Reservehjul til Honda Accord
Fra : Per Sørensen

Dato : 18-08-10 10:47

Hej i gruppen.

Jeg har været så letsindig at investere i ny bil - En honda Accord 2,2
diesel fra 2009 - med næsten alt tænkeligt udstyr. Jeg har endnu ikke fået
bilen leveret, men glæder mig som et lille barn til juleaften. Bilen har
ikke reservehjul, men et kit med lappeskum i en plasticbakke på størrelse
med reservehjulet. Jeg er ikke den store tilhænger af sådan lappeskum, men
vil gerne have et "rigtigt" hjul med i stedet. Er der nogle af jer der ved
hvor jeg får fat i en billigt? Det gør ikke noget det er et brugt hjul. Jeg
har forsøgt ved den lokale autoophug, men de havde ikke nogen med korrekt
størrelse. Er der måske skulle ligge inde med en der passer? - stand på
dækket betyder ikke noget - der kommer bare et nyt på hvis nødvendigt.

Jeg har også lige 4 spørgamål om bilen:

Har jeg ret i af honda diesel motorer har kæde frem for tandrem?

Hvad er serviceintervallerne for sådan en i-dtec dieselmodel fra honda?

Bilen har usb + aux tilslutning og mulighed for tilslutning af ipod - Kan
man styre ipod'en fra radioen - det er ikke så fedt at skulle ned i armlænet
for at skifte nummer mv?

Hvordan vedligeholder jeg bedst læderkabinen (det er meget blødt læder som
gerne skulle holde sig blødt).

mvh Per

Fra : alexbo

Dato : 18-08-10 11:01

"Per Sørensen" skrev

Er der nogle af jer der ved hvor jeg får fat i en billigt?

her f.eks
http://www.dba.dk/faelge-med-daek-alufaelge/id-67891300/

eller her.
http://www.dba.dk/faelge-med-daek-alufaelge-enzo/id-67796587/

Jeg vil foreslå du venter til du har bilen for at kunne kontrollere de mål
du skal bruge, og sikre dig at der er plads til et rigtigt reservehjul.
Så kan du overveje om du skal købe 4 vinterhjul og bruge henholdsvis
sommer/vinterhjul som reservehjul.

mvh
Alex Christensen

Fra : Armand

Dato : 18-08-10 13:03

Per Sørensen skrev:
> [...]
> armlænet for at skifte nummer mv?
>
> Hvordan vedligeholder jeg bedst læderkabinen (det er meget blødt læder

Måske et argument for at anskaffe sig et sæt vinterhjul og altid have et
af de ubrugte "sæsonhjul" med som reserve :-/

Jeg ved at det er irregulært at køre med mix af vinter/helårs dæk, men
for at kunne liste videre til nærmeste dækservice er det såmænd ikke
værre end de sørgelige nødhjul som er ligeså udbredte som skum-sættet :-/

--
Armand.

Fra : oz3bto

Dato : 18-08-10 16:02

> [...]
> at kunne liste videre til nærmeste dækservice er det såmænd ikke værre end
> de sørgelige nødhjul som er ligeså udbredte som skum-sættet :-/

Vinterdæk er vist en god ting i DK hvis der ellers kommer sne igen

Bor i Norge og har gjort det siden dec.
Var et smut i DK da sneen vart kommet

De 275km i DK tog næsten dobbelt så lang tid som de 275km vi kørte i Norge
pga. folk IKKE havde vinter dæk på.. Selv kørte jeg på vinterdæk med pigge

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 18-08-10 16:06

> [...]
> korrekt størrelse. Er der måske skulle ligge inde med en der passer? -
> stand på dækket betyder ikke noget - der kommer bare et nyt på hvis

Jeg stod i samme dilemma da jeg fik min Octavia.
Jeg gjorde det, at jeg bad om en god pris på et reservehjul lavet af en ny
stålfælg med det billigste nye dæk de havde.
Jeg fik et komplet hjul i dimensionen 195/65-15 med et Roadstone/Nexen dæk
for 900 kr.
- Jeg kunne ikke nænne at lægge et gammelt hjul i hjulbrønden på enm ny bil

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Armand

Dato : 19-08-10 03:42

Andreas M. Hansen skrev:

> [...]
> dæk for 900 kr.
> - Jeg kunne ikke nænne at lægge et gammelt hjul i hjulbrønden på enm ny

I forbindelse med montering af alufælge ved levering, ligger der mange
tiloversblevne originalfælge hos forhandlerne.
Til P205'eren købte jeg i sin tid et sæt fra P106 Rallye for 2600,- og
set i dét lys er 900,- lidt overbetalt for ét enkelt hjul :-/

--
Armand.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 19-08-10 04:51

> [...]
> Til P205'eren købte jeg i sin tid et sæt fra P106 Rallye for 2600,- og set
> i dét lys er 900,- lidt overbetalt for ét enkelt hjul :-/

P205 - det er da vidst et par år siden ? - og hvilke dimensioner kører den
rundt på ?

En ny stålfælg i min størrelse koster altså over 400 kr - og jeg har ikke på
fornemmelsen at de ligger i bunker hos forhandleren - og de hjul han så har
liggende, er der ikke monteret et discount dæk.

Jeg vil langt fra påstå at jeg er den store krejler og handelsmand - men jeg
synes nu at det er en helt OK pris.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Armand

Dato : 19-08-10 20:49

Andreas M. Hansen skrev:

> P205 - det er da vidst et par år siden ? - og hvilke dimensioner kører
> den rundt på ?

Nok 15-16 år siden.
En kammerat købte en P106 Rallye da de kom på markedet og gjorde tricket
med at bytte de originale fælge med alu'er. Da jeg stod for at have
friskt gummi på 205'eren hørte jeg på prisen på de bredere Rallye-hjul:
Jeg havde selv sat 2.500,- som maximum og skulle give 2.400,- så de røg
med i bagagerummet på Rallyen!

Hvilke dimensioner det drejede sig om husker jeg sgisme ikke men google
siger at 205'ere kørte med 145/80-13 og Rally'en: 175/60-14 med Goodyear
NCT gummi.

> En ny stålfælg i min størrelse koster altså over 400 kr - og jeg har
> ikke på fornemmelsen at de ligger i bunker hos forhandleren - og de hjul
> han så har liggende, er der ikke monteret et discount dæk.

Som du selv graver i, så er der alligevel løbet lidt tid på siden, og
der er vel også forskel på om man køber hele sættet eller skal skille ét
hjul fra. Jeg synes bare at muligheden burde være oplagt og ikke skulle
være unævnt!

En lille anekdote omkring købet af den der rallye:
Den kostede lige under 100.000,- i bytte med en T. Carina og med penge
på kontoen (håndværker på rejsearbejde) gik hans kone til bilsælgerens
overraskelse ud fra at kunne betale den med dankort. Da han havde
trukket på skulderen og sagt: 'hvorfor ikke' og var i færd med at skrive
blanketten til fluesmækkeren konstanterede han at der jo i grunden var
ét felt mere på beløbs-linien, så blanketten vár beregnet til køb af dén
størrelse og mere til.
Konen var begyndt på en længere uddannelse og hendes klassekammerater
var generelt noget yngre frisk uddannede studenter. Dagen efter var en
af blondinerne helt høj over at have været ude at svinge dankortet til
nyt tøj til et bryllup hun skulle til. Følgelig skulle dankorts-talon'en
vises rundt blandt klassekammeraterne med en selvfed attitude således at
beløbet: 6.500,- blev set af alle - Prøv at gætte hvad min kammerats
kone ikke kunne dy sig for at trække op af sin pung!?

--
Armand

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 20-08-10 00:15

> [...]
> beløbet: 6.500,- blev set af alle - Prøv at gætte hvad min kammerats kone
> ikke kunne dy sig for at trække op af sin pung!?

Ud fra aldrene at dømme: Et kørekort.

Hø hø.

--
Troels