Salg af porno og erotiske artikler til min~
Fra : Leif Neland

Dato : 18-08-10 11:52

Iflg
http://community.dr.dk/default.ns?strItemID=forum&action=viewcontribution&intContributionID=1059333
skulle der være en minimumsalder for køb af pornografi.

Jeg har dog ikke kunne finde den, kun omtale om at der er en grænse.

Er der det?

Og hvad med ting?

En aldersgrænse for køb af en dildo?
En 7-årig kan jo købe en ridepisk i en hesteudstyrsforretning, men måske
ikke i en pornobutik?

Leif

Fra : alexbo

Dato : 18-08-10 12:12

"Leif Neland" skrev

> En aldersgrænse for køb af en dildo?

Straffeloven:
§ 234. Den, som sælger utugtige billeder eller genstande til en person under
16 år, straffes med bøde.

Hvad der er utugtigt skal jeg afholde mig fra at vurdere, men alene dette at
massagetingen har navnet dildo må umiddelbart betyde at den er omfattet af
loven.

mvh
Alex Christensen

Fra : Leif Neland

Dato : 18-08-10 12:25

> [...]
> at massagetingen har navnet dildo må umiddelbart betyde at den er omfattet

Er kondomer "utugtige"?
Så har den 15-årige et problem...

Leif

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 18-08-10 22:24

> Er kondomer "utugtige"?
> Så har den 15-årige et problem...

Hæhæ.. God spørgsmål.

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.

Fra : Jubi

Dato : 19-08-10 01:44

"Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i meddelelsen

> Hæhæ.. God spørgsmål.

Det er jo nok ikke navnet der gør en ting utugtig, men brugen og evt.
tanker om brugen af tingen.
Og der må være en "utugts"paragraf i en lov. Så kan i jo studere den.
Straffeloven?

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-08-10 12:13

Leif Neland wrote:

> [...]
> skulle der være en minimumsalder for køb af pornografi.
>
> Jeg har dog ikke kunne finde den, kun omtale om at der er en grænse.

I mangel af en specifik særlov, kunne man pege på markedsføringslovens
generalklausul §1. Det er næppe god markedsføringsskik at sælge dildoer
til 7 årige.

--
Jesper Lund

Fra : Ulrik

Dato : 18-08-10 14:53

On 18-08-2010 13:12, Jesper Lund wrote:
> I mangel af en specifik særlov, kunne man pege på markedsføringslovens
> generalklausul §1. Det er næppe god markedsføringsskik at sælge dildoer
> til 7 årige.

Hmm... Hvis man fx. reklamerer med, at man sælger dildoer til 7 årige,
er det muligvis dårlig markedsføringsskik. Men det faktisk at sælge en
dildo (eller anden vare) har vel ikke noget med markedsføring at gøre?

Mvh
Ulrik

Fra : Jubi

Dato : 19-08-10 10:12

"Ulrik" <you.dont.need.it@invalid.none> skrev i meddelelsen

> Hmm... Hvis man fx. reklamerer med, at man sælger dildoer til 7 årige,
> er det muligvis dårlig markedsføringsskik. Men det faktisk at sælge en
> dildo (eller anden vare) har vel ikke noget med markedsføring at gøre?

At åbne en butik, sætte et salgstelt op, eller et grøntsagsstade er da i
sig selv markedsføring når det fremgår at der sælges noget der?

Fra : Ulrik

Dato : 19-08-10 12:47

On 19-08-2010 11:11, Jubi wrote:
> At åbne en butik, sætte et salgstelt op, eller et grøntsagsstade er da i
> sig selv markedsføring når det fremgår at der sælges noget der?

Formentlig ja... Men det gør stadig ikke selve salget til markedsføring.

Mvh
Ulrik