kirsebær sovs
Fra : Charlotte P. Korsør

Dato : 16-08-10 21:28

'Hej NG

Jeg har plukket et par kg. kirsebær. Noget af det skal bruges til jul sammen
med noget ris ala mande. De opskrifter jeg kan finde bruger man syltede
kirsebær.
Har nogen en opskrift hvor man springer det trin over?

Hvad syntes i ellers jeg skal bruge dem til.

De er lidt syrlige i det.

hejsa charlotte

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 17-08-10 05:15

On 16 Aug., 22:28, "Charlotte P. Korsør"
<Taarnborgvejfjernde...@gmail.com> wrote:

> Har nogen en opskrift hvor man springer det trin over?

Du står dig på alle måder bedst i at nedsylte kirsebærene, og så bare
jævne lagen til jul. Allerbedst med god, mørk rom i syltelagen.

Jeg kan ikke forestille mig, at man kan lave "rigtig" kirsebærsauce af
friske bær.

Til friske bær (hvis de ikke er alt for sure), vil jeg anbefale at
lave en lagkage af dem. Det smager alletiders, og er efter min mening
besværet med udsteneren.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Preben

Dato : 17-08-10 14:54

Den 16.08.2010 kl. 22:28 skrev Charlotte P. Korsør
<Taarnborgvejfjerndette@gmail.com>:

> [...]
> kirsebær.
> Har nogen en opskrift hvor man springer det trin over?
>
> Hvad syntes i ellers jeg skal bruge dem til.

Bland 2 kopper kirsebær med 1 kop sukker og 1 flaske vodka (gerne billig),
og lad det trække ca. 3 måneder, så har du en fremragende kirsebærsnaps.
Kom mere sukker i hvis det skal være mere likøragtigt.
Kirsebærrene kan du senere udstene og evt. overtrække med chokolade eller
bare spise dem, som de er. De holder sig fint i køleskab i flere måneder.

--
mvh/Preben

Fra : Charlotte P. Korsør

Dato : 22-08-10 20:43

Okay.

De er nu syltede, med en sjat morgan rom
Det smager fortrinligt.
Så jeg må se at få tid til at plukke nogle flere til likøren inden de falder
af træet.

Tak skal i have

Charlotte

news.vhk4wsf2qz68nt@preben-pc.flatrate.dk...