En gammel verden vender tilbage
Fra : Kert Rats

Dato : 13-08-10 21:04

Kære alle

Jeg har netop fået en kassettebåndoptager til at fungere, hvilket fluks fik
mig til at genfinde min ret store samling af kassettebånd frem. Båndene er
fra 10-20 år gamle, nogle endda snart 30 år gamle, men de spiller
fremragende - også selv om de er indspillet med Dolby-C.
Hvor er det pragtfuldt at genhøre al den musik, som jeg den gang skattede så
højt. Meget af den var gået noget i glemmebogen, men at høre det igen er så
vederkvægende. For musikken holder 100 % i dag. Jeg tænker lige nu på al den
klassiske musik, hvor jeg p.t. hører J. F. Rameaus "Dardanus". Fabelagtig
musik (der i øvrigt minder lidt om den hedengangne engelske gruppe, Gryphon.
Kan nogen huske den?).

Nå, jeg syntes bare lige, at I skulle have en glædepost fra mig.
Jeg er nu og et par uger/måneder fortabt i musikkens verden; min verden, som
jeg husker den fra 10-20 år siden.

Der er jo også en del populærmusik, som jeg vil glæde mig til at genhøre.

Har I også en gammel musiksamling, der har ligget og samlet støv - så støv
den af og lyt igen. Der var sikkert en eller flere gode grunde til, at I
dengang lyttede til musikken - i den støvede musiksamling.

Den bedste hilsner fra

Kert Rats

Fra : Michel

Dato : 13-08-10 22:42

> Har I også en gammel musiksamling, der har ligget og samlet støv - så støv
> den af og lyt igen. Der var sikkert en eller flere gode grunde til, at I
> dengang lyttede til musikken - i den støvede musiksamling.

Det var da en herlig glædespost

Jeg har selv vel 3000 lp'er og et tilsvarende antal singler og en lille
brøkdel af dem er vel blevet til 100 cd'er med musik, som er overspillet fra
disse til cd. Meget af musikken kan jo ikke købes, men det er alt andet lige
skønt at høre nogle af de "gode gamle" ved blot at sætte en cd med
overspilninger i cd-playeren. Og resten kan man jo støve frem og smide på
grammofonen, for den virker skam!

Mange musikalske hilsner
Michel

Fra : Allan Krautwald

Dato : 13-08-10 23:34

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> med overspilninger i cd-playeren. Og resten kan man jo støve frem og smide

Har overspillet singlerne til CD...ellers bliver aldrig spillet
Men LP'erne røres dagligt....vinyllyden er nu nr. 1

Fra : Kert Rats

Dato : 14-08-10 00:56

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> "Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i en meddelelse

> Har overspillet singlerne til CD...ellers bliver aldrig spillet
> Men LP'erne røres dagligt....vinyllyden er nu nr. 1

Kassettelyden er nu ikke top class, men den vækker dog glædesmider fra en
forgangen, men nu genfunden, musiksamling.

I skrivende stund hører Walter Carlos (fra dengang, han hed det): Switch on
Bach.

Gladeste musikhilsner fra

Kert Rats

Fra : Michel

Dato : 14-08-10 03:29

> Kassettelyden er nu ikke top class, men den vækker dog glædesmider fra en
> forgangen, men nu genfunden, musiksamling.

Jeg håber, der ved en slåfejl mangler et "n" i "glædesmider"

Jeg har i øvrigt en defekt kasettebåndoptager (den sidste overlevende del af
noget snart 20 år gammelt Kenwood-rack), som kom med, da jeg flyttede for
syv år siden samt vel ti kasettebånd, men ved en kommende oprydning står de
alle jo nok først på listen, når jeg hvert fjerde skudår rydder ud. Og
kasettebåndet med "Disco Lumbye" er heldigvis forlængst reddet til cd

Minderne vælder også frem fra dengang, da jeg sad på spring foran
kasetteoptageren, når Flagstad gik igang med Fanfare. Jeg føler mig
pludseligt så gammel

Mange hilsner
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-08-10 08:26

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-08-10 08:34

meddelelsen news:4c664520$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i meddelelsen

Ja, der blev spillet musik i radioen dengang. Jeg hørte alt hvad han havde
af programmer.

Det var wældigt når han havde
SOMMERDISKOTEKET: Fredag kl. 21.00-24.00
DANSKTOPPEN: Fredag kl. 14.00-15.00
FANFARE: Tordag kl. 09.00-11.00

og så var der vist lidt natradio en gang imellem kl. 00.00-02.00

Men Juul-emanden var nu mindst lige så god, når han afløste.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-08-10 08:29

> [...]
>
> Minderne vælder også frem fra dengang, da jeg sad på spring foran
> kasetteoptageren, når Flagstad gik igang med Fanfare. Jeg føler mig

Du lytter til Danmarks Radio Progranm 3 - Det er torsdag og klokken er
9.10 - Her er:
Fanfarrrr - Fanfarrrrr - Fanfaaaa-reeeeeeeee

Husk "glem ikke at være glad"

Hilsen Åge

Fra : Michel

Dato : 14-08-10 10:36

> Du lytter til Danmarks Radio Progranm 3 - Det er torsdag og klokken er
> 9.10 - Her er:
> Fanfarrrr - Fanfarrrrr - Fanfaaaa-reeeeeeeee
>
> Husk "glem ikke at være glad"

Ja, det var tider. Man bliver helt rørstrømsk :´-)

Jeg hørte dog Fanfare lørdag 16-18. Var vist i skole, dengang det blev sendt
torsdag formiddag. Nej, nu må jeg pudse næse efter denne tur nedad Memory
Lane...

Fra : Allan Krautwald

Dato : 14-08-10 11:22

> [...]
>
> Jeg hørte dog Fanfare lørdag 16-18. Var vist i skole, dengang det blev
> sendt torsdag formiddag. Nej, nu må jeg pudse næse efter denne tur nedad

Ja men lad os da lytte til Fanfare fra 12. oktober 1985. Den kan hentes via
dette link:

http://www.mediafire.com/?m4l7p5u6ojz3bt1

Note til Åge:
NEJ Åge der er ingen virus, det er din PC, der er forkert indstillet, det
der dukker op er kun pop-up reklamer, som man lukker med at klikke på
krydset oppe i højre hjørne.
Hvis du ikke kan finde ud af det, så hent smeden og lad ham give
virusscanneren et ordentlig slag med forhammeren eller hent grillmutter og
lad hende varme den op med sin store popo....ellers kontakt Søren og få ham
til at hjælpe

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-08-10 14:41

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Note til Åge:
> NEJ Åge der er ingen virus, det er din PC,

Hold da helt sommerferie. Jeg skal saft suseme love for der popper reklamer
op med at jeg er helt specielt udvalgt til vinde jeg ved ikke hvad. Jeg er
godt nok heldig-
jeg tror liiiige man skal holde sig langt fra det virusagtige link. Uha

Hilsen Åge

PS: Hwa med et normalt link ?

Fra : Steen

Dato : 14-08-10 18:31

Allan Krautwald <allan@kanelbolle.dk> wrote:

> Ja men lad os da lytte til Fanfare fra 12. oktober 1985. Den kan hentes via
> dette link:

Jamen helledusseda, hvilken service.
Hvis nogen har andre guldklumper som Rock Nu og den slags gammelt bras
liggende, ville jeg da umådeligt gerne genhøre den slags 20-40 år gamle
programmer.

--
Steen

Fra : Kert Rats

Dato : 14-08-10 18:36

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jamen helledusseda, hvilken service.
> Hvis nogen har andre guldklumper som Rock Nu og den slags gammelt bras
> liggende, ville jeg da umådeligt gerne genhøre den slags 20-40 år gamle
> programmer.

Min storebror har bevaret nogle gamle spolebånd med Rytmeboksen, med Ole
Reitov, de er fra slutningen af 1970'erne. Han siger på et tidspunkt: "Og så
er vi klar til en instrumentalversion af - Devil Woman!" Spillet af David
Henschell.

Min bror har også nogle Holdningsløse Tidende'er på bånd. De er guld værd at
høre i dag. De ku' fame lave radiosatire dengang!

Venligst

Kert Rats

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-08-10 21:48

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i meddelelsen

> Min bror har også nogle Holdningsløse Tidende'er på bånd. De er guld værd
> at høre i dag. De ku' fame lave radiosatire dengang!

OOOHHHHHHHHHHHHHHHHHHH Vandringsmand

JA!

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-08-10 08:17

meddelelsen news:4c670119$0$36574$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> JA!
>
> Hilsen Åge

............Dagens vits "Morgenkrydderen"
og det kan nok være at...............

hehe

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 14-08-10 22:27

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse

> Min bror har også nogle Holdningsløse Tidende'er på bånd. De er guld værd
> at høre i dag. De ku' fame lave radiosatire dengang!

Ja og det var et godt hold.
Panduro skrev, Reitov lavede lyd. Ulf Pilgaard, Lotte Tarp og Bent Schärff
lavede stemmerne. Guld

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-08-10 09:02

> [...]
>>

> Ja og det var et godt hold.
> Panduro skrev, Reitov lavede lyd. Ulf Pilgaard, Lotte Tarp og Bent Schärff

Ja det var tider dengang, hvor stort set alt, kunne fremstilles på en sjov
måde,
så selv dem, det gik ud over, morede sig kongeligt....

Forresten klæder det dig at være så positiv Allan....
Keep it comin'

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 15-08-10 09:21

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Forresten klæder det dig at være så positiv Allan....
> Keep it comin'

Pjat. Jeg er altid positiv.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-08-10 09:46

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Pjat. Jeg er altid positiv.

Pjat

Hilsen Åge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 15-08-10 09:49

http://en.wikipedia.org/wiki/HIV_test

Fra : Allan Krautwald

Dato : 15-08-10 12:06

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-08-10 10:42

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Pjat. Jeg er altid positiv.

Vel er du vås. Du er ikke andet end en sur gammel nissemand.
Hehe

Klik her:
http://www.3dmaxer.dk/upload14/jais%20bredsted/gammel%20sur%20mand2.jpg

Hilsen Åge

Fra : Kert Rats

Dato : 15-08-10 12:39

meddelelse news:4c67b670$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Vel er du vås. Du er ikke andet end en sur gammel nissemand.
> [...]

Hva' fa'n?? Det' sgu da mig!

Venligst

Kert Rats

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-08-10 17:05

> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:4c67b670$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hva' fa'n?? Det' sgu da mig!
>

> Venligst
>
> Kert Rats

Ahhhhh Nu ikke noget med at pynte på det, vel ???? ))

M.V.H.....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-08-10 10:45

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Pjat. Jeg er altid positiv.

DU GODESTE! - Modtag min medfølelse.

Hilsen Åge

gnæk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-08-10 17:03

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Pjat. Jeg er altid positiv.

Godt du så selv var med, til at fortælle os det ))

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 15-08-10 17:04

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse

> Min bror har også nogle Holdningsløse Tidende'er på bånd. De er guld værd
> at høre i dag. De ku' fame lave radiosatire dengang!

Her er 2 udsendelser af Holdningsløse Tidende fra 1972. Lyden er lidt ulden
nogle steder, men det stammer jo også fra et 38 år gammel kassettebånd

http://www.mediafire.com/?bpvuaonjhrm61ks

og virus-Åge lader bare være med at downloade og holder ellers sin bøtte

Fra : Steen

Dato : 15-08-10 18:09

> [...]

> http://www.mediafire.com/?bpvuaonjhrm61ks
>
> og virus-Åge lader bare være med at downloade og holder ellers sin bøtte

Man takker noget så gevaldigt for de guldklumper du stør
--
Steen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-08-10 19:56

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Man takker noget så gevaldigt for de guldklumper du stør
> --
> Steen

Det ville jeg også, hvis man kunne høre dem.

Hilæsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 15-08-10 20:11

meddelelse

> Det ville jeg også, hvis man kunne høre dem.
>
> Hilæsen Åge

De sælger batterier til dit høreapparat på Havnegrillen.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-08-10 14:19

> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
> meddelelse

> De sælger batterier til dit høreapparat på Havnegrillen.

Hvad siger du?

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-08-10 02:50

meddelelse news:4c68383d$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Steen" <isteen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Det ville jeg også, hvis man kunne høre dem.
>
> Hilæsen Åge

Nå jah, du kunne jo bare bruge en pålidelig virus beskyttelse... Jeg har
ikke Avast mistænkt for at være verdens bedste... Men den gør hvad den er
ansat til, og så er den endda gratis.

Pop-up'er er ikke vira, bare møgirriterende.... Vil du prøve dem i deres
fulde udstrækning, så prøv at rode lidt rundt inde på jumpstart....

Når du ikke gider mere, så tryk på reset... Du kan lige så godt gøre det
først som sidst, du kommer til at gøre det, under alle omstændigheder

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 16-08-10 10:35

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Pop-up'er er ikke vira, bare møgirriterende....

Netop og selvfølgelig er de irriterende. Men når man bruger en upload side,
der er gratis, så er det hvad man får med i købet.
Man kan også sagtens betale sig fra det, f.eks. Rapidshare, så slipper man
helt for pop-up reklamerne. Men det gider jeg altså ikke blot fordi Åge er
forskrækket.

Iøvrigt har Microsoft lavet deres egen gratis scanner, som fungerer fint og
er gratis. Før brugte jeg AVG (som så mange andre) og den er også gratis og
fungerer fint.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-08-10 13:01

> [...]
>
> Iøvrigt har Microsoft lavet deres egen gratis scanner, som fungerer fint
> og er gratis. Før brugte jeg AVG (som så mange andre) og den er også

Jups... Alle de gange jeg er endt på Jumpstart, har jeg opgivet på forhånd.
Den åbner 4 nye sider, for hver den lukker, til maskinen går kold

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-09-10 21:09

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Jups... Alle de gange jeg er endt på Jumpstart, har jeg opgivet på
> forhånd.
> Den åbner 4 nye sider, for hver den lukker, til maskinen går kold
>
> M.V.H....Benny..

Det er faktisk noget underligt noget, når nogen er så alternative at de ikke
vil bruge det som alle vi andre i hele verden bruger, nemlig youtube.
Husker det ikke præsis, men jeg mener, at have lyttet til klip som varer
op til en halv time.
Kan det ikke passe?

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-09-10 10:14

meddelelse news:4c8155e2$0$36577$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> Husker det ikke præsis, men jeg mener, at have lyttet til klip som varer

Jamen lad os tilgive dem, for der var end ikke tænkt på YouTube dengang det
andet blev søsat... I øvrigt er der ikke mange lighedspunkter. Jumpstart var
millioner af websites, hvoraf størsteparten var noget bræk, og resten,
næsten værre... Der var så at sige alt, fra indgående studier om gummibånds
evne til altid at være for store, eller for små, over børneporno til
hvervesider for diverse organisationer og terrorceller, og hvor du endte,
vidste du end ikke selv, for som sagt, du kom ikke ud igen, før maskinen gik
ned.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-09-10 22:31

> [...]

> forhånd.
> Den åbner 4 nye sider, for hver den lukker, til maskinen går kold

Ja, man kan ligeså godt bruge et system så vi alle kan se det, uden al mulig
hurlumhejværk, som skal installeres, og jeg ved ikke hvad.

På VIDDLER kan man lægge klip som varer over en time.
Her er et eksempel på et sådant klip:
http://www.viddler.com/explore/exudos/videos/21/53.718/

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-09-10 10:29

meddelelse news:4c816902$0$36573$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> mulig hurlumhejværk, som skal installeres, og jeg ved ikke hvad.
>
> På VIDDLER kan man lægge klip som varer over en time.

Uh, jamen jeg er vildt uerfaren på det felt, jeg er hverken på
facebook eller twitter, eller hvad de hedder allesammen.
Og jeg anede ikke der var noget der hed viddler

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-09-10 10:31

> Uh,

Jov-jov

> jamen jeg er vildt uerfaren på det felt, jeg er hverken på
> facebook eller twitter, eller hvad de hedder allesammen.

Jeg aner ikke hvordan man kommer på facebook og hvad det drejer sig om.
Twitter ved jeg ikke hvad er?

> Og jeg anede ikke der var noget der hed viddler

Det er sån set bare akkurat ligesom youtube. Der ligger bare længere klip

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-09-10 10:45

meddelelse news:4c83635e$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> Twitter ved jeg ikke hvad er?

> Det er sån set bare akkurat ligesom youtube. Der ligger bare længere klip

Ok Så blev jeg da lidt klogere

M.V.H....Benny..

Fra : Kert Rats

Dato : 15-08-10 23:27

> [...]
>
> http://www.mediafire.com/?bpvuaonjhrm61ks
>
> og virus-Åge lader bare være med at downloade og holder ellers sin bøtte

Mange tusind tak for din indsats. Jeg sidder netop og lytter til HT.
Grande!!

Har du flere HT'er, så upload dem endelig!. Pyt værd med, at lydkvaliteten
ikke er ret god. Det betyder slet ikke noget.
Men lydkvaliteten i din uploadede HT er faktisk fin nok, synes jeg.

Rock on!
Eller: HT on!!

Venligst

Kert Rats

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-10 20:11

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> wrote in

> [...]
> kassettebånd
>
> http://www.mediafire.com/?bpvuaonjhrm61ks
>
> og virus-Åge lader bare være med at downloade og holder ellers sin

tak tak tak
Vandringsmanden og hans skabede vandringskøter RYF RYF RYF

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-09-10 21:05

"Daxhund" <dax-at-tyf-dk> skrev i meddelelsen

> tak tak tak
> Vandringsmanden og hans skabede vandringskøter RYF RYF RYF

OOOOOOOOOhhhhhhhhhhhhhh Vandringskøter JA!

RYF!

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 14-08-10 18:37

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jamen helledusseda, hvilken service.

Ja det er jo lidt nemmere at forholde sig til, når man kan genlytte det
Jeg har bunker af alt muligt liggende, men det ville da være fint, hvis
andre også kunne bidrage

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-08-10 14:38

> [...]
>
> Jeg hørte dog Fanfare lørdag 16-18. Var vist i skole, dengang det blev
> sendt torsdag formiddag. Nej, nu må jeg pudse næse efter denne tur nedad

Æh Øhhhhh.....nå! - "Fanfare" om lørdagen. Det har jeg godt nok aldrig hørt
om. Det er gået min opmærksomhed forbi.
jeg plejede ellers altid at høre det. ??????

Hilsen Åge