Er det en and eller hva' (Svensk turistkør~
Fra : Andersen [3650]

Dato : 19-08-10 18:51

Syntes det lyder lidt mystisk.
Måske man skal være svensk bosiddende eller hva'?
Nogen der kender hele opskriften???
http://billigtisverige.dk/tag-et-nyt-koerekort-i-sverige/

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : alexbo

Dato : 19-08-10 19:13

"Andersen [3650]" skrev

> Syntes det lyder lidt mystisk.
> Måske man skal være svensk bosiddende eller hva'?
> Nogen der kender hele opskriften???
> http://billigtisverige.dk/tag-et-nyt-koerekort-i-sverige/

Det må være en halv and i hvert fald, herhjemme bliver man fradømt
førerretten, og så er det ligegyldigt om man kan fremvise et svensk eller
nigeriansk kørekort, det er kørsel i frakendelsesperioden.

Men en svensker der får en frakendelse her i landet kan da køre andre steder
i verden hvis svenskerne lader ham beholde sit kort.

Der er danskere der har mistet deres kørekort i Sverige måske med en
promille på 0,2 der sender de svenske myndigheder deres kørekort til Danmark
der sender det til bilisten han har jo ikke overtrådt dansk lov.
Så en dansker der bor i Sverige kan da godt tænkes at anskaffe sig et svensk
kørekort, måske endda inden han mister det danske.

Jeg synes at tallet 100 lyder stort, det kunne tyde på at man har stoppet
biler på svenske plader og derved "fanget" så mange, jeg synes det lyder af
for mange til at være danske biler i en tilfældig kontrol og så 100 svenske
kørekort.

mvh
Alex Christensen

Fra : \"@

Dato : 19-08-10 19:50

Den 19-08-2010 20:13, alexbo skrev:
> [...]
> for mange til at være danske biler i en tilfældig kontrol og så 100 svenske

Det er ikke en hel and, men omhandler folk med op til to klip i kortet,
der slår sig ned i Sverige, og konverterer deres danske kørekort, til et
svensk ditto uden klip.

http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyheder/Hovedstadsomraadet/2010/08/18/085007.htm

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 19-08-10 20:29

""@" <""redhat(\"@)ifh.dk"> skrev i meddelelsen

> Det er ikke en hel and, men omhandler folk med op til to klip i kortet,
> der slår sig ned i Sverige, og konverterer deres danske kørekort, til et
> [...]

He he

Fra : Andersen [3650]

Dato : 20-08-10 16:33

Efter mange tanker skrev "@:
> [...]
> slår sig ned i Sverige, og konverterer deres danske kørekort, til et svensk

OK, sådan at forstå.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 19-08-10 23:14

> Syntes det lyder lidt mystisk.
> Måske man skal være svensk bosiddende eller hva'?
> Nogen der kender hele opskriften???
> http://billigtisverige.dk/tag-et-nyt-koerekort-i-sverige/

Jeg kommenterer lige lidt politik: Det undrer mig ikke at Socialdemokratiet
vil have lukket hullet. Det er jo færre penge i statskassen, at folk får
fikset det i Sverige!

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.