Trailer til fyringsolie e.l, Nordjylland (~
Fra : Troels [around 9000]

Dato : 20-08-10 16:55

Hej,

Jeg er så fræk også at spørge i fritid bil, da der unægteligt er en stor
mængde befarne folk derinde

Hvor i det nordjyske kan man få en trailer med, hvis man vil hente et par
hundrede liter fyringsolie?

Jeg har ikke 7000 at smide efter olietanken, har ca. 2.500 der skal tankes
for.

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.

Fra : Henning

Dato : 20-08-10 17:53

On Fri, 20 Aug 2010 17:55:16 +0200, "Troels [around 9000]"
<denne.fjern@computer.dk> wrote:

> [...]
>mængde befarne folk derinde
>
>Hvor i det nordjyske kan man få en trailer med, hvis man vil hente et par

Er det ikke DK eller OK der normalt har tank-selv trailere stående?

Fra : alexbo

Dato : 20-08-10 17:52

"Troels" skrev

> Hvor i det nordjyske kan man få en trailer med, hvis man vil hente et par
> hundrede liter fyringsolie?

Hvis ikke du får mere præcise svar vil jeg foreslå den nærmeste
bemandede OK tank.

Evt. ringe til deres døgnvagt. 70 10 20 33.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ivan Madsen

Dato : 20-08-10 17:54

> [...]

>hundrede liter fyringsolie?
>
>Jeg har ikke 7000 at smide efter olietanken, har ca. 2.500 der skal tankes

I gamle dage var DK-benzin et hit på det område. Find en tidligere
DK-tank - de blev svjh overtaget af OK. Vores lokale har olietrailerne
endnu ,-)

Fra : \"@

Dato : 20-08-10 19:42

Den 20-08-2010 17:55, Troels [around 9000] skrev:
> [...]
> par hundrede liter fyringsolie?
>
> Jeg har ikke 7000 at smide efter olietanken, har ca. 2.500 der skal

Det var DK-Benzin, der havde dem, og DK er i dag overtaget af OK.

Mener dog at der var et problem med de trailere, fordi man vist nok
pludselig fandt ud af at brugere skulle have certifikat til kørsel med
farligt god, når de havde mere end nogle få 100 kg med.

Jeg er ikke mere sikker, end at jeg ved der var et problem, men ikke om
man løste det, for kort tid efter blev DK opkøbt

Mikael

Fra : oz3bto

Dato : 20-08-10 22:44

""@" <""redhat(\"@)ifh.dk"> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg er ikke mere sikker, end at jeg ved der var et problem, men ikke om
> man løste det, for kort tid efter blev DK opkøbt

Ved ikke om de har løst problemet men ja der skal ADR bevis til for at
måtte køre med fulr trailer

Fra : Ole V Jensen

Dato : 21-08-10 00:22

oz3bto <no@in.dk> wrote:

> Ved ikke om de har løst problemet men ja der skal ADR bevis til for at
> måtte køre med fulr trailer

kai dige bach i Herlev skriver da ikke noget om at man skal have
specielt bevis for at hente 400 liter i en trailer:
http://www.kaidigebach.dk/default.asp?page=194

mvh
Ole-J

Fra : Max

Dato : 21-08-10 00:42

Hej Ole

> kai dige bach i Herlev skriver da ikke noget om at man skal have
> specielt bevis for at hente 400 liter i en trailer:
> http://www.kaidigebach.dk/default.asp?page=194

Hvorfor skulle de dog også det, det er jo ikke deres problem.

http://www.brs.dk/fagomraade/tilsyn/forbyg/farligtgods/privatpersoners_transport.htm

Max

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 20-08-10 20:49

> [...]

>mængde befarne folk derinde
>
>Hvor i det nordjyske kan man få en trailer med, hvis man vil hente et par

OK på Hirtshalsvej i Hjørring har vist sådan en.

Eller, muligvis havde ... der var vist noget med de fik en ordentlig
bøde for at have solgt fyringsolie, men hvor det i stedet var brugt til
bil-brændstof .....
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 20-08-10 22:20

> Eller, muligvis havde ... der var vist noget med de fik en ordentlig
> bøde for at have solgt fyringsolie, men hvor det i stedet var brugt til
> bil-brændstof .....

Lyder lidt som en historie. Man straffer heller ikke BMW for at sælge biler,
der KAN køre for hurtigt.

Er det egentlig ulovligt at køre på diesel fremfor fyringsolie?

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 20-08-10 22:20

> Er det egentlig ulovligt at køre på diesel fremfor fyringsolie?

Underforstået at jeg snakker om et fyr.

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.

Fra : Ole V Jensen

Dato : 21-08-10 00:12

Troels [around 9000] <denne.fjern@computer.dk> wrote:

> Underforstået at jeg snakker om et fyr.

Nej, det er helt lovligt.

Der var et indslag i Rabatten for et par år siden, og der blev sagt at
det var OK.

Jeg har ikke brugt andet end diesel i mit oliefyr de seneste par år.

mvh
Ole-J

Fra : Ole V Jensen

Dato : 21-08-10 00:22

Troels [around 9000] <denne.fjern@computer.dk> wrote:

> Lyder lidt som en historie. Man straffer heller ikke BMW for at sælge biler,
> der KAN køre for hurtigt.

De må ikke sælge fyringsolie hvis de har mistanke om at det bliver brugt
til biler.
Derfor fik de en bøde.

Der hvor jeg plejede at hente fyringsolie var der også videoovervågning,
så de kunne kontrollere om der blev hældt fyringsolie på bilen. Det var
før de begyndte at farve den.

mvh
Ole-J

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 21-08-10 06:04

On Fri, 20 Aug 2010 23:19:37 +0200, "Troels [around 9000]"

>Lyder lidt som en historie. Man straffer heller ikke BMW for at sælge biler,
>der KAN køre for hurtigt.

Den er nu god nok, de fik en voldsom bøde.

>Er det egentlig ulovligt at køre på diesel fremfor fyringsolie?

Næh, du må gerne smide dieselolie i fyret - og det kører fint. Jeg
gjorde det da jeg flyttede i huset her. Dengang var der priskrig på
benzin og diesel og det var noget billigere at hælde diesel på fyret end
fyringsolie.

Men du må ikke hælde fyringsolie på bilen - og det er det de har fået
bøden for.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 21-08-10 11:57

> [...]
> gjorde det da jeg flyttede i huset her. Dengang var der priskrig på
> benzin og diesel og det var noget billigere at hælde diesel på fyret end

Her til vinter var diesel billigere end fyringsolie på OK i Randers, der fik
min kammerats oliefyr skam diesel, nu blev jeg bare i tvivl om, hvorvidt det
er lovligt.

> Men du må ikke hælde fyringsolie på bilen - og det er det de har fået
> bøden for.

Jeg vil også helst skåne min bil for fyringsolie

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 21-08-10 15:51

On Sat, 21 Aug 2010 12:57:24 +0200, "Troels [around 9000]"

>Jeg vil også helst skåne min bil for fyringsolie

Rygtet vil at på nogle mindre stationer kommer diesel og fyringsolien
fra samme tank - men det er nu nok kun rygter

Fyringsolie, dieselolie, madolie .... lidt ældre dieselbiler er nok lidt
ligeglade
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 21-08-10 16:10

> Fyringsolie, dieselolie, madolie .... lidt ældre dieselbiler er nok lidt
> ligeglade

Men min gamle tretyrker er nok ikke.

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.

Fra : Ivan Madsen

Dato : 21-08-10 16:23

On Sat, 21 Aug 2010 17:09:47 +0200, "Troels [around 9000]"

>Men min gamle tretyrker er nok ikke.

Hmm......næh, den vil vel have oktanboostet 95!

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 21-08-10 16:32

> Hmm......næh, den vil vel have oktanboostet 95!

Ah, bare noget almindeligt blyfri 95, så er den fint tilfreds... Der leverer
den ihvertfald 188 hk.

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 21-08-10 20:19

>Men min gamle tretyrker er nok ikke.

Så skift den

Kom forbi omtalte OK på hirtshalsvej i hjørring i dag - der holdt hele
to af disse trailere til fyringsolie.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Henrik B.

Dato : 22-08-10 20:23

"Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> skrev i meddelelsen

> Rygtet vil at på nogle mindre stationer kommer diesel og fyringsolien
> fra samme tank - men det er nu nok kun rygter

Dét rygte kan jeg så med syvtommersøm fastslå, at det passer IKKE.....!

--
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/

Fra : carsten larsen

Dato : 23-08-10 06:20

Den 22-08-2010 21:22, Henrik B. skrev:
> "Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> skrev i meddelelsen

> Dét rygte kan jeg så med syvtommersøm fastslå, at det passer IKKE.....!

Og det kan du fordi ?

Carsten Larsen

Fra : Henrik B.

Dato : 23-08-10 07:51

"carsten larsen" <fff@fff.ff> skrev i meddelelsen

> Og det kan du fordi ?

Fordi jeg har arbejdet i branchen...

Fra : Ole V Jensen

Dato : 23-08-10 21:34

carsten larsen <fff@fff.ff> wrote:

> Og det kan du fordi ?

Bare kig på farven.
Fyringsolien er farvet blå/grøn, mens diesel ingen farve har.

mvh
Ole-J

Fra : Henrik B.

Dato : 23-08-10 21:53

"Ole V Jensen" <not@available.dk> skrev i meddelelsen

> Bare kig på farven.
> Fyringsolien er farvet blå/grøn, mens diesel ingen farve har.

Du kan nu sagtens få diesel med farve også. )

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 23-08-10 22:03

> Du kan nu sagtens få diesel med farve også. )

Det sælger de bare sjældent på OK

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.

Fra : Henrik B.

Dato : 23-08-10 22:26

"Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i meddelelsen

> Det sælger de bare sjældent på OK

Korrekt. Men de sælger det "hos" OK. )

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 23-08-10 22:34

> Korrekt. Men de sælger det "hos" OK. )

Der sælger de det (forhåbentligvis) også sjældent

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.

Fra : Henrik B.

Dato : 23-08-10 22:36

> Der sælger de det (forhåbentligvis) også sjældent

De leverer det, når de har solgt det.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 23-08-10 22:40

> De leverer det, når de har solgt det.

Ah, mod idioter kæmper selv tåber forgæves :P

Jaja, jeg giver mig. Du var mest vågen.

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.

Fra : Henrik B.

Dato : 22-08-10 20:22

> Her til vinter var diesel billigere end fyringsolie på OK i Randers, der
> fik min kammerats oliefyr skam diesel, nu blev jeg bare i tvivl om,
> hvorvidt det er lovligt.

Det er 100% lovligt!
Rent faktisk giver det en renere forbrænding, at benytte (let)diesel....

Fra : Kim

Dato : 21-08-10 07:25

> [...]
> hundrede liter fyringsolie?
>
> Jeg har ikke 7000 at smide efter olietanken, har ca. 2.500 der skal tankes

Vi plejer at have en 20 liters dunk bag i bilen, så er det forbi en tank
hver dag på vej hjem fra arbejde i en ugestid. Vi fyrer almindeligvis med
pinde, så derfor er fyret kun til når det er rigtig koldt.

Fra : Max

Dato : 21-08-10 16:28

Hej Troels

> Hvor i det nordjyske kan man få en trailer med, hvis man vil hente et
> par hundrede liter fyringsolie?

Vil bare lige sige at en OK station i 8700 har sådan en trailer.

Max