Ny pickup til min grammofon
Fra : Kert Rats

Dato : 13-08-10 14:56

Min kære gamle kampveteran, en Technics SL 5 med tangential-arm, trænger til
ny pickup. Hvad skal jeg købe?
I 1980'erne var Ortofon OMP30 er godt bud, og en sådan har jeg brugt siden
slutfirserne.

Jeg har fundet denne her krabat:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehor/pladespiller/ortofon_om5e_pick-up_sort.htm,
men den er ikke noget særligt - sagde ekspedienten i HiFi-klubben.
Ekspedienten anbefalede mig i stedet en ny nål til min eksisterende
OMP30'eren, og en sådan nål koster i dag 1.099 hos HiFi-klubben, men det er
noget i overkanten af, hvad jeg havde tænkt mig at betale.
Måske ender jeg med en ny OMP20-nål, som også passer til en OMP30. En sådan
nål koster 749 hos HiFi-klubben.

Mine krav til HiFi-lyd er ikke så store mere, men jeg vil gerne bevare mine
plader i god stand.

Derfor: Hvad synes I, at jeg skal investere i?

Glæder mig meget til at høre fra jer.

Venligst

Kert Rats

Fra : Max

Dato : 13-08-10 15:35

Hej Kert

> Glæder mig meget til at høre fra jer.

Prøv dk.teknik.lyd istedet.

Max

Fra : Kert Rats

Dato : 13-08-10 15:52

> Hej Kert

> Prøv dk.teknik.lyd istedet.

Tak for tippet. Jeg var ikke klar over gruppens eksistens, men det jo helt
klart i den gruppe, at mit indlæg hører hjemme.

Venligst

Kert Rats