers lad
andre om dette

Chris et, jeg er bedre end de andre samfund vi har...

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 22-08-10 12:38

> Kender du drengen ? ved du om han er i stand til at cykle 15km. om dagen ?

Hvilken normal sund 13-årog kan ikke det? Og ja, det ved vi ikke om han er.

Mvh Maria

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 22-08-10 12:53

Maria Frederiksen kom med denne ide:

> Hvilken normal sund 13-årog kan ikke det? Og ja, det ved vi ikke om han er.

Præcis

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Knud Iversen

Dato : 22-08-10 14:19

"Brian Vestergaard" <only4usenet@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Maria Frederiksen kom med denne ide:

> Præcis

Bingo

Og det lader til at løse problemet, da drengen pga problemer med knæ ikke er
i stand til at cykle. Men indtil der kommer endelig svar fra sygehuset kan
vi jo ikke rigtig bevise det. Det er dog her flere af de ansvarlige
politikere mener vi skal finde en løsning på problemet. En lægeerklæring
dermed skulle kommunen så blive forpligtet til transporten.

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 22-08-10 14:21

Knud Iversen har bragt dette til verden:

Sådan der, så er den jo snart på plads

EOD

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Nana

Dato : 22-08-10 13:31

> Hvilken normal sund 13-årog kan ikke det? Og ja, det ved vi ikke om han
> er.
>
> Mvh Maria

Han behøver vel kun at cykle de 4 km ned til bussen? Den kører jo stadig,
bare ikke lige foran døren.

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-10 13:40

"Nana" <nana@phobiasild.dk> skrev i meddelelsen

> "Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i en
> meddelelse

> Han behøver vel kun at cykle de 4 km ned til
> bussen? Den kører jo stadig, bare ikke lige
> foran døren.
`
Netop - man kan ikke både forlange at det
offentlige skal sørge for at man bliver forkælet i
hovedet og ende, og så samtidig forlange at det
også sker i privat regi.

Det svarer til det at være arbejdsløs: Man skal
aktiveres for at få bistandshjælp fordi nogle ikke
vil have at man får uden at yde, selvom det så er
på usle vilkår i stedet for at man iværksættes i
et job til overenskomstmæssig løn.
Man skal altså yde noget når man uforskyldt bliver
arbejdsløs - sådan er loven.

Og når man vælger at sætte sine børn i
privatskole, så siger loven også at så er det slut
med tilskud til alt muligt - kynisk set kan man
altså forlange at folk der ønsker særbehandling,
naturligvis selv må betale hvad det koster: når de
arbejdsløse -der ofte ikke har noget valg - bliver
tvunget i aktivering for samme beløb som
bistandshjælpen i stedet for at få et ordentligt
job til en ordenlig løn, så bør man kunne forlange
at folk der har råd til at sende deres børn i
privatskole også må betale det det koster at gøre
det. De har det dog trods alt bedre end de
arbejdsløse.

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 22-08-10 14:08

ahw tastede igen en gang små sludder:
> [...]
> bliver forkælet i hovedet og ende, og så samtidig forlange at det også sker i

Det er jo lidt noget sludder, om det offentlige betaler den ene eller
anden form for skole, er vel irrelevant, bare det sker til en godkendt
skole som det offentlige jævnligt fører kontrol med.

Pengene skulle jo i første omgang alligevel betales af det offentlige,
og som nogle folkeskoler er i dag, forstår jeg godt, at nogle vælger
den private løsning

> [...]
> overenskomstmæssig løn.
> Man skal altså yde noget når man uforskyldt bliver arbejdsløs - sådan er

Det var nok årets dårligste sammenligning :/

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Knud Iversen

Dato : 23-08-10 18:28

jeg skrev

> [...]
> forældrene en chance for at finde en løsning
> Jeg syntes jo også at man som kommune burde have en forpligtigelse til at

Jeg vil gerne sige tak for alle de forskellige indlæg, det ser ikke ud til
der er hjælp i lovgivningen medmindre drengens dårlige knæ kan hjælpe.

Mvh Knud