Virtuelt floppydrev
Fra : Michael Petersen

Dato : 06-08-01 21:42

Her midt i den ophedede debat om CopyDan har jeg lige et spørgsmål der
drejer sig om Mac - hvis det er okay...

Nå, men jeg skulle meget gerne have lavet en Win98 startdiskette fra
VirtualPC 4 som (skal bruges til at starte den dumme PC jeg har der tomt
står og kigger ud i luften og ikke kan finde sit CD-rom drev)

Mit lille problem er at jeg jo ligesom ikke har et diskettedrev med
undtagelse af min gamle PPC 8200 - som jeg aldrig får til at køre VPC 4 og
win 98 - ikke på denne side af jul i hvert fald.

Godt så - kan jeg snyde VPC 4 til at tro at jeg har en diskette i, evt ved
at oprette en slags virtuelt diskettedrev (og kan man overhovedet det?) og
så få spyttet et disketteimage ud på min mac-harddisk - og så igen drøne det
over på 8200'eren (med diskettedrev) via netværk og derfra ned på en
diskette?! (og så over i den 'dumme' winPC).

Eller skal jeg bare smide PC'en ud...

- Michael

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-08-01 22:33

Michael Petersen <michael@cybersites.dk> wrote:

> Mit lille problem er at jeg jo ligesom ikke har et diskettedrev med
> undtagelse af min gamle PPC 8200 - som jeg aldrig får til at køre VPC 4 og
> win 98 - ikke på denne side af jul i hvert fald.

har du prøvet? jeg ved godt at den har en 601 som adskiller sig en del
fra de nuværende CPU'er (ikke kun med hastighed...) hastigheden er jo
ligemeget når det blot drejer sig om at lave en boot-diskette.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

jeg har fået et sted at bo, men leder stadig efter en lejlighed

Fra : Martin Edlich

Dato : 06-08-01 23:31

In article <B794CD9C.3571%michael@cybersites.dk>,
Michael Petersen <michael@cybersites.dk> wrote:

> Eller skal jeg bare smide PC'en ud...

Nah, opret et disk-image i DOS-format, træk det hen til bund-bjælken af
VPC, opret din boot-diskette, smid disk-imaget over til 8200'eren og
kopier indholdet over på en DOS-formatteret diskette, så skulle du være
kørende.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Niels Nielsen

Dato : 07-08-01 00:10

Hvis det værste kommer til det værste, så kan jeg da godt sende sådan en
diskette....