Udenlandsk kørekort
Fra : oz3bto

Dato : 20-08-10 17:17

Ville et kørekort taget i et andet EU land være lovligt for en dansker at
køre på i DK ?

Sagen er den at jeg har fundet billig kørekort i Polen bla til minibus/let
lastbil som jeg skal bruge her i Norge og der er der umiddelbart ingen
problemer i det

Kræver dog at man flytter til Polen at få kortet der.. Men det er nu også
nemt nok når man kender nogen der

Fra : alexbo

Dato : 20-08-10 17:52

"oz3bto" skrev

> [...]
>problemer i det
> Ville et kørekort taget i et andet EU land være lovligt for en dansker at

Ja, men man må kun have eet kørekort i Danmark, så du kan ikke have et
dansk til personbil og et polsk til let lastbil.
Hvad man kan i Norge skal jeg ikke kunne sige.

Let lastbil C1 findes ikke herhjemme men du skulle kunne køre på et Polsk
C1.

mvh
Alex Christensen

Fra : oz3bto

Dato : 20-08-10 18:02

> [...]
> Hvad man kan i Norge skal jeg ikke kunne sige.
>
> Let lastbil C1 findes ikke herhjemme men du skulle kunne køre på et Polsk

Ved godt at kortet ikke findes herhjemme men jeg beholder jo mit alm. bil
kørekort..dvs. det kommer jo self også til at stå i det polske .. Og det
norske når jeg kommer tilbage