Mercedes motor
Fra : Ukendt

Dato : 21-08-10 00:00

Hvad kan det skyldes når en 75.000 km årg.06 w203 C180 Kompressor
benzinmotor med ballanceaksel har fået en resonanslyd/vibration der kommer
og går med ca. 2 sekunders interval (afhængig af omdrejningstal - jo
hurtigere o/m jo hurtigere resonans-frekevens)?
Det høres og mærkes som en svag brummen der kommer og går. Den synes at
blive kraftigere jo varmere motoren bliver.

Motorophæng? Manifold? Udstødning?

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-10 05:52

"Ole Sørensen" <nejtak> skrev :

> [...]
>Det høres og mærkes som en svag brummen der kommer og går. Den synes at
>blive kraftigere jo varmere motoren bliver.

Hvis du aner det ændres med opvarmning, er det nok ikke ophæng, men
lydpotten selv.
--
Jan_stevns
....det er satme svært at smække med en svingdør !

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-10 16:32

jan_stevns wrote:
> Hvis du aner det ændres med opvarmning, er det nok ikke ophæng, men
> lydpotten selv.

Jah, men hvis motoren ændrer "gangkultur" når den bliver varm, så vil en
vibration måske blive forstærket pga. defekte motorophæng. Men det er kun
gætteri Jeg håber det er noget simpelt i hvert fald.

MVH
Ole

Fra : Mikael

Dato : 21-08-10 13:21

On 21 Aug., 00:59, "Ole Sørensen" <nejtak> wrote:
> [...]
> Det høres og mærkes som en svag brummen der kommer og går. Den synes at
> blive kraftigere jo varmere motoren bliver.

Har du prøvet at slukke helt for klimaanlægget? Ændre det noget?

Mikael

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-10 22:58

Mikael wrote:
> Har du prøvet at slukke helt for klimaanlægget? Ændre det noget?

Det er afprøvet. Det ændrer som sådan ikke noget, men det er korrekt at
lyden og motorgangen bliver lidt anderledes.

MVH
Ole

Fra : Henrik B.

Dato : 22-08-10 20:19

"Ole Sørensen" <nejtak> skrev i meddelelsen
> [...]
> Det høres og mærkes som en svag brummen der kommer og går. Den synes at
> blive kraftigere jo varmere motoren bliver.

Ja eller knast- og/eller balancekæde? Få det tjekket, hvis det ér en kæde,
kan det blive dyyyyyrt...

--
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-10 20:38

Henrik B. wrote:
> Ja eller knast- og/eller balancekæde? Få det tjekket, hvis det ér en
> kæde, kan det blive dyyyyyrt...

Tak. Det må jeg hellere få gjort.
Forresten... hvad hedder sådan et apparart der måler om en bremseskive er
skæv?

MVH
Ole