Homofil musik?
Fra : Michel

Dato : 13-08-10 22:33

Hej,

Dette er ingen stafet, men måske for nogle et kontroversielt emne. Og igen
mon dog i 2010 og i Danmark

Homoseksuelle har en fantastisk evne til at lave lidt skøn og humoristisk
selvdistance til sig selv tilsat god musik. Her er et par eksempler fra DK:

http://www.youtube.com/watch?v=U6bGW4ShpNU - TomBoy (Thomas Bickham):
OK2BGay

http://www.youtube.com/watch?v=BTxd8MT-RmM - DQ (Peter Andersen - ESC
2007) - Drama Queen

Har I andre? Jeg kunne selvfølgelig finde Village People, Gloria GAYnor osv.
frem, men fx sidstnævnte er blot blevet et ikon mange år efter hendes
storhedstid. Helst lidt nutidigt og spøjst...

Mange hilsner
Michel

Fra : Martin [TMM]

Dato : 13-08-10 23:21

Hej
On 13-08-2010 23:33, Michel wrote:
> Har I andre?

Langt det meste Erasure.
Specielt kan jeg da lige fremhæve denne:
http://www.youtube.com/watch?v=MWaxeLj6pu4

> Jeg kunne selvfølgelig finde Village People, Gloria GAYnor osv.
> frem, men fx sidstnævnte er blot blevet et ikon mange år efter hendes
> storhedstid. Helst lidt nutidigt og spøjst...

Alt det nævnte er jo i DEN grad "bøssemusik". Al ære og respekt, for som
du selv skriver, så lavede de sq noget godt musik. Det kommer vi nok
næppe udenom.

Mvh
Martin

Fra : ASKF

Dato : 14-08-10 18:17

Martin [TMM] ytrede sig i
<4c65c53c$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> med dette:

> [...]
>
>Alt det nævnte er jo i DEN grad "bøssemusik". Al ære og respekt, for som
>du selv skriver, så lavede de sq noget godt musik. Det kommer vi nok

Sjovt at du netop hiver et gammelt hit frem som jeg har scoret flere
gange til på dansegulvet i sin tid.Primært hvor jeg er gået derud med
venner/bekendte som var kendte bøsser men som var glade for at bruge mig
at danse med og de skubbede altid tøserne væk/over til mig når de fandt
en fyr
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Allan S. Olsen

Dato : 13-08-10 23:26

> Homoseksuelle har en fantastisk evne til at lave lidt skøn og humoristisk
> selvdistance til sig selv tilsat god musik. Her er et par eksempler fra
> DK:

De har åbenbart lige den forskel som skal til for at blive berømte i at
lave/fremføre musik.

> Har I andre? Jeg kunne selvfølgelig finde Village People, Gloria GAYnor
> osv. frem, men fx sidstnævnte er blot blevet et ikon mange år efter hendes
> storhedstid. Helst lidt nutidigt og spøjst...

Uha, listen kan blive meget lang, men et par hurtige bud kunne da være:

Freddy Mercury fra Queen
Elton John
Danske Peter Frödin
Jimmy Somerville (fra Bronski Beat og Communards)
Andy Bell fra Erasure
Danske Lis Sørensen - Ikke helt sikker hér!
Valentino Liberace
Pet Shop Boys
George Michael fra Wham!
Junior Senior

Det var lige et på skud fra hoften.

Allan

Fra : -=JF=-

Dato : 14-08-10 12:17

Den 14/08/10 00.25, Allan S. Olsen skrev:
> Danske Lis Sørensen - Ikke helt sikker hér!

Njaeh... Hun har været gift med Jan Sivertsen i noget nær en evighed.
Ikke at det er nogen garanti for ikke at være lesbisk

--
Mhv.
John

Fra : ASKF

Dato : 14-08-10 18:38

Allan S. Olsen ytrede sig i
<4c65c67b$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> med dette:

> [...]
>Elton John
>Danske Peter Frödin
>Jimmy Somerville (fra Bronski Beat og Communards)

Du må være omkring de 40+
Jeg har maxier med begge bands, men det var jo kun Bronski Beat som
virkelig hittede i DK; mylle viste denne video:
<http://www.youtube.com/watch?v=wcRnMfZyYrw>

>Andy Bell fra Erasure
>Danske Lis Sørensen - Ikke helt sikker hér!
>Valentino Liberace
>Pet Shop Boys
>George Michael fra Wham!
>Junior Senior
>
>Det var lige et på skud fra hoften.

Neil Tennant - Pet Shop Boys
<http://www.youtube.com/watch?v=oFu9z8AmxW4&feature=related>
(kunne ikke lade være med at linke dette nummer fra ca. 6-8 år før han
sprang ud.)

Freddy var i øvrigt biseksuel

En god liste er i øvrigt:
<http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_gay,_lesbian_or_bisexual_people>

Fra : -=JF=-

Dato : 14-08-10 21:25

Den 14/08/10 19.38, ASKF skrev:
> En god liste er i øvrigt:
> <http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_gay,_lesbian_or_bisexual_people>

Lidt ot:
Jeg har egentlig altid undret mig over den interesse der er omkring
totalt fremmede menneskers seksuelle præferencer!

Jeg er med på at det kan være rart nok at vide hvem i omgangskredsen
eller familien der er bøsser/lesbiske - men om en eller anden
skuespiller, musiker, Se & Hør-kendis, TV-vært el.l. er på det ene eller
andet hold kan ikke få mig op af stolen.

Hvis jeg kan li' hans eller hendes musik, skuespil, what ever, kan jeg
li' det uanset.

Just my two cent

--
Mhv.
John

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-08-10 09:10

"-=JF=-" <null@null.null> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke få mig op af stolen.
>
> Hvis jeg kan li' hans eller hendes musik, skuespil, what ever, kan jeg li'

Kunne ikke være mere enig.... Men man kan jo så sige, at nogle
ligefrem har lavet et varemærke ud af at være det....

F.eks Ole Henriksen.... Men der måske mere af praktiske
årsager... Mener, han i en af hans udsendelser siger, at for at
beskæftige sig med det han gør, i det område... Så skal man
være bøsse... Ellers turde de store stjerner, ikke sende koner
og kærester derhen... Hvad der måske kan være noget om

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-08-10 07:58

"-=JF=-" <null@null.null> skrev i meddelelsen

> Lidt ot:
> Jeg har egentlig altid undret mig over den interesse der er omkring totalt
> fremmede menneskers seksuelle præferencer!

Øhhhh.......... Og hvem mener du der viser interesse for det??? - Det har
jeg ikke bemærket. Jeg aner ikke hvem de fleste af navnene er.

Hilsen Åge

Fra : Michel

Dato : 22-08-10 07:37

> [...]
> ikke få mig op af stolen.
>
> Hvis jeg kan li' hans eller hendes musik, skuespil, what ever, kan jeg li'

Helt enig. Det interesserer mig som udgangspunkt ikke, at fx George Michael
og Anne Linnet er homoseksuelle.

Jeg var mere ude efter disse musikalske overflødighedshorn af
homoseksualitet, som jeg henviste til, og hvor intet er overladt til
fantasien. Jeg synes, det er pragtfuldt, at homoer har denne skønne
selvironi, som fortjener den største respekt.

Mvh
Michel

Fra : Allan S. Olsen

Dato : 17-08-10 21:52