ups
Fra : carsten

Dato : 22-08-10 20:25

Skulle tanke i dag og helt distræt fik jeg smidt 6 liter benzin på...ja der
skulle diesel på kan I sikkert tænke jer til alllerede nu...hældte derefter
50 liter diesel oveni og kørte STRAKS videre uden at sige det til
konen...(ca 140 km) nu er spørgsmålet.... er jeg bustet i morgen? dvs
....starter bilen

Mvh Carsten

Fra : alexbo

Dato : 22-08-10 20:29

"carsten" skrev

> [...]
> derefter 50 liter diesel oveni og kørte STRAKS videre uden at sige det til
> konen...(ca 140 km) nu er spørgsmålet.... er jeg bustet i morgen? dvs

Ok ja
10-15 % bensin er et gammelt trick til vintersikring af diesel det modvirker
parafinudskilnimng, , men du kan da fylde mere diesel på hen af vejen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Kent Nielsen

Dato : 22-08-10 20:34

"carsten" <carsten@sletdettecdberg.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> derefter 50 liter diesel oveni og kørte STRAKS videre uden at sige det til
> konen...(ca 140 km) nu er spørgsmålet.... er jeg bustet i morgen? dvs

Det skal nok gå, hvad er det for en bil?

Kent Nielsen

Fra : carsten

Dato : 22-08-10 20:45

"Kent Nielsen" <virker.ikke@findes.ikke.invalid> skrev i meddelelsen

> "carsten" <carsten@sletdettecdberg.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det skal nok gå, hvad er det for en bil?

Det er en Alfa 159.....Diesel..... ikke benzin

Carsten

Fra : Kent Nielsen

Dato : 22-08-10 21:52

> Det er en Alfa 159.....Diesel..... ikke benzin

Som sikkert har et commonrail diesel indsprøjtningssystem, med dele der er
ret kristiske mht, til smøring. (pumpen)
Hmm, jeg tror jeg ville give den 2.5 dl god totaktsolie i tanken samtidig
med jeg efterfyldte med diesel igen.

Måske mest for at jeg ville sove bedre

Står der noget i manualen om vitersikring af brændstof?
Som Alex skrev, var det ret alm. at iblande benzin eller petrolium tidligere
for at forebygge parafin.

Kent Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 22-08-10 22:17

"carsten" <carsten@sletdettecdberg.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> derefter 50 liter diesel oveni og kørte STRAKS videre uden at sige det til
> konen...(ca 140 km) nu er spørgsmålet.... er jeg bustet i morgen? dvs

Du kan roligt køre videre! Fyld evt. tanken igen, når du har brugt det
halve....

--
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/