Langtidsstegning af lammekølle
Fra : marberg

Dato : 14-08-10 17:15

En lammekølle på ca. 2,2 kilo hvor lang tid den stege på
langtidsstegning, og hvor mange grader?
Hvis nogen har en opskrift modtages den gerne!

marberg

Fra : Gamle

Dato : 14-08-10 18:40

marberg wrote:
> En lammekølle på ca. 2,2 kilo hvor lang tid den stege på
> langtidsstegning, og hvor mange grader?
> Hvis nogen har en opskrift modtages den gerne!

Kig hér http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/soeg-navn.php og søg på
langtidsstegt lammekølle.

Mvh.
Torben

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-08-10 19:15

marberg <marberg@adslhome.dk> skrev i meddelelsen
4c66c102$0$36564$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> En lammekølle på ca. 2,2 kilo hvor lang tid den stege på
> langtidsstegning,

Så lang tid som muligt. Mindst en hel dag. Smid den i om morgenen, og den er
klar til aftensmadstid.

> og hvor mange grader?

65-70 grader. Gi' den lige lidt kulør først ved fuld knald, tag den ud lidt
tid, så ovn og kølle kan finde temperaturen igen, og fortsæt ved de 65-70
grader. Smid evt. et stegetermometer i dyret - så kan det ikke gå helt galt.

> Hvis nogen har en opskrift modtages den gerne!

Jeg stikker mine køller med massevis af hvidløg, og gnider dem godt ind i
olivenolie, groft salt og rosmarin. That's it.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : marberg

Dato : 14-08-10 20:03

> Så lang tid som muligt. Mindst en hel dag. Smid den i om morgenen, og den er
> klar til aftensmadstid.

Det lyder rigtig godt, men jeg har nok ikke tålmodighed til at gå en
hel dag og vente
på at dyret bliver færdig

> Jeg stikker mine køller med massevis af hvidløg, og gnider dem godt ind i
> olivenolie, groft salt og rosmarin. That's it.

Vil da prøve tak

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-08-10 20:06

marberg <marberg@adslhome.dk> skrev i meddelelsen
4c66e859$0$36567$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Det lyder rigtig godt, men jeg har nok ikke tålmodighed til at gå en
> hel dag og vente
> på at dyret bliver færdig

Så er det jo noget svært at langtidsstege.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 14-08-10 13:09

On 14 Aug., 21:02, marberg <marb...@adslhome.dk> wrote:

>   Det lyder rigtig godt, men jeg har nok ikke tålmodighed til at gå en
> hel dag og vente
> på at dyret bliver færdig

Den metode er ellers den mindst tålmodighedskrævende af alle. Hvis du
steger ved de konventionelle 180 grader, skal du hele tiden rende og
holde øje for at dyret ikke skal blive knastørt.

Med "koldstegning" som Jens anviser, kan du tage i Tivoli eller hvad
du nu skal, og så er dyret klar, når du kommer hjem og er sulten.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : marberg

Dato : 16-08-10 08:35

Kevin Borbye Edelvang skrev

> Med "koldstegning" som Jens anviser, kan du tage i Tivoli eller hvad
> du nu skal, og så er dyret klar, når du kommer hjem og er sulten.

Vil lige fortælle hvordan det gik,efter jeres anvisninger.

Lagde først hvidløg og porretoppe og et par gulerødder, samt 2 glas
hvidvin,og lidt vand i bunden af en bradepande, gned saften af en citron
over køllen samt salt og peber.Satte køllen i ovnen på 70 grader
kl. 10.30 og tog den ud kl. 17.30 og serverede den med forskelligt
tilbehør.
Det var en ubetinget succes, kødet var mørt og saftigt og det skal helt
sikkert prøves en anden gang!

1000 tak

marberg

Fra : cykelsmeden

Dato : 24-08-10 18:30

Den 16-08-2010 09:34, marberg skrev:
> [...]
> tilbehør.
> Det var en ubetinget succes, kødet var mørt og saftigt og det skal helt

bingo!
en variation er at udbene den, fylde ud med feta, basilikum, rosmarin og
frisk timian. Slå en bomuldssnor om og steg på samme måde.

finn

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 17-08-10 07:19

On 16 Aug., 09:34, marberg <marb...@adslhome.dk> wrote:

> Det var en ubetinget succes, kødet var mørt og saftigt og det skal helt
> sikkert prøves en anden gang!

Bravo!

Mvh
Kevin Borbye Edelvang