Korianderfrø
Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 15-08-10 16:44

Hej,

Er der nogle der har en anelse om hvor man kan få fat i korianderfrø til
madlavning? Gerne i København eller Køge området.

Jeg har ledt forskellige steder uden held :( Det ser heller ikke ud til
det er noget varehusene fører.

En mulighed er måske en asiatisk forretning med en masse krydderier -
men hvor finder man det?

Mvh
Johan

Fra : Preben

Dato : 15-08-10 16:59

http://www.e-deli.dk/pi/Koriander_hele_i_ps_65g_3121_147.aspx?sidenr=27

--
mvh/Preben

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 15-08-10 17:11

On 2010-08-15 17:59, Preben wrote:

> http://www.e-deli.dk/pi/Koriander_hele_i_ps_65g_3121_147.aspx?sidenr=27

Problemet er lidt her at jeg skal betale over 70 kr. for en pakke ;) Er
lidt dyrt - når de meste går op i fragt og ekspedition.

Ellers må jeg jo blot købe lidt ekstra ;) Men ja - det er selvfølgelig
muligt online.

/Johan

Fra : Preben

Dato : 15-08-10 17:37

Den 15.08.2010 kl. 18:11 skrev Johan Holst Nielsen <spam@phpgeek.dk>:

> [...]
> lidt dyrt - når de meste går op i fragt og ekspedition.
>
> Ellers må jeg jo blot købe lidt ekstra ;) Men ja - det er selvfølgelig

Så prøv her, hvis du skal være så vanskelig

http://tamilskmad.dk/butikker

I øvrigt findes der et program, der hedder Google, som kan bruges i en
snæver vending, når man leder efter noget

--
mvh/Preben

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 15-08-10 20:17

On 2010-08-15 18:36, Preben wrote:

> Så prøv her, hvis du skal være så vanskelig
>
> http://tamilskmad.dk/butikker
>
> I øvrigt findes der et program, der hedder Google, som kan bruges i en
> snæver vending, når man leder efter noget

Tjah - jeg har skam googl'et en masse. Men som nævnt ville jeg
foretrække en fysisk butik.

Det link du har sendt, finder jeg "East West Foods" interessant - men
den står som Frugt og Grønthandler andre steder - nogle der kan bekræfte
de har krydderier?

Ellers må turen gå til Dhadra Food Store :) Ud fra lidt søgning ser det
ud til de ting indenfor den kategori jeg leder ;)

/Johan

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 15-08-10 20:31

On 2010-08-15 21:16, Johan Holst Nielsen wrote:

> [...]
>
> Det link du har sendt, finder jeg "East West Foods" interessant - men
> den står som Frugt og Grønthandler andre steder - nogle der kan bekræfte

Ah - lidt ekstra googling, så ser det ud til at de også har et godt
udvalg af krydderier - så må slå et smut forbi der i morgen :)

/johan

Fra : Preben

Dato : 15-08-10 22:08

Den 15.08.2010 kl. 21:31 skrev Johan Holst Nielsen <spam@phpgeek.dk>:

> Ah - lidt ekstra googling, så ser det ud til at de også har et godt
> udvalg af krydderier - så må slå et smut forbi der i morgen :)
>
> /johan

Velbekomme!
--
mvh/Preben

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 16-08-10 09:36

On 2010-08-15 23:07, Preben wrote:

> Velbekomme!

Tak for hjælpen - til information fik jeg lige fat i en af mine
kolleger, der også har en del viden om hvor man kan finde de lidt mere
"spændende" ting ;)

Har fået anbefalet et par shops nede omkring hovedbanen - kan da lige
give information om jeg finder noget der. Regner med at slå et smut
forbi i eftermiddag.

Mvh
Johan

Fra : Steen Lund Hansen

Dato : 16-08-10 16:52

On 2010-08-15 17:44, Johan Holst Nielsen wrote:
> Hej,
>
> Er der nogle der har en anelse om hvor man kan få fat i korianderfrø til
> madlavning? Gerne i København eller Køge området.

Jeg har tidligere købt dem i Føtex. De står ikke ved de almindelige
Santa Maria krydderier, men i den etniske (Thailanske/TexMex) afdeling.
På posen står der "White Elephant - Korianderfrø, hele"

Fra : Heidi

Dato : 16-08-10 16:59

"Steen Lund Hansen" <steenlundhansen@stofanetNOSPAM.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg har tidligere købt dem i Føtex. De står ikke ved de almindelige Santa
> Maria krydderier, men i den etniske (Thailanske/TexMex) afdeling. På posen
> står der "White Elephant - Korianderfrø, hele"

Jeg ville nu også mene at en Bilka eller større Føtex, eller evt. Kvickly
burde have dem - har du prøvet Bilka?

--
Heidi

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 17-08-10 09:02

On 2010-08-16 17:58, Heidi wrote:

> [...]
>
> Jeg ville nu også mene at en Bilka eller større Føtex, eller evt.
> Kvickly burde have dem - har du prøvet Bilka?

Bilka, Føtex, Fakta og Kvickly er prøvet... men dog kun ved
krydderierne.... måske jeg skulle prøve at kigge ved TexMex produkterne
næste gang :)

/Johan

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 19-08-10 17:21

Johan Holst Nielsen <spam@phpgeek.dk> wrote:

> [...]
> det er noget varehusene fører.
>
> En mulighed er måske en asiatisk forretning med en masse krydderier -

Det kan du da få i en hvilken som helst indvandrergrønthandel.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/