Kan man "imprægnere" sæderne i en ny bil?
Fra : Jan .

Dato : 16-08-10 13:23

Med børn i familien er bilsæderne udsat for lidt af hvert, smuds m.v.

Kan man egentlig - med succes og god virkning - på en eller anden måde
"imprægnere" sæderne i en (ny) bil?

Og i givet fald med hvilket produkt?

Fra : KASO

Dato : 16-08-10 20:30

"Jan ." <janelne@gmail.com> skrev i meddelelsen
Med børn i familien er bilsæderne udsat for lidt af hvert, smuds m.v.

Kan man egentlig - med succes og god virkning - på en eller anden måde
"imprægnere" sæderne i en (ny) bil?

Og i givet fald med hvilket produkt?

Der findes forskellige midler, men jeg har ingen erfaring med dem. Det mest
effektive er:

- Skoene af børnene, når de sidder i bilen (så de ikke sviner bagsiden af
forsæderyglænene).
- Ingen spisning i bilen
- Kun vand må drikkes i bilen

3 simple regler indtil børnene er store - og du har en pæn bil i mange år -
helt uden imprægnering (og ja: Jeg har selv brugt metoden med stor succes).

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 16-08-10 20:37

On Mon, 16 Aug 2010 12:22:55 -0700 (PDT), "Jan ." <janelne@gmail.com>
wrote:

>Med børn i familien er bilsæderne udsat for lidt af hvert, smuds m.v.
>
>Kan man egentlig - med succes og god virkning - på en eller anden måde
> [...]

Et eller andet resistent farvestof, hvormed du skri´ver, at bilen har
været anvendt til børnetransport.

Det er relevant info til brugtbilkøberen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Andersen [3650]

Dato : 16-08-10 20:43

Jan . forklarede:
> Med børn i familien er bilsæderne udsat for lidt af hvert, smuds m.v.
>
> Kan man egentlig - med succes og god virkning - på en eller anden måde
> "imprægnere" sæderne i en (ny) bil?
>
> Og i givet fald med hvilket produkt?

Been there, done that and bought the t-shirt.
Værkstedovertræk er det eneste der virker 100%. Selvfølgelig også
på ryggen af forsæderne. Jeg har haft mit bøvl med både det ene og det
andet, trods det at sæderne havde fået forskelligt vidundermiddel
påført. Værkstedsovertræk er dog typisk til en enkelt forstol, men man
kan få tilsvarende til at beskytte sæderne mod hundehår og klør.

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Anders Majland

Dato : 17-08-10 08:29

> [...]
> forstol, men man
> kan få tilsvarende til at beskytte sæderne mod hundehår og klør.

Samme her med følgende ulemper
- Der skal klippes nogen huller for at komme til selebeslag
- Sand og skidt falder også igennem hullerne

Men mens begge børn sad i autostole/siddepude var det ganske effektivt.
Nogen gange når man henter dem kunne man få det indtryk at de havde ligget i
en mudderpøl hele dagen. Det havde de sikkert også - ihvertfald noget af
dagen .... Så er det ikke nok at tage skoene af - det vil kræve en total
omklædning og etagevask ....

Nu hvor den store sidder direkte på sædet har vi taget det af - sådan et
smudsovertræk er ubehageligt at sidde længe på ....

Fra : TGJ

Dato : 17-08-10 05:30

"Jan ." <janelne@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Med børn i familien er bilsæderne udsat for lidt af hvert, smuds m.v.

Jeg købte et sæt extra " betræk" til ´gran scenic'en på ebay.de
mener jeg gav omk 7-800 for alle 5 sæder

/Thomas

Fra : Henning

Dato : 17-08-10 15:15

wrote:

>Med børn i familien er bilsæderne udsat for lidt af hvert, smuds m.v.

Imprægneringen skulle være startet langt tidligere - kondom
Sæder i dag er af så høj slidstyrke at du kan vaske dem, alternativet
er at købe læderkabine.

Fra : Per Tolbøll

Dato : 17-08-10 21:28

Kan man egentlig - med succes og god virkning - på en eller anden måde
"imprægnere" sæderne i en (ny) bil?

Og i givet fald med hvilket produkt?

Tjae, jeg købte en stor spraydåse med imprægnering til møbelstoffer i Mega
Møbler. Den blev tømt ud over bagsæderne i min Picasso. At dømme efter
lugten minder det meget om det man bruger til imprægnering af ruskind og den
slags.
Det har virket fint...

/Per