Ondt i røven
Fra : oz3bto

Dato : 14-08-10 22:12

Tog en smut tur hjem til DK fra Norge på KTMen ialt små 1200kmpå 3 dage

En ganske fornøjelig tur hvis ellers det havde regnet lidt mindre og sædet
havde været lidt blødere

Nogen der har forslag til hvordan man kunne fixe det ?

Fra : Martin Sørensen

Dato : 14-08-10 22:24

> [...]
> havde været lidt blødere
> Nogen der har forslag til hvordan man kunne fixe det ?

Jeg har læst mange gode ting om sæderne fra http://www.corbin.com/.

Alternativt er der varenummer 10008406/10008405 ved louis:
http://www.louis.de/_3084f684c7e9c3390a3f97e975c3e1f944/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=260&wgr=382&list_total=7&anzeige=0&artnr_gr=10008405

De ser også ud til at have fået rimeligt gode udtalelser derinde, og det
er jo en lidt billigere løsning.

--
Mvh. Martin

Fra : LasseNC

Dato : 14-08-10 16:58

On 14 Aug., 23:12, "oz3bto" <n...@in.dk> wrote:
> [...]
> havde været lidt blødere
>
> Nogen der har forslag til hvordan man kunne fixe det ?

Jeg er glad for min Airhawk, den virker også rigtig fint som
hovedpude :)

Fra : Andersen [3650]

Dato : 15-08-10 07:33

oz3bto sendte dette med sin computer:
> [...]
> havde været lidt blødere
>
> Nogen der har forslag til hvordan man kunne fixe det ?

Det bedste vil vel være at man er personligt velpolstret.
Så er man ude over det med sædet når man skifter cykel

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : oz3bto

Dato : 15-08-10 14:38

"Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det bedste vil vel være at man er personligt velpolstret.
> Så er man ude over det med sædet når man skifter cykel

Skulle jeg mene at jeg i forvejen er .. Men nu er sædet på KTMen jo ikke
voldsomt stort/bredt

Turen skal prøves igen om 14 dage så vil prøve de der skumpuder en anden
smed link til

Fra : Armand

Dato : 15-08-10 18:39

oz3bto skrev:
> ..... Men nu er sædet på KTMen jo ikke voldsomt stort/bredt.
>
> Turen skal prøves igen om 14 dage så vil prøve de der skumpuder en anden
> smed link til

Det var ikke skum, men gel - Der er en forskel!

Det er min erfaring at man ved forårets første ture kan mærke hver og en
syning i sædet, hvorefter at det hurtigt fortager sig. Så måske at denne
tur var foråret for din røv på KTM'en og problemet allerede er ovre ved
førstkommende ture :-/

Blandt hønsene i min omgangskreds har der altid verseret et råd om at
bruge silke-boxer-shorts som underbenklæder på på motorcykel-ferien -
Dét er hermed videregivet!

--
Armand.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 15-08-10 22:16

Den 15-08-2010 19:39, Armand skrev:

> [...]
>
> Blandt hønsene i min omgangskreds har der altid verseret et råd om at
> bruge silke-boxer-shorts som underbenklæder på på motorcykel-ferien -

Jeg brugte et par cykelbukser til forårets Hollands tur (med tyk foring
på rumpeteren) Det var fortrinligt :)

--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld

Fra : S.B.

Dato : 27-08-10 20:04

> [...]
>
> Blandt hønsene i min omgangskreds har der altid verseret et råd om at
> bruge silke-boxer-shorts som underbenklæder på på motorcykel-ferien - Dét

Enig, bliver også øm i måsen på årets første harzen tur, men sommerturen 2½
md. senere, der kører jeg langt flere km før problemet opstår
kun et spørgsmål om at vænne sig til det

Søren

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 17-08-10 20:34

oz3bto skrev den 15 aug 2010 i

> Turen skal prøves igen om 14 dage så vil prøve de der skumpuder
> en anden smed link til

Har erfaring for 2 ting der hjælper:

- et fugtabsorberende lag på sædet a´la vaskeskind ell.. Har også brugt
sælskind, eller måske lammeskind der samtidigt fordeler vægten lidt.

- det er også fint med Airhawks, og de tørrer væsentligt hurtigere

--
Mvh - Arne Lorenzen - nu BMW R 1200 GS

..... derfor 2 Airhawk sæder til salg

Fra : OFH

Dato : 17-08-10 18:33

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> sædet havde været lidt blødere
>
> Nogen der har forslag til hvordan man kunne fixe det ?

Jeg har ikke noget forslag til hvad du kunne gøre ved vejret, men med hensyn
til røven kunne du måske pille betrækket af KTM'ens sæde, og derefter prøve
om du kan skære skumgummiet til så det passer bedre til røven. Lim eventuelt
noget ekstra skum på oven på det eksisterende, så det støtter din sårbare
bagdel bedre. Måske skal du købe et nyt stykke nappa/kunstlæder for at det
kan nå over det ekstrapolstrede sæde. Nappa/kunstlæder kan fåes i mange
spændende farver. Så måske kan du finde noget som ser rigtig smart ud til
din KTM og din røv.
Jeg har selv tilskåret og ompolstret sædet på min Blackbird for at give
bedre siddekomfort til min kæreste som sidder bagpå. Hun siger at det virker
rigtig godt. Jeg har genbrugt det originale sorte sædebetræk, men var tæt på
at bruge det knaldrøde nappa som jeg har liggende. (det kan selvfølgelig
stadig nåes)

Hilse Ove