chokodrys t/capucino?
Fra : EGC

Dato : 06-08-01 22:19

Ved nogen om man kan købe det drys som kommes over skummet, jeg tænker på en
pose ell. dåse ell.lign.
I Storkøbenhavn.

Mvh. Ester C.

Fra : Tina Åberg /NNFTIH

Dato : 07-08-01 08:48

Caféen/butikken Kong Kaffe på Fisketorvet og i City 2 har det. Det koster
25 kr. for en pose (tror den indeholder ca. 100 g.). Det smager rigtig
godt og rækker til mange kopper.

Hilsen Tina

Fra : Miss Zee

Dato : 08-08-01 10:02

Hej Ester

Du skal blot bruge alm. kakaopulver (ikke nesquick & slige sager), - comme
il faut!

Miss Zee

Fra : Tina Åberg /NNFTIH

Dato : 08-08-01 14:11

Hej igen.

Nu blev der spurgt om hvor man kunne købe pulver til at drysse på sin
cappucino, så derfor så jeg ingen grund til at komme ind på andet, men når
nu det bliver nævnt at man kan bruge almindeligt cacaopulver, så vil jeg
da lige gøre opmærksom på at jeg har prøvet almindeligt cacao - både med
og uden sukker iblandet samt diverse færdiglavede cacaopulvre. Jeg har
også forsøgt selv at rive chokolade til at drysse på.

Ingen af ovennævnte ting er - tilnærmelsesvis - kommet op på siden af det
man kan købe hos Kong Kaffe (har ingen personlige interesser i biksen - er
bare glad over at jeg har fundet et sted at købe drysset til min
cappucino, og vil selvfølgelig gerne give det videre til andre
interesserede). Så vidt jeg kan smage er det bare fintrevet chokolade -
Prøv det!

Hilsen Tina

Fra : N/A

Dato : 09-08-01 12:41

Fra : N/A

Dato : 09-08-01 12:41

Fra : Henning Niss

Dato : 09-08-01 12:41

"Tobias" <tobias@darwinworld.no> writes:

> Når det
> er sagt så mener jeg at de fleste cappuccinos som serveres i Norge (i alle
> fall) er for svake.

Jeg har nogenlunde samme erfaringer med mælke/espresso-baserede drikke
(f.eks. også latte) i Københavnsområdet. Jeg plejer at bede om "double
shot" og så begynder det at hjælpe på det, selvom de nogle steder
fortolker det som en forespørgsel om tilsvarende mere mælk. I San
Francisco-området opererede de med "short" og "long" versioner.

En anden kæphest jeg har er at mælken er alt for varm alt for mange
steder. For det første gavner det ikke smagen og for det andet brænder
man sig.

Henning

Fra : EGC

Dato : 09-08-01 18:03

Hej Alle

Vil blot sige tak for mange herlige svar.

Mvh. Ester