Erstatningskrav
Fra : Demosthenes

Dato : 14-08-10 06:28

Hey gruppe

I 2004 havde jeg indbrud og personen blev kort efter fundet, dog ikke
mine ting som var blevet videreformidlet så jeg blev tilkendt en
erstatning (gennem civilt søgsmål), denne betalte den skyldige så af
sporadisk indtil nov. 2008 hvorefter det gik helt i stå. Advokaten og
jeg valgte at sætte det i bero, da der ellers skulle en fogedretsag
til, som nok ikke ville have medført det vilde dengang.

Nu vil jeg vide om det kan betale sig for mig at gemme papirene på
erstatningskravet, eller om det er eller vil blive forældet snart?

Der er en saldo i mit favør på 3050 kr - så det er jo ikke det vilde,
men stadig alligevel et eller andet sted, mine penge...

Nogle gode råd/ideer?

Med venlig hilsen
Christian Henriksen

Fra : Jesper Lund

Dato : 14-08-10 13:45

Demosthenes wrote:

> Nu vil jeg vide om det kan betale sig for mig at gemme papirene på
> erstatningskravet, eller om det er eller vil blive forældet snart?

Jeg mener at der er 20 års forældelsesfrist for en dom fra 2004.

--
Jesper Lund

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-08-10 16:02

Jesper Lund skrev:

> Jeg mener at der er 20 års forældelsesfrist for en dom fra 2004.

Er det ikke rigtigt at denne frist forlænges hvis man sender en
rykker (eller blot en påmindelse) inden den udløber?

--
Bertel

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 14-08-10 16:32

Den 14-08-2010 14:28, Demosthenes skrev:
> [...]
> mine ting som var blevet videreformidlet så jeg blev tilkendt en
> erstatning (gennem civilt søgsmål), denne betalte den skyldige så af

Har du ingen forsikring ?

Fra : Per O.

Dato : 15-08-10 21:58

Kan du f.eks. stave til selvrisiko

Fra : Gamle

Dato : 16-08-10 14:05

Per O. wrote:

> Kan du f.eks. stave til selvrisiko

Og det ord findes ikke i min forsikring. Kunne du tænke dig til hvorfor

Mvh.
Torben

Fra : Demosthenes

Dato : 25-08-10 02:28

On 16 Aug., 15:04, "Gamle" <cfs48...@post.cybercity.dk> wrote:

> Og det ord findes ikke i min forsikring. Kunne du tænke dig til hvorfor
>
> Mvh.
> Torben

Hej

Om jeg har forsikring eller ej har vel intet med det at gøre, svaret
er nej - ellers ville problematikken jo ikke være opstået til at
starte med, så havde mit forsikringsselskab jo ordnet alle detalierne
- derfor: ingen forsikring, ingen selvrisiko mv.

Håber stadig der er nogen der har et klart svar på mit spørgsmål

Mvh
Christian