Hvor sidder modtageren til fjernbetjening
Fra : Martin Larsen

Dato : 15-08-10 14:00

Hej gruppe

På vores gamle bil fik vi for en del år siden monteret fjernbetjening
til centrallåsen. Nu har vi fået en ny bil og vil skrotte den gamle, men
jeg vil gerne pille fjernbetjeningsenhenden ud for senere at sætte den
på den nye (eller få et værksted til det hvis det er besværligt).

Problemet er bare at jeg ikke kan finde den! Nu ved jeg godt at der
ganske sikkert at forskel fra bil til bil, og fra værksted til værksted,
men hvor placeres den typisk? Og hvad skal jeg kigge efter? Jeg tænker
her bl.a. på hvor stor sådan en svend normalt er.

På forhånd 1000 tak :)

Martin

Fra : oz3bto

Dato : 15-08-10 14:36

"Martin Larsen" <martin+spamfree+larsen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> placeres den typisk? Og hvad skal jeg kigge efter? Jeg tænker her bl.a. på

Kik omkring sikrings boxen evt også hvor div ledninger er samlet i motor
rummet

Alternativt så i selve føredøren hvis det kun er central lås

Det er de steder jeg har oplevet at de sidder alarm og central lås

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 15-08-10 15:04

On Sun, 15 Aug 2010 15:00:15 +0200, Martin Larsen
<martin+spamfree+larsen@bigfoot.com> wrote:

> [...]
>men hvor placeres den typisk? Og hvad skal jeg kigge efter? Jeg tænker
>her bl.a. på hvor stor sådan en svend normalt er.

Er det overhovedet ikke faldet dig ind, at det evt. kunne fremme
ekspeditionen, hvis det ikke var en statshemmelighed hvilken bil der
er tale om?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn J.

Dato : 15-08-10 15:10

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Er det overhovedet ikke faldet dig ind, at det evt. kunne fremme
> ekspeditionen, hvis det ikke var en statshemmelighed hvilken bil der
> er tale om?

I en Renault 5 GTS årgang 1987 sidder modtageren i bakspejlets konsol..)

mvh/Bjørn J.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 15-08-10 16:07

folmer@rasmussen.dk tastede følgende:

> Er det overhovedet ikke faldet dig ind, at det evt. kunne fremme
> ekspeditionen, hvis det ikke var en statshemmelighed hvilken bil der
> er tale om?

Når der er tale om noget eftermonteret grej er der frit slag, så det
at man får oplyst hvilken bil er sjældent nogen hjælp.
Derimod vil jeg mene at man måske skal søge de steder man kan formode
der er god plads bagved. F.eks. bag handskerum eller omme bag midter
konsollen.

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Bjørn J.

Dato : 15-08-10 17:29

"Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> Derimod vil jeg mene at man måske skal søge de steder man kan formode der
> er god plads bagved. F.eks. bag handskerum eller omme bag midter

Modtageren kan evt. se således ud (den med antennen..;))

http://www.biludstyr.nu/IMG_0266ny.jpg

mvh/Bjørn J.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 15-08-10 19:29

"Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Derimod vil jeg mene at man måske skal søge de steder man kan formode der
> er god plads bagved. F.eks. bag handskerum eller omme bag midter

F.eks. i motorrummet på en Morris Mascot. Dér er god plads :)

--
Per

Fra : Martin Larsen

Dato : 15-08-10 21:37

folmer@rasmussen.dk wrote:

> Er det overhovedet ikke faldet dig ind, at det evt. kunne fremme
> ekspeditionen, hvis det ikke var en statshemmelighed hvilken bil der
> er tale om?

Sorry, det skulle jeg selvfølgelig have fortalt!

Fiat Tipo 1995.

Fra : alexbo

Dato : 15-08-10 17:50

"Martin Larsen" skrev

> [...]
> vil gerne pille fjernbetjeningsenhenden ud for senere at sætte den på den
> nye (eller få et værksted til det hvis det er besværligt).

På mange biler skifter man centrallåsrelæet til et med fjernbetjening, det
kan kun skiftets tilbage hvis man har et originalt relæ der passer i
relæboksen.

Men der kan også være monteret en styreboks.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=4156273207&n=-1712886988&pn=-1296021163

Nu har du overladt det til os at gætte på bilen, så jeg vil overlade det til
dig at gætte på placeringen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Martin Larsen

Dato : 15-08-10 21:38

alexbo wrote:

> Nu har du overladt det til os at gætte på bilen, så jeg vil overlade det til
> dig at gætte på placeringen.

Ja det var en smutter, Fiat Tipo 1995.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 15-08-10 18:08

Den 15-08-2010 15:00, Martin Larsen skrev:

> [...]
> men hvor placeres den typisk? Og hvad skal jeg kigge efter? Jeg tænker
> her bl.a. på hvor stor sådan en svend normalt er.

Slå ørerne ud. Tryk på knappen og lyd oppe under instrumentbordet.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Martin Larsen

Dato : 15-08-10 21:39

Ib Jakobsen wrote:

> Slå ørerne ud. Tryk på knappen og lyd oppe under instrumentbordet.

Det vil jeg prøve!

Fra : Martin Larsen

Dato : 16-08-10 10:14

Martin Larsen wrote:

> Det vil jeg prøve!

Jep, det virkede jo! Kunne høre tydelige klikkelyde bag panelet under
rattet, og der sad boksen jo

Tak for godt tip.

Martin

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-10 19:45

centrallåsen. Nu har vi fået en ny bil og vil skrotte den gamle, men
> jeg vil gerne pille fjernbetjeningsenhenden ud for senere at sætte den på
> den nye (eller få et værksted til det hvis det er besværligt).

Thansen nyt med 2 fjernbetjenninger og centrallåse cervoer 249kr;)

Mvh Ove

__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 5368 (20100815) __________

http://www.eset.com

Fra : Martin Larsen

Dato : 15-08-10 21:41

Ove wrote:

> Thansen nyt med 2 fjernbetjenninger og centrallåse cervoer 249kr;)

Ok det var godt nok ret billigt! Så jeg skal nok ikke kigge ret mange
gange mere før det ikke kan betale sig.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 16-08-10 00:19

> Thansen nyt med 2 fjernbetjenninger og centrallåse cervoer 249kr;)

I hvilken afdeling? Et sådant sæt koster 498 kr.

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 16-08-10 06:06

Troels [around 9000] forklarede:

> I hvilken afdeling? Et sådant sæt koster 498 kr.

Har det ikke sommetider været på tilbud?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-10 08:13

> I hvilken afdeling? Et sådant sæt koster 498 kr.
>
> --
> Troels
> BMW - Freude am Fahren.

Sorry har ikke kikket priser, men har selv købt et sæt der til den pris. Når
jeg fintænker lidt er det jo nok også pænt lang tid siden;)

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-10 08:30

http://www.thansen.dk/product.asp?c=4158041050&n=-1712886988&pn=-1296021163

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : Bjørn J.

Dato : 16-08-10 08:34

"Anders Sørensen" <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> skrev i en
meddelelse news:4c68e8e8$0$36570$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

KLIP

> http://www.thansen.dk/product.asp?c=4158041050&n=-1712886988&pn=-1296021163

Skal det være komplet:
http://www.biludstyr.nu/shopdisplayproducts.asp?id=167&cat=Centrall%E5s

mvh/Bjørn J.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 16-08-10 09:35

Anders Sørensen kom med denne ide:

> http://www.thansen.dk/product.asp?c=4158041050&n=-1712886988&pn=-1296021163

Dét er kun styreboksen (og et par fjernbetjeninger)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Henning Keseler

Dato : 17-08-10 16:48

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
> Anders Sørensen kom med denne ide:

> Dét er kun styreboksen (og et par fjernbetjeninger)

Gad vide om man kan bruge den til garageporten, den skal bare give en
sluttefunktion når fjernbetjeningen aktiveres?

--
Henning

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 17-08-10 17:25

Henning Keseler:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Gad vide om man kan bruge den til garageporten, den skal bare give en
> sluttefunktion når fjernbetjeningen aktiveres?

I princippet jo; den sender en puls (på ikke så mange volt)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Henning Keseler

Dato : 18-08-10 07:51

> Henning Keseler:

> I princippet jo; den sender en puls (på ikke så mange volt)

12 volt velsagtens, så må det jo kunne klares med et relæ.
--
Henning

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 18-08-10 08:06

Henning Keseler forklarede den 18-08-2010:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> 12 volt velsagtens,

Ikke som jeg husker det.

Men måske var impulsen så kort at multimeteret ikke kunne nå at følge
med!?

> så må det jo kunne klares med et relæ.

Er ikke så sikker.

Strikkede for længe noget blink sammen med en centrallås og dér skulle
jeg ha fat i en stor lyt for at få det til at køre.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 18-08-10 08:19

On Wed, 18 Aug 2010 08:51:27 +0200, "Henning Keseler"
<hekefjerndette@mail.dk> wrote:

>"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

>12 volt velsagtens, så må det jo kunne klares med et relæ.
Der er nok snarre tale om enten en slutte og/eller en bryde funktion,
så kan man selv koble til som ønsket.
Ofte er det også muligt at programmerer/vælge en kort eller lang
slutte/bryde til (til hhv elektrisk og vacum centrallåse)

/Hans

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 18-08-10 08:22

Hans Kjærgaard frembragte:

> [...]
> Ofte er det også muligt at programmerer/vælge en kort eller lang
> slutte/bryde til (til hhv elektrisk og vacum centrallåse)

Ikke ved thansens udgave.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 16-08-10 10:45

> http://www.thansen.dk/product.asp?c=4158041050&n=-1712886988&pn=-1296021163

Ser du de førnævnte servoer deri?

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-10 11:36

On 16/08/10 09.29, Anders Sørensen wrote:

> http://www.thansen.dk/product.asp?c=4158041050&n=-1712886988&pn=-1296021163

Ja, det er uden servoer, egentligt fordi trådstarterens spørgsmål angik
en eftermonteret fjernbetjening.
Jeg havde ikke lige set at Troels' pris var et komplet sæt.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 15-08-10 21:07

> [...]
> placeres den typisk? Og hvad skal jeg kigge efter? Jeg tænker her bl.a. på

Det kan også være en sort halvbobbel, diameter ca. 3 cm, ved loftlyset i
midten af bilen, ca. ved bakspejlet.

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.