Lim til skosål?
Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 13-08-10 14:38

Min kone har et par (Asics) løbesko hvor sålen er gået halvt af; er der
nogen der kender en lim der kan holde dér?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Max

Dato : 13-08-10 14:40

Hej Hans

> Min kone har et par (Asics) løbesko hvor sålen er gået halvt af; er
> der nogen der kender en lim der kan holde dér?

Du skal på bar, hælebar, de er eksperter på det område.

Max

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 13-08-10 14:48

Max formulerede spørgsmålet:
> Hej Hans

> Du skal på bar, hælebar, de er eksperter på det område.

Jow, men hvis jeg kan lave det selv sparer jeg timelønnen

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Max

Dato : 13-08-10 15:35

Hej Hans

> Jow, men hvis jeg kan lave det selv sparer jeg timelønnen

Initialomkostningerne gør at det ikke er besværet værd.

Max

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 13-08-10 19:01

Max tastede følgende:
> Hej Hans

> Initialomkostningerne gør at det ikke er besværet værd.

Hvad koster den korrekte lim?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Preben

Dato : 13-08-10 14:54

Den 13.08.2010 kl. 15:38 skrev Hans Paulin <me@privacy.net>:

> Min kone har et par (Asics) løbesko hvor sålen er gået halvt af; er der
> nogen der kender en lim der kan holde dér?

Kontaktlim har jeg anvendt med stort held i mange år. Sørg for at limen er
godt "tør" før du samler emnerne under tryk.

--
mvh/Preben

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 13-08-10 19:06

Efter mange tanker skrev Preben:

> Kontaktlim har jeg anvendt med stort held i mange år. Sørg for at limen er
> godt "tør" før du samler emnerne under tryk.

2-komponent Araldit har jeg - ved dog ikke om det kan tåle fugt

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Erik Olsen

Dato : 13-08-10 19:46

Hans Paulin (6310) wrote:

> 2-komponent Araldit har jeg - ved dog ikke om det kan tåle fugt

Dur ikke, det er ikke fleksibelt nok. Brug kontaktlim.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Kim Christensen

Dato : 13-08-10 12:49

On 13 Aug., 20:05, Hans Paulin (6310) <m...@privacy.net> wrote:

> 2-komponent Araldit har jeg - ved dog ikke om det kan tåle fugt

Araldit bliver hårdt når det er størknet. Skoen er jo til en vis grad
fleksibel, så den lim du skal bruge skal være lidt føjelig som
"hærdet"
Jeg vil mene at kontaktlim klarer den opgave bedre end tokomponent.

Hilsen Kim

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 14-08-10 04:54

Følgende er skrevet af Kim Christensen:

> [...]
> "hærdet"
> Jeg vil mene at kontaktlim klarer den opgave bedre end tokomponent.

Tak til begge

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : JBH

Dato : 15-08-10 01:09

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
"hærdet"
Jeg vil mene at kontaktlim klarer den opgave bedre end tokomponent.

Præcis. Det er kontaktlim som "skomageren" i hælebaren bruger.

mvh
JBH

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 15-08-10 07:19

JBH forklarede den 15-08-2010:
> [...]
> Jeg vil mene at kontaktlim klarer den opgave bedre end tokomponent.
>
> Præcis. Det er kontaktlim som "skomageren" i hælebaren bruger.

Tak, det lyder jo Leth :

http://kortlink.dk/827a

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 15-08-10 09:27

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
> Tak, det lyder jo Leth :

Ja - husk at smøre et tyndt lag på begge flader og lade dem tørre
ordentligt før du samler dem - der efter skal under pres f.x. med lette
dask med en hammer.

For at kunne banke det ordentligt sammen, så er det en fordel med en
læst som skomageren bruger:

http://www.retroen-genbrug.dk/images/7.10.2009%20Retroen%20Genbrug%20009.jpg

Jan

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 15-08-10 10:02

Følgende er skrevet af Jan Vestergaard:

> Ja - husk at smøre et tyndt lag på begge flader og lade dem tørre ordentligt
> før du samler dem - der efter skal under pres f.x. med lette dask med en
> hammer.

Ok tak

> For at kunne banke det ordentligt sammen, så er det en fordel med en læst som
> skomageren bruger:
>
> http://www.retroen-genbrug.dk/images/7.10.2009%20Retroen%20Genbrug%20009.jpg

Ok

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Henning

Dato : 13-08-10 16:11

On Fri, 13 Aug 2010 15:38:01 +0200, Hans Paulin (6310)
<me@privacy.net> wrote:

>Min kone har et par (Asics) løbesko hvor sålen er gået halvt af; er der
>nogen der kender en lim der kan holde dér?

Når skoen er så gammel, at sålen er gået af, er det vist på tide at
skifte løbesko! Meget mere end 2 år, så er stødabsorberingen alligevel
så ringe at du gør mere skade på benene end gavn, ved at løbe i dem!
Er skoen mindre end to år gammel går du ned i butikken med dem igen

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 13-08-10 19:04

Henning sendte dette med sin computer:

> Når skoen er så gammel, at sålen er gået af, er det vist på tide at
> skifte løbesko!

Sålen røg fordi skoen havde været i vaskemaskinen.

> Meget mere end 2 år, så er stødabsorberingen alligevel
> så ringe at du gør mere skade på benene end gavn, ved at løbe i dem!

De er ikke specielt slidte; ellers havde vi bare smidt dem ud - ligesom
de to par støvler jeg stillede for tæt på kkkelovnen i vinters

> Er skoen mindre end to år gammel går du ned i butikken med dem igen

"Fugtskade"

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 13-08-10 21:12

wrote:

>Min kone har et par (Asics) løbesko hvor sålen er gået halvt af; er der
>nogen der kender en lim der kan holde dér?

Jeg kan bidrage med oplysningen om at tagrendelim _ikke_ kan holde.

Hvad man dog ikke forsøger sig med i nødstilfælde
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 14-08-10 04:53

Mads Lie Jensen forklarede den 13-08-2010:

> Jeg kan bidrage med oplysningen om at tagrendelim _ikke_ kan holde.
>
> Hvad man dog ikke forsøger sig med i nødstilfælde

Til gengæld er det så fantastisk til plastic.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Erik Olsen

Dato : 14-08-10 10:51

Hans Paulin (6310) wrote:
> Mads Lie Jensen forklarede den 13-08-2010:

> Til gengæld er det så fantastisk til plastic.

Tagrendelim er en såkaldt opløsningsklæber som virker ved at opløse
plastens overflade og derved binde delene sammen. Tagrendelim er tilsat
fyldstof for at tætne mindre unøjagtigheder i tilpasninge.

En oplæsningsklæber er tilpasset anvendelse til et bestemt type
plastmateriale, og da der findes hundredivis af plasttyper i praktisk
brug, kan man ikke sige at "tagrendelim er fantastisk til plastic". Jeg
kan sagtens finde plasttyper som tagrendelim ikke kan klæbe sammen.

Fra : thl

Dato : 14-08-10 03:51

On 13 Aug., 15:38, Hans Paulin (6310) <m...@privacy.net> wrote:
> Min kone har et par (Asics) løbesko hvor sålen er gået halvt af; er der
> nogen der kender en lim der kan holde dér?

> [...]

Søg efter Shoe Goo

mvh
Thorbjørn

Fra : Hans Paulin (6310)