Græsplæne - topdressing + eftersåning
Fra : Jan .

Dato : 12-08-10 23:10

Jeg skal ha' givet min græsplæne en gang topdressing (harpet muld) +
eftersåning.

Hvor skal skal selve eftersåningen "lægges"?

Før - eller _efter_ jeg lægger mulden ud?

Det helt optimale er vel at jeg sår græsfrøene både under og over
mulden?

Fra : ABJ

Dato : 13-08-10 11:55

"Jan ." <janelne@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Hvis du har mulighed for det er det godt at give plænen en omgang med en
plænelufter/vertikalskærer først, derefter sår su og topdresser til sidst
(så har fuglene sværere ved at finde frøene og de tørrer ikke så let ud.

Fra : lom k

Dato : 13-08-10 12:02

ABJ wrote:

> [...]
> en plænelufter/vertikalskærer først, derefter sår su og topdresser
> til sidst (så har fuglene sværere ved at finde frøene og de tørrer

Noget input hvornår på året det er bedst?? Pt er der jo masser af vand
i jorden så det tørre ikke så hurtigt, men varme nok længe nok??

Bør vel også rives efter plæne lufteren har været igang??

Fra : Mogens

Dato : 13-08-10 14:19

lom k wrote:

> Noget input hvornår på året det er bedst?? Pt er der jo masser af vand
> i jorden så det tørre ikke så hurtigt, men varme nok længe nok??
>
> Bør vel også rives efter plæne lufteren har været igang??

Det er ideelt nu, men du kan så græs helt hen i oktober måned.