Er dette lovligt?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 14-08-10 09:59

Må man have en dims i bagruden, som kan vise en rød lysende smiley? Det
svarer jo lidt til de lysende juletræer og hjerter man ser i forruden på
lastbiler, men her er det i baggruden og kan måske forveksles med bremselys.
Jeg har skrevet om den på min blog:
http://www.sjovevarer.dk/2010/08/14/drivemocion-pris-dkk-199/ men vil
egentlig gerne vide om sådan en dims er lovlig, så jeg lige kan skrive, at
det ikke er lovligt, hvis det er tilfældet.

På forhånd tak.

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - er du vild med gadgets?

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 14-08-10 10:08

".°o.O Thomas O.o°." <no@it.invalid> skrev i meddelelsen
newsSdnfItKv1_x_vRnZ2dnUVZ7qGdnZ2d@giganews.com...

> www.sjovevarer.dk/2010/08/14/drivemocion-pris-dkk-199...

Fællesindkøb med rabat, upgrades, what ever: www.drivemocion.com
Blir sikkert det helt store hit nu

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 14-08-10 10:12

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen
> ".°o.O Thomas O.o°." <no@it.invalid> skrev i meddelelsen
> newsSdnfItKv1_x_vRnZ2dnUVZ7qGdnZ2d@giganews.com...

> Fællesindkøb med rabat, upgrades, what ever: www.drivemocion.com
> Blir sikkert det helt store hit nu

Det nu ikke så meget om det bliver et hit eller ej - jeg vil bare gerne kune
tilføje om det er lovligt eller ej, at bruge sådan en i bilen i DK?

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 14-08-10 10:28

On Sat, 14 Aug 2010 10:59:13 +0200, .°o.O Thomas O.o°. <no@it.invalid>
wrote:

> [...]
>egentlig gerne vide om sådan en dims er lovlig, så jeg lige kan skrive, at
>det ikke er lovligt, hvis det er tilfældet.
Når det kommer til lys og biler, er der påbudte og tilladte "lys", og
smileys er ikke blandt nogle af disse, så det er forbudt.

/Hans

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 14-08-10 10:36

"Hans Kjærgaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Når det kommer til lys og biler, er der påbudte og tilladte "lys", og
> smileys er ikke blandt nogle af disse, så det er forbudt.

Hvor kan jeg se en liste over tilladte lys?

På forhånd tak.

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 14-08-10 11:18

On Sat, 14 Aug 2010 11:35:38 +0200, .°o.O Thomas O.o°. <no@it.invalid>
wrote:

>"Hans Kjærgaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

>Hvor kan jeg se en liste over tilladte lys?
Et sted at kigge kunne være "Bekendtgørelse om detailforskrifter for
køretøjers indretning og udstyr" afsnit 6.

Eller i en form for kommenteret udgave til brug ved syn
http://www.fstyr.dk/koretojer/Regler%20om%20koeretoejer/Vejledning%20om%20syn%20af%20koeretoejer.aspx
Kapitel 6.

/Hans

Fra : Gamle

Dato : 14-08-10 20:36

Hans Kjærgaard wrote:
> Når det kommer til lys og biler, er der påbudte og tilladte "lys", og
> smileys er ikke blandt nogle af disse, så det er forbudt.

Jeg ville så hellere have den i forruden til brug for alle dem der kører i
venstre spor og ikke vil ind til højre

/Torben