Dørbeklædning Fabia
Fra : Leo Jensen

Dato : 19-08-10 00:25

Hej

Jeg besøgte en kammerat i går. Han have købt en brugt Fabia Stc 1.9
diesel fra så vidt jeg husker 2005. Der så ud til at være vand inden i
højre bagdør, og så er spørgsmålet: Hvordan fjernes dørbeklædningen ?

Der er et dæksel forrest øverst på armlænet, som så ud til at kunne
klipses af, men ellers var der ikke rigtig nogen steder at angribe.
Jeg kan regne ud at det er klipset rundt i kanten, men der må også
sidde et par skruer ?
Konerne havde kun givet os 15-20 minutter til at sparke dæk inden vi
skulle spise, så der blev kun tid til et hurtigt kig og en lille
prøvetur.

MVH Leo

Fra : Martin Bak

Dato : 19-08-10 07:45

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> diesel fra så vidt jeg husker 2005. Der så ud til at være vand inden i
> højre bagdør, og så er spørgsmålet: Hvordan fjernes dørbeklædningen ?

Er der ikke et drænhul i døren, som er stoppet til, muligvis af
rustbeskyttelse? Så burde det være nok at sørge for at rense hullet op.

> [...]
> klipses af, men ellers var der ikke rigtig nogen steder at angribe.
> Jeg kan regne ud at det er klipset rundt i kanten, men der må også

Armlæn og rammen til dørhåndtag er gerne skruet på. Skruerne kan være skjult
bag propper, der vist kun kan lirkes ud med passende værktøj, feks spidsen
af en lille kniv eller lignende.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Leo Jensen

Dato : 19-08-10 01:04

On Aug 19, 8:45 am, "Martin Bak" <forn...@fornavnefternavn.dk> wrote:

> [...]
> bag propper, der vist kun kan lirkes ud med passende værktøj, feks spidsen

Det skulle jeg selvfølgelig lige have husket: Bilen har ikke fået
ekstra rustbeskyttelse, og drænhullerne var ikke stoppet, det checkede
vi.
Der kommer vand ud gennem dørbeklædningen nederst, og det er på den
gale side af tætningslisten, så der kommer dermed også vand ind i
kabinen. Ikke meget, men ikke i orden i det lange løb...
Vi kunne ikke få øje på propper, der kunne lirkes ud, men det
udelukker jo ikke at vi har overset dem...

MVH Leo

Fra : Martin Bak

Dato : 19-08-10 08:19

> [...]
> Vi kunne ikke få øje på propper, der kunne lirkes ud, men det
> udelukker jo ikke at vi har overset dem...

Måske kan du blive klogere af det her:
http://www.fabia-vrs.com/technical-info/door-carrier-repair/

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Leo Jensen

Dato : 19-08-10 03:40

On Aug 19, 9:19 am, "Martin Bak" <forn...@fornavnefternavn.dk> wrote:
> "Leo Jensen" <leo.5...@gmail.com> skrev i en meddelelsenews:460776c1-9545-424d-9a87-8ee05c179fab@t2g2000yqe.googlegroups.com...
> [...]

Helt perfekt, tusind tak for indsatsen, linket beskriver jo både
afmontering og løsning af problemet

Leo

Fra : Klaus G.

Dato : 19-08-10 18:10

http://www.youtube.com/watch?v=7Km9Hi6P1bU

--
Klaus G.

Fra : Leo Jensen

Dato : 20-08-10 01:24

On Aug 19, 7:09 pm, "Klaus G." <webmas...@seth-enoch.dk> wrote:

> http://www.youtube.com/watch?v=7Km9Hi6P1bU
>
> --
> Klaus G.

Tak for den, så er manden vist klædt på til lidt GDS...

MVH Leo