Gasregulator til gul 11 kg's flaske
Fra : Mogens

Dato : 13-08-10 20:56

Har købt en terrassevarmer (ny usamlet men købt af privat)hvor der
fulgte en gasregulator og en gul 11 kg's flaske med. Men jeg kan ikke få
regulatoren til at gå ordentlig i hak, og inden jeg griber til mere
voldelige midler vil jeg lige høre om regulatoren i det hele taget
passer til denne flaske. Se billeder ndenfor.

http://www.gratisimage.dk/image-0407_4C65A275.jpg
http://www.gratisimage.dk/image-C2F6_4C65A275.jpg

Fra : John V.

Dato : 13-08-10 21:00

Den 13-08-2010 21:55, Mogens skrev:
> [...]
> voldelige midler vil jeg lige høre om regulatoren i det hele taget
> passer til denne flaske. Se billeder ndenfor.

Det gør den, du skal bare trække den sorte krave op og samtidig trykke
regulatoren ned.

Malermester
John Vedsegaard
www.taform.dk

Fra : Mogens

Dato : 13-08-10 21:18

John V. wrote:

> Det gør den, du skal bare trække den sorte krave op og samtidig trykke
> regulatoren ned.

Tak for det. Jeg har trukket kravet op samtidig med at regulatoren blev
presset ned, men det virker ikke. Normalt kan man høre et "fush" når man
slår gassen til, men her siger den ingenting. Tyder på at regulatoren
ikke passer til gasflasken.

Jeg bruger meget gas på tenerife, men har ingen erfaring med danske
gassystemer. Men har nu prøvet utallige gange og nærmest siddet ovenpå
regularen med den sorte krave trukket op, og alligevel lykkes det ikke.
De gange hvor den har siddet bedst fast har jeg haft held til at få
regulatoren til at gå løs ved at løfte hele flasken i regulatoren og
ryste lidt. Det burde vel ikke være muligt at tage regulatoren af
medmindre man samtidig løfter den sorte krave?

Fra : lom k

Dato : 13-08-10 23:10

Mogens wrote:

> [...]
> regulatoren og ryste lidt. Det burde vel ikke være muligt at tage
> regulatoren af medmindre man samtidig løfter den sorte krave?

jeg oplever at jeg skal gøre flg.

afbryder på lukket
træk den sorte krave op mens regulatoren trykkes ned
mens du holder på regulatoren skrubber du kraven ned med fast hånd
ingen vold. så virker det for mig. På en weber gasgrill

ps. regulatoren skal dk eller eu godkendt

Fra : Martin [6000]

Dato : 13-08-10 23:32

> Tak for det. Jeg har trukket kravet op samtidig med at regulatoren blev
> presset ned, men det virker ikke.

Du skal bare tage ved. De kan godt gå _meget_ stramt. Så op med kraven,
på med hovedet og "hjælp" kraven ned til den adlyder, alt med måde dog

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-10 13:04

Hej Mogens
Når jeg ser på dit billede kan jeg se, at du på åbne/lukke-dimsen øverst på
regulatoren har den stående til 'flamme' -dvs. åben.
Den skal være låst/lukket for at du kan få regulatoren på.
Ellers som de andre siger - løfte kraven, håndfladerne på den grå del - og
et kraftigt tryk ned samtidig med at du slipper kraven, så den kan låse
fast.

MVH Leonard

Fra : Mogens

Dato : 15-08-10 09:46

Firstname Lastname wrote:
> [...]
> et kraftigt tryk ned samtidig med at du slipper kraven, så den kan låse

Tak for hjælpen alle sammen! Det kom til at virke. Problemet viste sig
at være at der sad et stykke pakning oppe i brænderrøret lige før dysen,
så gasgennemstrømningen var næsten blokeret.

Brænderen kan ikke lave fuld flamme, så der er åbenbart stadig nogle
rester et sted i røret, så mandag må jeg lige en tur omkring en som har
et trykluftsanlæg.

Lidt sløvt at fabrikken ikke funktionstester inden de sender varerne ud,
men det er nok hvad man må forvente af en relativt billig Schou brænder
fremstillet i Kina.