Stafetten:Tvillinger
Fra : Ole Damgaard

Dato : 18-08-10 18:41

Jamen tak for stafetten da - når nu alle (i hvert fald medierne) er
gået i selvsving om et par tvillinger, der skal fødes engang i vinter,
så vil jeg da også se, om det kunne være et stafet-emne. Enten som
emne eller kunsnere.
Her er f.eks. Ying Yang Twins:
http://www.youtube.com/watch?v=l8uBc18jOU8

Og så en jazzklassiker - her med Coleman Hawkins:
http://www.youtube.com/watch?v=XzVU9fad-B0

....eller osse bare dem, der forsøgte at se ud som om de var:
http://www.youtube.com/watch?v=f1AEf2dznGY

og Jagger/Richards der producerede og ind imellem også optrådte under
pseudonymet The Glimmer Twins
http://www.youtube.com/watch?v=ybbSCXVZtX0

Go tvillingejagt.
Ole

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-08-10 07:44

"Ole Damgaard" <odg@dr.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Kunne da prøve med The Thompson Twins....

Her med Lies... Og det er mindst lige så meget løgn.
Som at de var tvillinger.... Men gruppens navn, taget efter
et par detektiver, fuldt på højde med Dupont & Dupont
fra Tin Tin...

http://www.youtube.com/watch?v=PA43ETEU1Vg

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 19-08-10 08:17

"Ole Damgaard" <odg@dr.dk> skrev i en meddelelse

og Jagger/Richards der producerede og ind imellem også optrådte under
pseudonymet The Glimmer Twins

Tak for det link Ole. Det er det mest velspillende coverband, jeg længe har
hørt.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 19-08-10 08:29

Ole Damgaard skrev:

> [...]
> gået i selvsving om et par tvillinger, der skal fødes engang i vinter,
> så vil jeg da også se, om det kunne være et stafet-emne. Enten som

To ud af tre Bee Gees var tvillinger (Maurice og Robin):

http://www.youtube.com/watch?v=tF-rT5Q5Yok

Der var en svensk duo, der hed Gemini, og jeg kan kun antage, at de var
tvillinger:

http://www.youtube.com/watch?v=FBoQTmbmqVA

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Holst

Dato : 19-08-10 16:20

Peter Brandt Nielsen wrote:

> Der var en svensk duo, der hed Gemini, og jeg kan kun antage, at de var
> tvillinger:

Ander og Karin (hed hun ikke det?) var ikke tvillinger.

Fra : Michel

Dato : 19-08-10 17:40

> Ander og Karin (hed hun ikke det?) var ikke tvillinger.

Det var de ikke, men dog søskende - og særdeles musikalske:

http://www.youtube.com/watch?v=XuDkpApO_VM&feature=related (Another you,
another me)

/Michel

Fra : Holst

Dato : 19-08-10 20:38

Michel wrote:

> Det var de ikke, men dog søskende - og særdeles musikalske:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=XuDkpApO_VM&feature=related (Another you,
> another me)

Absolut! Som ABBA-fan var jeg dengang selvsagt også ret begejstrede for
Gemini.

Fra : Martin Bak

Dato : 19-08-10 22:02

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Absolut! Som ABBA-fan var jeg dengang selvsagt også ret begejstrede for
> Gemini.

En mandlig Abba-fan? Blev du ikke mobbet?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Holst

Dato : 21-08-10 09:59

Martin Bak wrote:

> En mandlig Abba-fan? Blev du ikke mobbet?

Nej, men dengang ABBA gik fra hinanden, var jeg da også kun 12 år. I min
omgangskreds dengang var jeg nok den eneste, som på det tidspunkt havde
interesseret mig for musik.

Siden da har jeg mødt ganske mange mænd, som var har påstået, at de både
omkring 1980 og senere var ABBA-fans.

Fra : Henning Jensen

Dato : 19-08-10 10:01

On 19-08-2010 02:40, Ole Damgaard wrote:
> [...]
> gået i selvsving om et par tvillinger, der skal fødes engang i vinter,
> så vil jeg da også se, om det kunne være et stafet-emne. Enten som

Et stort emne.

Jeg vil starte med "The Dinning Sisters". De er ikke trillinger, men
tvillinger og en søster.
De var vældig populære, og er det stadig blandt samlere. Her synger de
"Once In A While", i et meget fint arrangement, ren nostalgi:

http://www.youtube.com/watch?v=YOVn2FuyoiY&feature=related

Denne er næsten for oplagt. Et par tyske tvillinger, som holdt sig i
nærheden af toppen i store dele af Europa, og blev der til helt op mod
nutiden.
Alice & Ellen Kessler slog igennem efter deres medvirken Melodi Grand
Prix'et i 1959, for Tyskland.
Her synger "Kessler Twins", eller "Die Kessler-Zwillinge" eller "Le
Gemelle Kessler" "Lasciati baciare col letkiss":

http://www.youtube.com/watch?v=lJDjA0Ea4JA&feature=related

Henning

Fra : Martin Bak

Dato : 19-08-10 10:28

> [...]
> gået i selvsving om et par tvillinger, der skal fødes engang i vinter,
> så vil jeg da også se, om det kunne være et stafet-emne. Enten som

Et par meget berømte tvillinger, der døde i septemer 2001 har givet
anledning til flere musikalske numre.

Her først
Jim Jones & Bizzy Bone - Twin Towers
http://www.youtube.com/watch?v=GF0nPhOsKc4
og så

I Believe - A 9/11 Tribute
http://www.youtube.com/watch?v=8oOW-1OwtCA

Storslemt Jeg ved det...

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Martin Bak

Dato : 19-08-10 10:33

> [...]
> gået i selvsving om et par tvillinger, der skal fødes engang i vinter,
> så vil jeg da også se, om det kunne være et stafet-emne. Enten som

Åh ja... du får også lige en hyldest til en helt anden slags "tvillinger":

Rodney Carrington - Show them to me.
http://www.youtube.com/watch?v=16cWiWj--8E

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ole Damgaard

Dato : 19-08-10 04:30

On 19 Aug., 11:33, "Martin Bak" <forn...@fornavnefternavn.dk> wrote:

> Åh ja... du får også lige en hyldest til en helt anden slags "tvillinger":

> [...]

Ak ja - selvfølgelig er de to osse tvillinger - og en bekræftelse af
Hennings bemærkning om "et stort emne" - men det får mig så osse til
at påpege den evindelige diskussion mellem arv og miljø. Selv om man
er født som tvillinger, kan man udvikle sig forskelligt afhængist af
hvor meget man bliver luftet osv. Jvnf. Judy gringer i Babs og
Nutte
http://www.youtube.com/watch?v=DaiooAbYnzY

mvh ole

Fra : Max

Dato : 19-08-10 19:27

Hej Ole

> Go tvillingejagt.

Her er et par, de er vidst det man kalder
tvillinger af sjæl:

billy joel baby grand ray charles
http://www.youtube.com/watch?v=eMhPwlvujNg

Max

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 19-08-10 20:27

Ole Damgaard skrev:

> Go tvillingejagt.

Et par tvillingebrødre fra Polen synger her en sang.
Det er fra før de gik i politik:

http://www.youtube.com/watch?v=fn3xFOfftUo&NR=1

--
Herluf :·)

Fra : Kert Rats

Dato : 20-08-10 00:46

[...]

Måske lidt pjattet, men de hedder jo De Siamesiske tvillinger.
Se på http://www.youtube.com/watch?v=EdhpzGMZAvY

Se noget fra X-Factor, men det er vist en joke
Se på http://www.youtube.com/watch?v=mZRCeplMImg

Fint emne - tvillinger - til stafetten.

Venligst

Kert Rats

Fra : Kert Rats

Dato : 20-08-10 01:01

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse

> [...]
> Se på http://www.youtube.com/watch?v=EdhpzGMZAvY
>
> Se noget fra X-Factor, men det er vist en joke

Lidt mere tvillingepjat fra Ægs Factor.
Se på http://www.youtube.com/watch?v=VlF5OilaCSI&feature=related
Og på http://www.youtube.com/watch?v=BSqqppC5bNg&feature=related

Venligst

Kert Rats

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-10 22:53

[...]

Her er der både tvillinger og trilinger.

se her http://www.youtube.com/watch?v=WgNCNBQ3jWo

--

mvh kimilar

Fra : Henrik S. Pedersen

Dato : 21-08-10 07:27

Den 19/08/10 02.40, Ole Damgaard skrev:

> [...]
> gået i selvsving om et par tvillinger, der skal fødes engang i vinter,
> så vil jeg da også se, om det kunne være et stafet-emne. Enten som

Tak for forslaget. Vi har faktisk været omkring det emne for ca. 2 1/2
år siden. Det kom der denne interessante tråd ud af (håber linket virker):

http://groups.google.dk/group/dk.kultur.musik/browse_thread/thread/cb922fddefa327e/50888e9f2e32bff7?lnk=gst&q=twins#50888e9f2e32bff7

/Henrik

Fra : Ole Damgaard

Dato : 21-08-10 04:04

> Åh ja... du får også lige en hyldest til en helt anden slags "tvillinger":

> [...]

Herligt clip - lummerhed er hæslig, frivolitet er herlig.
Du får stafetten for den.
mvh ole

Fra : Kert Rats

Dato : 21-08-10 14:49

> [...]
>
> --
> Martinwww.martinbak.dk/

Herligt clip - lummerhed er hæslig, frivolitet er herlig.

***********

Martin Bak har så sandelig fortjent stafetten! Det er det bedste klip om
tvillinger, jeg har set. Sjov, vittig og lidt vovet tekst - og et fænomenalt
show.

Kommer stafetten i gang i aften? Vi er mange, der sidder klar herude ved
apparaterne for at tage fat på stafetten.

Venligst

Kert Rats

Fra : Martin Bak

Dato : 23-08-10 00:20

> [...]
>
> Kommer stafetten i gang i aften? Vi er mange, der sidder klar herude ved
> apparaterne for at tage fat på stafetten.

Takker for stafetten. Og undskylder ventetiden, -jeg har været bortrejst et
par dage. Ny stafet på vej.

--
Martin
www.martinbak.dk/