Stafetten : Når katten er ude
Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-08-10 10:02

Så tror jeg, at jeg har fundet et nyt emne... Og det kunne være sjovt at
lege lidt med et gammelt ordsprog.... Nemlig, Når katten er ude, spiller
musen på bordet...

Her et lille eksempel... Porter Wagoner med The cold hard facts of life.

http://www.youtube.com/watch?v=pl4yjGzWOvI

Det skulle egentligt have været med Charley Pride...
Men igen, når katten er ude )

Kom så med nogle eksempler....

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 16-08-10 12:30

On 16-08-2010 11:02, Benny Mortensen wrote:
> Så tror jeg, at jeg har fundet et nyt emne... Og det kunne være sjovt at
> lege lidt med et gammelt ordsprog.... Nemlig, Når katten er ude, spiller
> musen på bordet...

Jeg bliver i genren.
Her denne herlig klassiker med Loretta Lynn og Conway Twitty, "Louisiana
Woman, Mississippi Man".

Well I thought I'd been loved but I never had
Till I was wrapped In the arms of a Mississippi man
When he holds me close it feels almost like another hurricane just
ripped the coast
If he can't come to me I'm gonna go to him
That Mississippi River Lord I'm gonna swim
Hey Louisiana woman Mississippi man...

http://www.youtube.com/watch?v=p1Wk1IyzE1Y&feature=related

Og så Kenny Chesney med en advasel om, at 'gå stille med dørene', "A
Woman Knows":

'Cause a woman knows, when there's another woman
She can feel her, all over her man
A woman knows, when there's another woman
You can't fool her, don't try to think you can.

http://www.youtube.com/watch?v=IFb3ENOCEhk

Henning.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-08-10 13:00

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> She can feel her, all over her man
> A woman knows, when there's another woman
> You can't fool her, don't try to think you can.

Ja det er lige med at ende i de rigtige ( forkerte arme )...

Det sker vist også her...

Kenny & Lotte.... Alt det, som ingen ser...

http://www.youtube.com/watch?v=kE3GpgB7vXk&feature=related

M.V.H.....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-08-10 13:09

> [...]
> She can feel her, all over her man
> A woman knows, when there's another woman
> You can't fool her, don't try to think you can.

Uha, jeg sidder og er helt i tvivl, om den kan klemmes indenfor,
Men katten kommer da i hvert fald ud....

Four Jacks og Skræddervisen

http://www.youtube.com/watch?v=aXK5Ul2ns90&feature=related

Hvis ikke, håber jeg, at jeg kan tilgives :)

M.V.H....Benny..

Fra : Kert Rats

Dato : 16-08-10 14:09

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://www.youtube.com/watch?v=pl4yjGzWOvI
>
> Det skulle egentligt have været med Charley Pride...

Jeg må lige give denne klassiker: http://www.youtube.com/watch?v=ayYaHk4RxK8

Fin animation. Tak til Erling Jan Sørensen - også for fint forspil og spil
generelt.

Venligst

Kert Rats

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-08-10 18:32

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=ayYaHk4RxK8
>
> Fin animation. Tak til Erling Jan Sørensen - også for fint forspil og spil

Ja det er da dejligt, når selv de gamle danske ( Tysk ) også dukker frem her
i stafetten...
Men nu behøver det jo ikke absolut kun at handle om utroskab, eller det der
ligner...
Her er et andet eksempel...

Status Quo & The Beach boys.... Fun Fun Fun

http://www.youtube.com/watch?v=6M4PaRKNIbs&feature=related

Og selvfølgelig, skal samme da også lige med, bare med Carpenters

http://www.youtube.com/watch?v=xePdSw_emhc

M.V.H....Benny...

Fra : Henning Jensen

Dato : 16-08-10 14:22

> [...]
> Så tror jeg, at jeg har fundet et nyt emne... Og det kunne være sjovt at
> lege lidt med et gammelt ordsprog.... Nemlig, Når katten er ude, spiller

Nu der er 'gang i den', så får du et par franske.
Georges Brassens med et problem der er til at forstå, "La Traitresse":

http://www.youtube.com/watch?v=HgAmlojuI-k

Denne gamle franske vise, her sunget af Joséphine Baker, "La Petite
Tonkinoise", har jeg hørt med forskellige tekster:

http://www.youtube.com/watch?v=vlcW28ZUxFg&NR=1

Og så et spørgsmål Benny Mortensen. "La Petite Tonkinoise" var også
meget populær her i landet engang. Var det i revysammenhænge? Hvem sang
den og hvad hed den på dansk? Var det evt. Raquel Rastenni?

Henning.

Fra : Kert Rats

Dato : 16-08-10 19:49

> [...]
> populær her i landet engang. Var det i revysammenhænge? Hvem sang den og
> hvad hed den på dansk? Var det evt. Raquel Rastenni?

Jeg er helt forgabt i Georges Brassens' "schj"-udtale, som i f.eks.
"sjoresjamedy", ligesom hans r'er er forunderligt rullende. Næsten komiske.
I ved, hvad jeg mener, når I hører med på dette link:
http://www.youtube.com/watch?v=znmKx65RqGA

Ikke, at det har en snus med stafetten at gøre, men jeg elsker nummeret så
himmelthøjt, så jeg *må* videregive det til jer.
Hav mig venligst undskyld for OT.

Venligst

Kert Rats

Fra : Ole Damgaard

Dato : 16-08-10 18:55

On 16 Aug., 15:21, Henning Jensen <h_...@yahoo.com> wrote:

> [...]
> meget populær her i landet engang. Var det i revysammenhænge? Hvem sang
> den og hvad hed den på dansk? Var det evt. Raquel Rastenni?

Den er fra Montmartres sommershow 1944 og blev sunget af Kai Zin. Den
danske titel er Jeg har været på vulkaner.
http://www.youtube.com/watch?v=j2pg9b4w32o

mvh Ole

Fra : Henning Jensen

Dato : 17-08-10 02:48

On 17-08-2010 02:54, Ole Damgaard wrote:

> Den er fra Montmartres sommershow 1944 og blev sunget af Kai Zin. Den
> danske titel er Jeg har været på vulkaner.
> http://www.youtube.com/watch?v=j2pg9b4w32o

Tak Damgaard, nu dæmrer det, "...meget, meget mere end De aner!".
Du ved selvfølgelig også¨sådan noget.

Hilsen Henning.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-08-10 07:45

> Tak Damgaard, nu dæmrer det, "...meget, meget mere end De aner!".
> Du ved selvfølgelig også¨sådan noget.
>
> Hilsen Henning.

Ja så fik du jo et endnu bedre svar end mig

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-08-10 07:41

> [...]
> populær her i landet engang. Var det i revysammenhænge? Hvem sang den og
> hvad hed den på dansk? Var det evt. Raquel Rastenni?

Hej Henning

Jeg tror den findes i mange udgaver... Den mest kendte titel er vel

Jeg har været på vulkaner.... Og så er vi vel tilbage til Oswald Helmut
eller Hans W Petersen... Jeg går lidt i tænkeboks, for at prøve at
komme i tanker om også Raquel har lavet en på melodien...
Men jeg kan ikke lige komme i tanker om en sådan.

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 17-08-10 09:38

On 17-08-2010 08:41, Benny Mortensen wrote:

> [...]
> komme i tanker om også Raquel har lavet en på melodien...
> Men jeg kan ikke lige komme i tanker om en sådan.

Det er Damgaards udgave jeg tænkte på, og som jeg synes er den "rigtige".
Men ikke for at lave en stor tråd ud af det, så foresvæver der mig også
en dansk udgave, med en kvindestemme"? Måske "Syngepigerne" på 'Bakken'?
Men jeg tager nok fejl.

Henning.

Fra : Henning Jensen

Dato : 17-08-10 09:54

> [...]
> Så tror jeg, at jeg har fundet et nyt emne... Og det kunne være sjovt at
> lege lidt med et gammelt ordsprog.... Nemlig, Når katten er ude, spiller

Jeg har stadig et par gamle vinyler med Bobby Vee stående.
Det er længe siden han var meget populær!
Nogle af hans hits kredsede om emnet.

Bobby Vee & Crickets med "Girl Of My Best Friend":

http://www.youtube.com/watch?v=7f-LB9FpDvI&feature=related

Erkendelsens time, "Sharing You":

http://www.youtube.com/watch?v=1y74gQ4se4A&feature=related

Og her hanrejen, når det det hele er for sent, "Run To Him":

http://www.youtube.com/watch?v=4v3J2FeUqAA

Henning.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-08-10 05:49

> [...]
>
> http://www.youtube.com/watch?v=1y74gQ4se4A&feature=related
>
> Og her hanrejen, når det det hele er for sent, "Run To Him":

Ja han lavede egentligt mange rigtigt gode sange, men blev vel egentligt
selv, næsten lidt for præget af, altid at skulle være denne Åh så pæne unge
mand. Og det var vel egentligt også kun fordi Politikere og Politiet
dengang, indførte nærmest fri jagt på rockmusikere, at han fik en større
karriere, eller i hvert fald, en langt mere blankpudset karriere, uden
skarpe spidser og kanter.... Så han kunne gå ind og overtage jobs fra andre,
som sådan rent tilfældigt, ikke blev sluppet fri, tidsnok ..

Her er en, og her er det måske mere... Kattens leg med musene... Undskylder
meget

Clinton ford, med også for ham en klassiker... Dandy.

http://www.youtube.com/watch?v=IjnTZrfBB3I

Jeg har altid haft et lille svagt punkt for denne herre.... Som egentligt
startede med en LP, som jeg købte, meget billigt omkring 1970, egentligt
kun, på grund af prisen.... Og jeg har en lumsk mistanke om, at alle der
kender ham i DK, lærte ham at kende på denne måde.... Jeg behøver vel ikke
at sige, at pladen tog mig med storm, og den må have haft samme virkning på
andre, da alle der lånte den, forsøgte at købe den af mig....

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-08-10 22:47

> [...]
>
> http://www.youtube.com/watch?v=pl4yjGzWOvI
>
> Det skulle egentligt have været med Charley Pride...

Jeg syntes lige som det tyder på, at dette emne er slidt op,
så det er vist på tide at finde et nyt....

Og det syntes jeg Ole Damgaard skal finde....
Så hermed får du stafetten.

M.V.H....Benny..