|
| Ekstern harddisk/NAS til streaming af musi~ Fra : Ronnie Ziegler |
Dato : 13-08-10 11:56 |
|
Hej,
jeg har lige bestilt en Logitech Squeezebox Touch, som jeg skal slutte
til min forstærker og bruge som radio og til at streame musik fra min
pc. Vedr. sidstnævnte så har jeg ikke lyst til at have min pc stående
tændt 24/7 for at kunne afspille mine rippede cd'ere, så jeg er på
udkig efter en ekstern harddisk eller et NAS drev, som jeg kan streame
fra også når min pc er slukket. Det skal være så støjsvagt som muligt
og jeg vil helst ikke betale mere end omkring 1000-1500 kr. Hvad kan I
evt. foreslå som et godt køb?
På forhånd tak,
Ronnie
| |
Jacob Jørgensen (14-08-2010)
| Kommentar Fra : Jacob Jørgensen |
Dato : 14-08-10 12:04 |
|
"Ronnie Ziegler" <ronnie.ziegler@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:6aaf7da7-4e3d-48e0-8c04-1e4940524238@x21g2000yqa.googlegroups.com...
Hej,
jeg har lige bestilt en Logitech Squeezebox Touch, som jeg skal slutte
til min forstærker og bruge som radio og til at streame musik fra min
pc. Vedr. sidstnævnte så har jeg ikke lyst til at have min pc stående
tændt 24/7 for at kunne afspille mine rippede cd'ere, så jeg er på
udkig efter en ekstern harddisk eller et NAS drev, som jeg kan streame
fra også når min pc er slukket. Det skal være så støjsvagt som muligt
og jeg vil helst ikke betale mere end omkring 1000-1500 kr. Hvad kan I
evt. foreslå som et godt køb?
På forhånd tak,
Ronnie
Hejsa
Du skal købe en Synology ( www.synology.com). De fås i flere pris klasser
(med 1, 2, 4 eller 5 harddiske).
For at kunne bruge Squeeze Boxen skal Squeezebox Serveren være installeret
et sted (PC eller NAS). Og lige netop på Synologyen kan Server applikationen
installeres og så virker din musik 24/7.
Aplikationen til Synologyen skal downloades fra www.synology.com
Hilsen
Jacob
| |
Mikkel Z. Herold (15-08-2010)
| Kommentar Fra : Mikkel Z. Herold |
Dato : 15-08-10 21:14 |
|
On 14-08-2010 13:03 Jacob Jørgensen wrote:
> For at kunne bruge Squeeze Boxen skal Squeezebox Serveren være installeret
> et sted (PC eller NAS). Og lige netop på Synologyen kan Server applikationen
> installeres og så virker din musik 24/7.
Vær opmærksom på, at NAS'en skal have tilstrækkeligt med ram til at køre
Squeezebox Server.
Jeg har selv en DS-107+ med 128MB ram, og den er lige præcis stor nok
til at kunne trække den. Den streamer musikken helt fint (dvs. uden
huller), men der kan godt være lidt lange svartider, når du browser i
din musik på Controlleren.
Mikkel
--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face"
Sting, "The Wild Wild Sea"
| |
Bo Andersen (16-08-2010)
| Kommentar Fra : Bo Andersen |
Dato : 16-08-10 16:27 |
|
> men der kan godt være lidt lange svartider, når du browser i din musik på
> Controlleren.
> Mikkel
Hej.
Hvad er 'lange' svartider, det kunne være rart med et konkret eksempel.
5 sec. mellem nummer skift, eller 2 sec. fra jeg trykker på xx til jeg hører
musikken.
Så har vi noget at sammenligne med.
Eller er det covervisning der er langsom?
-Veligst, Bo Andersen-
| |
Mikkel Z. Herold (17-08-2010)
| Kommentar Fra : Mikkel Z. Herold |
Dato : 17-08-10 12:05 |
|
On 16-08-2010 17:26 Bo Andersen wrote:
> Hvad er 'lange' svartider, det kunne være rart med et konkret eksempel.
S'føli
Generelt så er webinterfacet ret langsomt - det tager cirka 50 sekunder
at indlæse hovedsiden i SBS, afhængig af, om der er noget på spillelisten.
Mht. Controlleren, så er det allerstørste problem nok volume-kontrollen
- her kan der ofte gå 5-10 sekunder eller mere fra jeg har indstillet
volumen på Controlleren til der rent faktisk sker en ændring i lydniveauet.
Og så igen: Andre gange skifter den (næsten) med det samme, så jeg går
ud fra, at det kommer an på, hvor meget andet NAS'en har gang i på et
givent tidspunkt.
Det sjove er, at når jeg styrer musikken med en app fra min
Android-telefon, så reagerer lydstyrken øjeblikkeligt - fuldstændig som
om jeg stod og drejede på en fysisk knap på forstærkeren.
> 5 sec. mellem nummer skift, eller 2 sec. fra jeg trykker på xx til jeg hører
> musikken.
Nummerskift sker som regel ret hurtigt - 2-3 sekunder fra tryk på Næste
til det nye nummer starter.
Én af de ting, der tager tid er at få vist listen med "Nye numre". Jeg
har lige prøvet at trykke den frem et par gange, og første gang gik der
22 sekunder, anden gang 15 sekunder.
> Eller er det covervisning der er langsom?
Ja, det er en mulighed (jeg har slået den "gode" covervisning til i
SBS), men så igen: Listen med albums vises i løbet af få sekunder - godt
nok med generiske coverbilleder til at starte med, men de rigtige dukker
op i løbet af yderligere et par sekunder.
Der må være en flaskehals på NAS'en et sted - det kan muligvis være
forbindelsen til databasen, der ikke er så hurtig? Forespørgslen på "Nye
numre" er i hvert fald en lidt "langhåret" en, der kombinerer flere
tabelopslag, så måske er det derfor, den tager tid?
--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face"
Sting, "The Wild Wild Sea"
| |
Ronnie Ziegler (16-08-2010)
| Kommentar Fra : Ronnie Ziegler |
Dato : 16-08-10 05:36 |
|
On 15 Aug., 22:14, "Mikkel Z. Herold" <mikkel@{remove_this}mzh.dk>
wrote:
> On 14-08-2010 13:03 Jacob Jørgensen wrote:
>
> > For at kunne bruge Squeeze Boxen skal Squeezebox Serveren være installeret
> > et sted (PC eller NAS). Og lige netop på Synologyen kan Server applikationen
> > installeres og så virker din musik 24/7.
>
> Vær opmærksom på, at NAS'en skal have tilstrækkeligt med ram til at køre
> Squeezebox Server.
>
> Jeg har selv en DS-107+ med 128MB ram, og den er lige præcis stor nok
> til at kunne trække den. Den streamer musikken helt fint (dvs. uden
> huller), men der kan godt være lidt lange svartider, når du browser i
> din musik på Controlleren.
>
> Mikkel
>
> --
> "At first just a rustle of canvas
> And the gentlest breath on my face"
> Sting, "The Wild Wild Sea"
Halløjsa og tak for svarene. Nu har jeg bestilt 1 stk. Synology Disk
Station DS209 med en 1 TB HD. Det bliver fedt at komme i gang :)
| |
Mikkel Z. Herold (14-08-2010)
| Kommentar Fra : Mikkel Z. Herold |
Dato : 14-08-10 14:15 |
|
On 16-08-2010 13:36 Ronnie Ziegler wrote:
> Halløjsa og tak for svarene. Nu har jeg bestilt 1 stk. Synology Disk
> Station DS209 med en 1 TB HD. Det bliver fedt at komme i gang :)
Skriv gerne igen, hvordan performance er, når du får det op at køre -
overvejer selv at udskifte min til en 209'er, hvis det kan forkorte
svartiderne.
Mikkel
--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face"
Sting, "The Wild Wild Sea"
| |
Ronnie Ziegler (17-08-2010)
| Kommentar Fra : Ronnie Ziegler |
Dato : 17-08-10 00:49 |
|
On 14 Aug., 15:14, "Mikkel Z. Herold" <mikkel@{remove_this}mzh.dk>
wrote:
> On 16-08-2010 13:36 Ronnie Ziegler wrote:
>
> > Halløjsa og tak for svarene. Nu har jeg bestilt 1 stk. Synology Disk
> > Station DS209 med en 1 TB HD. Det bliver fedt at komme i gang :)
>
> Skriv gerne igen, hvordan performance er, når du får det op at køre -
> overvejer selv at udskifte min til en 209'er, hvis det kan forkorte
> svartiderne.
>
> Mikkel
>
> --
> "At first just a rustle of canvas
> And the gentlest breath on my face"
> Sting, "The Wild Wild Sea"
Hej,
jeg skal nok skrive noget om oplevelsen, når jeg får det op at køre,
men som Bo skriver, hvad er så dine svartider i dag?
Mvh
Ronnie
| |
Ronnie Ziegler (18-08-2010)
| Kommentar Fra : Ronnie Ziegler |
Dato : 18-08-10 13:54 |
|
On 17 Aug., 13:04, "Mikkel Z. Herold" <mikkel@{remove_this}mzh.dk>
wrote:
> On 16-08-2010 17:26 Bo Andersen wrote:
>
> > Hvad er 'lange' svartider, det kunne være rart med et konkret eksempel.
>
> S'føli
>
> Generelt så er webinterfacet ret langsomt - det tager cirka 50 sekunder
> at indlæse hovedsiden i SBS, afhængig af, om der er noget på spillelisten.
>
> Mht. Controlleren, så er det allerstørste problem nok volume-kontrollen
> - her kan der ofte gå 5-10 sekunder eller mere fra jeg har indstillet
> volumen på Controlleren til der rent faktisk sker en ændring i lydniveauet.
>
> Og så igen: Andre gange skifter den (næsten) med det samme, så jeg går
> ud fra, at det kommer an på, hvor meget andet NAS'en har gang i på et
> givent tidspunkt.
>
> Det sjove er, at når jeg styrer musikken med en app fra min
> Android-telefon, så reagerer lydstyrken øjeblikkeligt - fuldstændig som
> om jeg stod og drejede på en fysisk knap på forstærkeren.
>
> > 5 sec. mellem nummer skift, eller 2 sec. fra jeg trykker på xx til jeg hører
> > musikken.
>
> Nummerskift sker som regel ret hurtigt - 2-3 sekunder fra tryk på Næste
> til det nye nummer starter.
>
> Én af de ting, der tager tid er at få vist listen med "Nye numre". Jeg
> har lige prøvet at trykke den frem et par gange, og første gang gik der
> 22 sekunder, anden gang 15 sekunder.
>
> > Eller er det covervisning der er langsom?
>
> Ja, det er en mulighed (jeg har slået den "gode" covervisning til i
> SBS), men så igen: Listen med albums vises i løbet af få sekunder - godt
> nok med generiske coverbilleder til at starte med, men de rigtige dukker
> op i løbet af yderligere et par sekunder.
>
> Der må være en flaskehals på NAS'en et sted - det kan muligvis være
> forbindelsen til databasen, der ikke er så hurtig? Forespørgslen på "Nye
> numre" er i hvert fald en lidt "langhåret" en, der kombinerer flere
> tabelopslag, så måske er det derfor, den tager tid?
>
> --
> "At first just a rustle of canvas
> And the gentlest breath on my face"
> Sting, "The Wild Wild Sea"
Hej,
nu har jeg modtaget min DS209, men når jeg sætter den til mit LAN og
tænder for den, så blinker den blå diode hele tiden i stedet for at
lyse konstant, og jeg kan ikke finde enheden ved en søgning i Synology
Assistenten. Enheden slukker ikke, når jeg holder power knappen inde
og der sker heller ikke noget, når jeg trykker på reset knappen. Der
er ikke blokeret for assistenten i min firewall. Jeg har oprettet en
sag hos Synology, men er der nogen af jer, som har et råd?
Mvh
Ronnie
| |
Mikkel Z. Herold (18-08-2010)
| Kommentar Fra : Mikkel Z. Herold |
Dato : 18-08-10 21:02 |
|
On 18-08-2010 21:53 Ronnie Ziegler wrote:
> nu har jeg modtaget min DS209, men når jeg sætter den til mit LAN og
> tænder for den, så blinker den blå diode hele tiden i stedet for at
> lyse konstant, og jeg kan ikke finde enheden ved en søgning i Synology
> Assistenten. Enheden slukker ikke, når jeg holder power knappen inde
> og der sker heller ikke noget, når jeg trykker på reset knappen. Der
> er ikke blokeret for assistenten i min firewall. Jeg har oprettet en
> sag hos Synology, men er der nogen af jer, som har et råd?
Måske en geninstallering af firmwaren? Fra
http://forum.synology.com/wiki/index.php/How_to_Reset_the_Synology_System
(nederst):
> Step 1: Prep Work
>
> 1. Note the disclaimer as outlined at the top of this article
> 2. Create a configuration backup
> 3. Ensure that the latest system firmware and Synology Assistant have been downloaded to the local computer, available here.
>
>
> Step 2:
>
> 1. Have the Synology system in the ready state
> 2. Look at the back of the Synology System, find a small reset hole near the USB ports
> 3. Using a paper clip, gently depress and hold down the recessed button for about four seconds
> 4. The system will beep once
> 5. After hearing the system beep once, release the button and press it again for another four seconds
> 6. The system will beep three times and execute a reboot
> 7. After rebooting, launch the Synology Assistant
> 8. Determine that the data volume will remain unaffected, and upload the system firmware.
> 9. Restore the configuration file.
Altså:
1) Download den seneste firmware
2) Hold Reset-knappen inde i fire sekunder
3) Når den bipper, slipper du knappen, og trykker den derefter ind i
yderligere fire sekunder
4) Nu skulle du få tre bip og NAS'en rebooter.
5) Når den er oppe, bør du kunne finde den med Synology Assistant og
herfra geninstallere firmwaren.
Hvis du har nået at lægge noget på harddisken, er det en god ide at tage
den ud og slutte den til din pc, så du kan tage en backup - den bliver
sandsynligvis formateret ved geninstalleringen.
Mvh. Mikkel
--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face"
Sting, "The Wild Wild Sea"
| |
Ronnie Ziegler (18-08-2010)
| Kommentar Fra : Ronnie Ziegler |
Dato : 18-08-10 14:18 |
|
On 18 Aug., 22:02, "Mikkel Z. Herold" <mikkel@{remove_this}mzh.dk>
wrote:
> On 18-08-2010 21:53 Ronnie Ziegler wrote:
>
> > nu har jeg modtaget min DS209, men når jeg sætter den til mit LAN og
> > tænder for den, så blinker den blå diode hele tiden i stedet for at
> > lyse konstant, og jeg kan ikke finde enheden ved en søgning i Synology
> > Assistenten. Enheden slukker ikke, når jeg holder power knappen inde
> > og der sker heller ikke noget, når jeg trykker på reset knappen. Der
> > er ikke blokeret for assistenten i min firewall. Jeg har oprettet en
> > sag hos Synology, men er der nogen af jer, som har et råd?
>
> Måske en geninstallering af firmwaren? Fra http://forum.synology.com/wiki/index.php/How_to_Reset_the_Synology_Sy...
> (nederst):
>
>
>
>
>
> > Step 1: Prep Work
>
> > 1. Note the disclaimer as outlined at the top of this article
> > 2. Create a configuration backup
> > 3. Ensure that the latest system firmware and Synology Assistant have been downloaded to the local computer, available here.
>
> > Step 2:
>
> > 1. Have the Synology system in the ready state
> > 2. Look at the back of the Synology System, find a small reset hole near the USB ports
> > 3. Using a paper clip, gently depress and hold down the recessed button for about four seconds
> > 4. The system will beep once
> > 5. After hearing the system beep once, release the button and press it again for another four seconds
> > 6. The system will beep three times and execute a reboot
> > 7. After rebooting, launch the Synology Assistant
> > 8. Determine that the data volume will remain unaffected, and upload the system firmware.
> > 9. Restore the configuration file.
>
> Altså:
>
> 1) Download den seneste firmware
> 2) Hold Reset-knappen inde i fire sekunder
> 3) Når den bipper, slipper du knappen, og trykker den derefter ind i
> yderligere fire sekunder
> 4) Nu skulle du få tre bip og NAS'en rebooter.
> 5) Når den er oppe, bør du kunne finde den med Synology Assistant og
> herfra geninstallere firmwaren.
>
> Hvis du har nået at lægge noget på harddisken, er det en god ide at tage
> den ud og slutte den til din pc, så du kan tage en backup - den bliver
> sandsynligvis formateret ved geninstalleringen.
>
> Mvh. Mikkel
>
> --
> "At first just a rustle of canvas
> And the gentlest breath on my face"
> Sting, "The Wild Wild Sea"- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -
Hej,
Jeg har allerede opgraderet firmware og installeret den nyeste version
af Synology Assistant. Jeg har holdt reset knappen inde i langt over 4
sek., men den bipper aldrig. Jeg har googlet problemet og er kommet
frem til, at min harddisk er defekt, hvilket er lidt mærkeligt, da jeg
umiddelbart godt kunne komme i gang med at installere firmware osv.,
men processen gik i stå inden, at den var færdig, så jeg blev nødt til
at starte forfra.
| |
Mikkel Z. Herold (18-08-2010)
| Kommentar Fra : Mikkel Z. Herold |
Dato : 18-08-10 21:32 |
|
On 18-08-2010 22:18 Ronnie Ziegler wrote:
> Jeg har allerede opgraderet firmware og installeret den nyeste version
> af Synology Assistant. Jeg har holdt reset knappen inde i langt over 4
> sek., men den bipper aldrig. Jeg har googlet problemet og er kommet
> frem til, at min harddisk er defekt, hvilket er lidt mærkeligt, da jeg
> umiddelbart godt kunne komme i gang med at installere firmware osv.,
> men processen gik i stå inden, at den var færdig, så jeg blev nødt til
> at starte forfra.
Har du tjekket, at det er en harddisk, de understøtter? Der er visse
modeller, som ikke fungerer med visse NAS'er - se
http://www.synology.com/support/hd.php?lang=dan&product_id=29
Mikkel
--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face"
Sting, "The Wild Wild Sea"
| |
Ronnie Ziegler (18-08-2010)
| Kommentar Fra : Ronnie Ziegler |
Dato : 18-08-10 14:41 |
|
On 18 Aug., 22:32, "Mikkel Z. Herold" <mikkel@{remove_this}mzh.dk>
wrote:
> On 18-08-2010 22:18 Ronnie Ziegler wrote:
>
> > Jeg har allerede opgraderet firmware og installeret den nyeste version
> > af Synology Assistant. Jeg har holdt reset knappen inde i langt over 4
> > sek., men den bipper aldrig. Jeg har googlet problemet og er kommet
> > frem til, at min harddisk er defekt, hvilket er lidt mærkeligt, da jeg
> > umiddelbart godt kunne komme i gang med at installere firmware osv.,
> > men processen gik i stå inden, at den var færdig, så jeg blev nødt til
> > at starte forfra.
>
> Har du tjekket, at det er en harddisk, de understøtter? Der er visse
> modeller, som ikke fungerer med visse NAS'er - se http://www.synology.com/support/hd.php?lang=dan&product_id=29
>
> Mikkel
>
> --
> "At first just a rustle of canvas
> And the gentlest breath on my face"
> Sting, "The Wild Wild Sea"
Yep det havde jeg checket. Det er en Western Digital WD1001FALS. Mit
eneste andet bud er, at harddisken sidder forkert. I enheden er
øverste slot markeret som HDD1 og nederste som HDD2, men her
http://kortlink.dk/synology/82m8 er det vist som, at HDD1 skal være i
nederste slot. Anyway jeg har prøvet begge dele, og resultatet er det
samme.
| |
Ronnie Ziegler (18-08-2010)
| Kommentar Fra : Ronnie Ziegler |
Dato : 18-08-10 14:46 |
|
On 18 Aug., 22:32, "Mikkel Z. Herold" <mikkel@{remove_this}mzh.dk>
wrote:
> On 18-08-2010 22:18 Ronnie Ziegler wrote:
>
> > Jeg har allerede opgraderet firmware og installeret den nyeste version
> > af Synology Assistant. Jeg har holdt reset knappen inde i langt over 4
> > sek., men den bipper aldrig. Jeg har googlet problemet og er kommet
> > frem til, at min harddisk er defekt, hvilket er lidt mærkeligt, da jeg
> > umiddelbart godt kunne komme i gang med at installere firmware osv.,
> > men processen gik i stå inden, at den var færdig, så jeg blev nødt til
> > at starte forfra.
>
> Har du tjekket, at det er en harddisk, de understøtter? Der er visse
> modeller, som ikke fungerer med visse NAS'er - se http://www.synology.com/support/hd.php?lang=dan&product_id=29
>
> Mikkel
>
> --
> "At first just a rustle of canvas
> And the gentlest breath on my face"
> Sting, "The Wild Wild Sea"
Det havde jeg checket inden købet. Det er en Western Digital
WD1001FALS, som står på den nævnte liste. Det eneste jeg kan komme på,
er, at der i enheden står HDD1 ved det øverste slot og HDD2 ved det
nederste, men her http://kortlink.dk/synology/82m8 står, at harddisken
skal i nederste slot. Anyway jeg har prøvet begge dele, og resultatet
er det samme.
| |
Mikkel Z. Herold (18-08-2010)
| Kommentar Fra : Mikkel Z. Herold |
Dato : 18-08-10 22:00 |
|
On 18-08-2010 22:45 Ronnie Ziegler wrote:
> Det havde jeg checket inden købet. Det er en Western Digital
> WD1001FALS, som står på den nævnte liste. Det eneste jeg kan komme på,
> er, at der i enheden står HDD1 ved det øverste slot og HDD2 ved det
> nederste, men her http://kortlink.dk/synology/82m8 står, at harddisken
> skal i nederste slot. Anyway jeg har prøvet begge dele, og resultatet
> er det samme.
Har du prøvet dette:
http://www.synology.com/support/faq_show.php?q_id=366&lang=enu
Ellers så gør lige det, så kan du se, om det er NAS'en eller harddisken,
der giver problemer.
Jeg har én gang haft samme problem med min, så vidt jeg husker. Første
skridt var at fjerne harddisken og boote NAS'en for at se, om bundkortet
var defekt - det var det heldigvis ikke (den blå knap lyste konstant).
Problemet måtte så være med harddisken, men løsningen var temmelig
mærkelig: Jeg pillede harddisken ud og sluttede den til min pc. Og vha
et lille program fra http://www.fs-driver.org/download.html kunne jeg
læse alle oplysningerne på disken og få taget backup af mine data.
Jeg var herefter klar til at formatere disken, men inden da ville jeg
lige give den en sidste chance, så jeg satte den i NAS'en - og så
virkede det hele!
Jeg har altså ikke gjort andet end at tage disken ud og tage backup af
dataene til min pc, så om der var en tilfældighed på spil, ved jeg ikke
- men det virkede, og har kørt upåklageligt lige siden!
Mikkel
--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face"
Sting, "The Wild Wild Sea"
| |
Ronnie Ziegler (18-08-2010)
| Kommentar Fra : Ronnie Ziegler |
Dato : 18-08-10 14:51 |
|
On 18 Aug., 22:40, Ronnie Ziegler <ronnie.zieg...@gmail.com> wrote:
> On 18 Aug., 22:32, "Mikkel Z. Herold" <mikkel@{remove_this}mzh.dk>
> wrote:
>
>
>
>
>
> > On 18-08-2010 22:18 Ronnie Ziegler wrote:
>
> > > Jeg har allerede opgraderet firmware og installeret den nyeste version
> > > af Synology Assistant. Jeg har holdt reset knappen inde i langt over 4
> > > sek., men den bipper aldrig. Jeg har googlet problemet og er kommet
> > > frem til, at min harddisk er defekt, hvilket er lidt mærkeligt, da jeg
> > > umiddelbart godt kunne komme i gang med at installere firmware osv.,
> > > men processen gik i stå inden, at den var færdig, så jeg blev nødt til
> > > at starte forfra.
>
> > Har du tjekket, at det er en harddisk, de understøtter? Der er visse
> > modeller, som ikke fungerer med visse NAS'er - se http://www.synology.com/support/hd.php?lang=dan&product_id=29
>
> > Mikkel
>
> > --
> > "At first just a rustle of canvas
> > And the gentlest breath on my face"
> > Sting, "The Wild Wild Sea"
>
> Yep det havde jeg checket. Det er en Western Digital WD1001FALS. Mit
> eneste andet bud er, at harddisken sidder forkert. I enheden er
> øverste slot markeret som HDD1 og nederste som HDD2, men her http://kortlink.dk/synology/82m8er det vist som, at HDD1 skal være i
> nederste slot. Anyway jeg har prøvet begge dele, og resultatet er det
> samme.- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -
Staus lampen lyser slet ikke. LAN lyser grøn og blinker ind i mellem.
Disk 1 og disk 2 lyser gul/orange og power blinker konstant blå.
| |
Ronnie Ziegler (18-08-2010)
| Kommentar Fra : Ronnie Ziegler |
Dato : 18-08-10 15:06 |
|
On 18 Aug., 23:00, "Mikkel Z. Herold" <mikkel@{remove_this}mzh.dk>
wrote:
> On 18-08-2010 22:45 Ronnie Ziegler wrote:
>
> > Det havde jeg checket inden købet. Det er en Western Digital
> > WD1001FALS, som står på den nævnte liste. Det eneste jeg kan komme på,
> > er, at der i enheden står HDD1 ved det øverste slot og HDD2 ved det
> > nederste, men her http://kortlink.dk/synology/82m8står, at harddisken
> > skal i nederste slot. Anyway jeg har prøvet begge dele, og resultatet
> > er det samme.
>
> Har du prøvet dette: http://www.synology.com/support/faq_show.php?q_id=366&lang=enu
>
> Ellers så gør lige det, så kan du se, om det er NAS'en eller harddisken,
> der giver problemer.
>
> Jeg har én gang haft samme problem med min, så vidt jeg husker. Første
> skridt var at fjerne harddisken og boote NAS'en for at se, om bundkortet
> var defekt - det var det heldigvis ikke (den blå knap lyste konstant).
>
> Problemet måtte så være med harddisken, men løsningen var temmelig
> mærkelig: Jeg pillede harddisken ud og sluttede den til min pc. Og vha
> et lille program fra http://www.fs-driver.org/download.htmlkunne jeg
> læse alle oplysningerne på disken og få taget backup af mine data.
>
> Jeg var herefter klar til at formatere disken, men inden da ville jeg
> lige give den en sidste chance, så jeg satte den i NAS'en - og så
> virkede det hele!
>
> Jeg har altså ikke gjort andet end at tage disken ud og tage backup af
> dataene til min pc, så om der var en tilfældighed på spil, ved jeg ikke
> - men det virkede, og har kørt upåklageligt lige siden!
>
> Mikkel
>
> --
> "At first just a rustle of canvas
> And the gentlest breath on my face"
> Sting, "The Wild Wild Sea"
Hej igen,
mange tak for din vejledning. Desværre så kommer der ikke noget bip og
power bliver ved med at blinke blåt, så det er altså bundkortet, der
er defekt... nedtur. Nu må jeg tage fat happii.dk, så jeg kan få den
byttet.
| |
|
|