Et glimragende eksempel på en ulykke !
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 15-08-10 09:37

Som nogen af os ved bliver der som regel lavet flere fejl, når der sker en
ulykke. Læs denne beretning fra en kørelærer, der vurderer sig selv i en
ulykke han blev udsat for:

http://www.jv.dk/artikel/933031:Mit-Esbjerg--Fredag-den-13--august--saa-jeg-doeden-i-oejnene

PS: Historien beviser ikke at hastighed ikke dræber! :)

--
Per

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 15-08-10 10:09

Efter mange tanker skrev Per Henneberg Kristensen:
> [...]
>
> PS: Historien beviser ikke at hastighed ikke dræber! :)

Morale er: stol ikke på JV

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 15-08-10 10:51

On Sun, 15 Aug 2010 10:36:48 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phkfjern@klikpost.dk> wrote:

> [...]
>
>PS: Historien beviser ikke at hastighed ikke dræber! :)

Historien beviser til gengæld, at mange kørelærere er på røven når der
skewr noget som ikke findes i det daglige pensum.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 15-08-10 11:13

On Sun, 15 Aug 2010 11:51:02 +0200, folmer@rasmussen.dk wrote:

>Historien beviser til gengæld, at mange kørelærere er på røven når der
>skewr noget som ikke findes i det daglige pensum.
Og det på røven i bogstavelig forstand i dette tilofælde.
Jen mener at vi lærte at vi som knallertkører/cykelist skulle placerer
os således at lastbiler/busser ikke kunne undgå at se os (hvis de
ellers brugte spejlene), dvs. ikke lige bagved "uhyret", men derimod
ude til højre side (Der kom den forbandede "ind til højre" ind igen).

/Hans

Fra : alexbo

Dato : 15-08-10 11:23

<folmer@rasmussen.dk> skrev

> Historien beviser til gengæld, at mange kørelærere er på røven når der
> sker noget som ikke findes i det daglige pensum.

Ja det er et problem at så mange har så stor tillid til lastbilchaufførers
køreevner at de ikke forventer at de kører i blinde.

Han kunne ikke se nogen så er det nok ikke nogen, det er stort set det samme
med højresvingsulykkerne, chaufføren kan ikke se nogen så er der nok ikke
nogen.

En chauffør der bakker på offentlig vej uden hjælper eller kamera er en
idiot.
Det skulle have kostet ham kortet, groft uforsvarlig kørsel.

mvh
Alex Christensen

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 15-08-10 11:08

> Som nogen af os ved bliver der som regel lavet flere fejl, når der sker en
> ulykke. Læs denne beretning fra en kørelærer, der vurderer sig selv i en
> ulykke han blev udsat for:

hun.... blev udsat for

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 15-08-10 12:31

Den 15-08-2010 10:36, Per Henneberg Kristensen skrev:
> Som nogen af os ved bliver der som regel lavet flere fejl, når der sker
> en ulykke. Læs denne beretning fra en kørelærer, der vurderer sig selv i
> [...]

Mon ikke der er gjort lidt ekstra ud af historien. Netop fordi det er
fredag den 13.?.

Som underviser i storvogn burde hun vide at hendes placering er forkert.
Men det indrømmer hun så også. Hun burde vide hvor tit man ser i venstre
spejl under kørsel. Og af den årsag hele tiden placere sig så hun kan se
lastbilens spejl. Af to årsager: Dels ville situationen ikke have været
opstået. Dels har hun mulighed for at flygte, enten op på siden eller
helt kaste sig ud til venstre. Det er den praksis jeg bruger i på
motorcykel. Men ok, hun kan sagtens være urutineret med begge køretøjer.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 15-08-10 17:29

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen

> Som nogen af os ved bliver der som regel lavet flere fejl, når der sker en
> ulykke. Læs denne beretning fra en kørelærer, der vurderer sig selv i en
> ulykke han blev udsat for:

Det er nu en kvinde, og jeg vil tro, hun er særdeles uerfaren med kørelærer
jobbet. Snarrådighed ka være på et meget lille sted og langt ringere, end
man ka vente af en kørelærer, som til daglig lever af at være snarrådig på
elevens vegne IMO.

Jeg cykler hver dag, og ikke 10 vilde dyr ka drive mig frem ift. et tungt
køretøj. Så anvender jeg hellere 10 minutter til kørslen. Sporene skræmmer
jo i dén grad, så hvorfor udsætte sig selv for den unødvendige fare??

> PS: Historien beviser ikke at hastighed ikke dræber!

Ja hun overlevede :)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 15-08-10 18:21

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ulykke. Læs denne beretning fra en kørelærer, der vurderer sig selv i en

At hun ikke hoppede af den knallert og sørgede for at komme i sikkerhed, er
mig en gåde.

Liv og lemmer må da komme foran knallerten i prioriteringen IMO.
Egen erfaring har vist mig at store køretøjer (bus) ikke altid ser
cyklister, ifm højresving.
Dette selv om jeg var placeret ud for indgangsdøren
Cyklen kom aldrig til at køre igen, bussen fik den mast flad og skæv i
stellet.
Hoppede selv af og fik kun en alvorlig forskrækkelse.

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i