Stafetten: Øl
Fra : Kert Rats

Dato : 12-08-10 21:37

Jeg er beæret over at skulle videreføre stafetten, og jeg gør det med stor
glæde.
Emnet har jeg valgt grundet min store kærlighed til øl, og fordi der sikkert
er mange sange, der handler om øl.

Jeg kan indledningsvis pege på:

Øl er Gud - med Monrad og Rislund. Det er en hel cd, der bærer den titel, og
et af numrene på cd'en hed også Øl er Gud.
Se og hør på: http://www.youtube.com/watch?v=p5iG2ChOnms
Flot etiket, ikke sandt? Bemærk de to ølkassebærende folk. Det er Jan Monrad
og Søren Rislund.

Jeg kommer nok i tanker om flere melodier hen ad vejen, men i mellemtiden
kan I jo alle melde ind med øl-melodier

Venligst

Kert Rats

Fra : Henning Jensen

Dato : 12-08-10 22:21

On 12-08-2010 22:37, Kert Rats wrote:
> [...]
> glæde.
> Emnet har jeg valgt grundet min store kærlighed til øl, og fordi der sikkert

Øl og hollandsk musik passer perfekt sammen. Her er et par eksempler:

'Dorus' med "In de hemel is geen bier", eller på dansk: "I himlen er der
ingen øl". En påstand der forhåbentlig viser sig at være usand.

http://www.youtube.com/watch?v=ftGoP3_pQp8

Og så 'Vader Abraham' med "Smurfenbier".
Denne geniale tekst, "I Smurf Land er et bryggeri, hvor de brygger øl",
og denne melodi, går lige til hjertet. Skål....

http://www.youtube.com/watch?v=2_jthkvbPg4

Henning.

Fra : Max

Dato : 12-08-10 22:43

Hej Kert

> Jeg kommer nok i tanker om flere melodier hen ad vejen, men i
> mellemtiden kan I jo alle melde ind med øl-melodier

Øl og blues hænger jo sammen

George Thorogood - one bourbon one scotch one beer
http://www.youtube.com/watch?v=ISmgOrhELXs

og så maridtet over dem alle :)

The Dubliners- A Pub With No Beer
http://www.youtube.com/watch?v=GJW19nlzb3Q

Max

Fra : Kert Rats

Dato : 12-08-10 23:00

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
> Monrad og Søren Rislund.
>
> Jeg kommer nok i tanker om flere melodier hen ad vejen, men i mellemtiden

I må altså lige have en fra dansk revy:
Hundrede mand og én bajer: http://www.youtube.com/watch?v=RJN0kwJJ0SI

Højt skum!

Venligst

Kert Rats

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-08-10 06:56

> [...]
> Monrad og Søren Rislund.
>
> Jeg kommer nok i tanker om flere melodier hen ad vejen, men i mellemtiden

Skal vi så ikke sige, at denne er på sin plads.... Den er lidt ujævn...
Så han fik vist mere end han bad om ))

http://www.youtube.com/watch?v=t3dD_bzM2EY

Selvfølgelig Carl Petter med Sik mig en øl.

M.V.H....Benny..

Fra : Kert Rats

Dato : 13-08-10 07:08

> [...]
> Monrad og Søren Rislund.
>
> Jeg kommer nok i tanker om flere melodier hen ad vejen, men i mellemtiden

Her er en godbid fra dansk reklametonefilm:
http://www.youtube.com/watch?v=SRiGAG_plJI

Venligst

Kert Rats

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-08-10 07:12

> "Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse

> Her er en godbid fra dansk reklametonefilm:
> http://www.youtube.com/watch?v=SRiGAG_plJI
>

> Venligst
>
> Kert Rats

Denne passer sgu egentligt meget godt på mig...
Ikke fordi forbruget er belastende, men det kunne godt se sådan ud.
Køber sjældent mindre end 3 Ks af gangen

http://www.youtube.com/watch?v=tVTolGHykBI&feature=related

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 13-08-10 11:27

On 12-08-2010 22:37, Kert Rats wrote:

> Emnet har jeg valgt grundet min store kærlighed til øl, og fordi der sikkert
> er mange sange, der handler om øl.

Jeg tillader mig et indlæg mere. Jeg ved godt, at der er nogle der ikke
kan overskue så meget, så kniber det, så spring dette over.

Den rigtige oktober-øl-fest foregår i München. Men nu har København
taget ideen op og serverer "øl, lederhosen og schlagermusik":

http://www.oktoberfestdk.dk/?gclid=CIP74_WWtqMCFYaB3godYCRCdg

Denne kulturnyhed må skylles ned med en af de mange tyske BierLied'er:

http://www.youtube.com/watch?v=09t1_PIYBK8&feature=related

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-08-10 21:15

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Den rigtige oktober-øl-fest foregår i München. Men nu har København taget
> ideen op og serverer "øl, lederhosen og schlagermusik":
>
> http://www.oktoberfestdk.dk/?gclid=CIP74_WWtqMCFYaB3godYCRCdg

Der er alt for mange pensionister kan jeg se. Er det tyske pensionister?, de
ser jo så unge ud.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 13-08-10 22:09

On 13-08-2010 22:14, Åge Halldorsson wrote:

> Der er alt for mange pensionister kan jeg se. Er det tyske
> pensionister?, de ser jo så unge ud.

Hwa' er det med pensionister kontra unge? Jeg har hverken skrevet eller
antydet noget om alder.

Skyl ned med en 'humlevand' hos grillmutter og lyt til 'Slime' med "1,7
Promille blues":

http://www.youtube.com/watch?v=ATrK-LgFObs

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-08-10 06:43

> On 13-08-2010 22:14, Åge Halldorsson wrote:

> Hwa' er det med pensionister kontra unge? Jeg har hverken skrevet eller
> antydet noget om alder.

Men Krutte og sån nogen skriver da altid at det slagerhalløj er
pensionistmusik - og jeg klikkede jo lige på linket, som du medsendte og så
publikum var ret unge. Og jeg ved at tyske pensionister ser mindfst 60 år
yngre ud end danske pensionister. Det kan du selv se på tyske
youtube-slagerklip på nettet:
Det var som bare derfor jeg undrede mig.

> Skyl ned med en 'humlevand' hos grillmutter

Jo tak, men geg foretrækker faktisk en kop kakao med friskpisket flødeskkum
fra "Cafe På Herrens Mark" eller "Strandhotellet". Flødeskummet piskes på
stedet. Jeg tror faktisk de har en ko stående henne i et hjørne, så frisk er
flødeskummet.

og lyt til 'Slime' med "1,7
> Promille blues":
>
> http://www.youtube.com/watch?v=ATrK-LgFObs

Så hellere Limfjord Plus

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-08-10 10:29

meddelelse news:4c662cd8$0$36558$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> piskes på stedet. Jeg tror faktisk de har en ko stående henne i et hjørne,

Lad være med at bekymre dig om det Åge..

Som du jo har bemærket, men hvad de åbenbart selv har misset..
Så har de jo flyttet alle de reelle pensionister over på rocken.
Ganske underholdende ikke sandt, når man nu tænker tilbage
på alle deres nedsættende bemærkninger, viser det sig, de altid
har talt om " Dem selv " )))

M.V.H....Benny..

Fra : Jan Kronsell

Dato : 14-08-10 10:11

> [...]
>
> Den rigtige oktober-øl-fest foregår i München. Men nu har København taget
> ideen op og serverer "øl, lederhosen og schlagermusik":

Jeg foretrækker "dansk øl", så her er en til:

Tørfisk: http://www.youtube.com/watch?v=jgy5FDsXH7A

Jeg kan desværre ikke finde en af mine personlige "ølfavoritter", Save Our
Ales med Lindisfarne på tuben.

Jan

Fra : Jan Kronsell

Dato : 14-08-10 10:11

Og så glemten jeg lige De Gyldne Løver:

http://www.youtube.com/watch?v=OhaGVdvFyyw

Jan

Fra : Jan Kronsell

Dato : 13-08-10 13:02

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i meddelelsen
> [...]
> Monrad og Søren Rislund.
>
> Jeg kommer nok i tanker om flere melodier hen ad vejen, men i mellemtiden

Øl kan man aldrig få nok af og det ved Keld Ingrisch
http://www.youtube.com/watch?v=NB5EUO-cmAE

Og for at blive i revyen er her Osvald med Ølhunden:
http://www.youtube.com/watch?v=1mMVUV4uJrk

Jan

Fra : Kert Rats

Dato : 13-08-10 15:05

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> "Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i meddelelsen

> Øl kan man aldrig få nok af og det ved Keld Ingrisch
> http://www.youtube.com/watch?v=NB5EUO-cmAE

Den melodi - "De bar stadig øl ind" - er også indsunget af Hans V. Petersen
og findes på samme plade som "Hjemme hos mig i entreen".

Venligst

Kert Rats

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-10 15:56

> [...]
> Emnet har jeg valgt grundet min store kærlighed til øl, og fordi der
> sikkert er mange sange, der handler om øl.

Blackmores Night, med "Olde Mill Inn":
http://www.youtube.com/watch?v=p_tkhdYE6mA (Jeg kan ikke finde den uden den
lange tomme intro)

Reel Big Fish med "Beer": http://www.youtube.com/watch?v=SCgX4ixCRcQ

ZZ Top med "Beer Drinkes & Hell Raisers":
http://www.youtube.com/watch?v=p_tkhdYE6mA

/Alex

Fra : Kert Rats

Dato : 13-08-10 18:28

> [...]
> Monrad og Søren Rislund.
>
> Jeg kommer nok i tanker om flere melodier hen ad vejen, men i mellemtiden

Her er en fra de gode og meget gamle dage:
http://www.youtube.com/watch?v=iVnezPeVcdA
In München steht ein Hofbräuhaus - jeg får helt lyst til at synge med

Venligst

Kert Rats

Fra : Kert Rats

Dato : 13-08-10 18:52

> [...]
> Monrad og Søren Rislund.
>
> Jeg kommer nok i tanker om flere melodier hen ad vejen, men i mellemtiden

Skal vi sige, at denne stafet slutter søndag aften? Så finder jeg en værdig
overtager af stafetten.
Måske skal emnet være lidt mere bredt end mit - om øl? Det kan nok være
svært at få flere med på en så snæver stafet.
En ide til en ny stafet kunne være - bare som forslag:
Tid, tidsmåling, ure, have travlt, have god tid. Altså alt, hvad der på en
eller anden måde har med tid at gøre (helst om ure, for det er min
yndlingshobby .

I øvrigt synes jeg, at stafetten er en sjov leg, som bringer mig og
velsagtens også jer på sporet af gode melodier og sange, som vi ellers ikke
ville stifte bekendtskab med.

Nuvel, denne stafetten fortsætter indtil søndag aften.

Kom indtil da frisk med øl-sange og ditto-melodier.

Venligst

Kert Rats

Fra : Martin Bak

Dato : 14-08-10 16:02

> [...]
> Måske skal emnet være lidt mere bredt end mit - om øl? Det kan nok være
> svært at få flere med på en så snæver stafet.

Nårh... der er en her:
Kris Kristofferson - Silver tongued devil and I
http://www.youtube.com/watch?v=alGN4MyKHXo

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Martin Bak

Dato : 14-08-10 16:05

> "Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse

> Nårh... der er en her:
> Kris Kristofferson - Silver tongued devil and I
> http://www.youtube.com/watch?v=alGN4MyKHXo

Og lige også en hyldest til den gyldne drik:
Bjarne Liller - Knap En Bajer Op
http://www.youtube.com/watch?v=9JMbO7eOTM4

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-08-10 21:10

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i meddelelsen

> Jeg er beæret over at skulle videreføre stafetten, og jeg gør det med stor
> glæde.

Wir haben keine wasser so wir trinken alkohol:
http://www.youtube.com/watch?v=MPthKls4bBY&feature=related

Så er det ølhunden der glammer, Oswald Helmuth:
http://www.youtube.com/watch?v=1mMVUV4uJrk

Stik mig en øl: http://www.youtube.com/watch?v=0bsfsr6NNBQ&feature=related

Angående Fur-øl. Her synges der om Fur.
www.bamsesvenner.dk/audio/kysser/08%20Bamses%20Venner%20-%20Vandmanden.mp3

Øl øl og mere øl: http://www.youtube.com/watch?v=tVTolGHykBI&feature=related

Ingen øl, De Nattergale:
http://www.youtube.com/watch?v=UORiB_nJRSU&feature=related

Hilsen Åge

Fra : J.Madsen

Dato : 14-08-10 19:55

On 12/08/2010 21:37, Kert Rats wrote:
> [...]
> og Søren Rislund.
>
> Jeg kommer nok i tanker om flere melodier hen ad vejen, men i mellemtiden

Emnet genkaldte en sang fra kollegietiden:

Mel.: Menuet til Elverhøj

Du lille øl på bordet dér
nu skal du ud at vandre
du ved besked, ja du skal ned
og blandes med de andre!

...og sig til dem, du møder dér
de ej skal være triste!
Der kommer mange, mange fler',
du bliver ej den sidste

Jeg kender desværre ikke oprindelsen, men teksten har åbenbart hængt
fast, hvilket vel er imponerende når man tænker på mængden af øl der røg
ned i de tider.

Mvh
Jeppe

Fra : Kert Rats

Dato : 15-08-10 12:42

> [...]
> Monrad og Søren Rislund.
>
> Jeg kommer nok i tanker om flere melodier hen ad vejen, men i mellemtiden

I aften stopper denne stafet, og jeg vil give den videre til en værdig
overtager.
Men post endelig øl-musik indtil da.

Venligst

Kert Rats

Fra : Kert Rats

Dato : 16-08-10 00:23

> [...]
> Monrad og Søren Rislund.
>
> Jeg kommer nok i tanker om flere melodier hen ad vejen, men i mellemtiden

Jeg har gennemgået indlæggene i denne stafet med henblik på at kåre en ny
stafetholder. Det har være svært at finde en egentlig vinder, men nuvel -
mit valg er faldet på:

Benny Mortensen

Benny har leveret gode og morsomme indlæg - og så kan jeg ikke helt frasige
mig min sympati for Benny, idet han har udvist en stor glæde ved øllet, og
han har ikke været bleg for at delagtiggøre os i hans indkøbsvaner. Jeg
citerer: "Køber sjældent mindre end 3 Ks af gangen ". Jeg går ud fra, at
3 Ks må betyde 3 x 1000 flasker. Tager jeg fejl?

Benny, kære ølven, stafetten er din. Tag den og før den videre med et nyt
emne efter dit eget valg.

Jeg vil glæde mig til at deltage i næste uges stafet.
Og der kommer jeg da i tanker om, at stafetten måske netop burde løbe kun én
uge, hvorefter den overdrages til en værdig stafetholder.
Vi kunne jo tilstræbe, at stafetten overdrages ved ugens slutning eller
starten på ugen. Jeg synes, at det vil være en fin måde at videreføre
stafet-traditionen her i vores gode musikgruppe. Og på den måde kommer en
stafet ikke til at ligge forlænge, og der vil være en ugentlig fremdrift i
vores sjove - og lærerige - stafet-leg.
Hvad siger I til den ide?

Tak for øl-stafetten, og med ønsket om en fortsat sjov og udbytterig
musikstafet overdrager jeg hermed stafetten til Benny Mortensen.

Venligst

Kert Rats

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-08-10 02:39

> [...]
>
> Tak for øl-stafetten, og med ønsket om en fortsat sjov og udbytterig
> musikstafet overdrager jeg hermed stafetten til Benny Mortensen.

Bukker & Takker, og slipper forhåbentligt for problemerne med begge ...
Egentligt ret pudsigt, under hele denne Stafet, lå pladen her, lige for
snuden af mig. Så selv om staffetten om dette emne, er overstået, skal i da
ikke snydes for denne... Michael Andersen's På druk i går....

http://www.youtube.com/watch?v=dfxMcD4iNM8

Nej... Der var ved nærmere gennemsyn desværre kun 30 i hver Ks. ...
Nå nej....

Går i tænkeboks om et nyt emne... Og vender tilbage i løbet af formiddagen.

M.V.H....Benny..

Fra : Kert Rats

Dato : 16-08-10 02:49

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> [...]
> Nå nej....
>
> Går i tænkeboks om et nyt emne... Og vender tilbage i løbet af

Fin afslutning på øl-stafetten!

Nu får vi så se, om dit emne for denne uges stafet er noget mere ædruelig

Venligst

Kert Rats

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-08-10 02:56

> [...]
>>

> Fin afslutning på øl-stafetten!
>
> Nu får vi så se, om dit emne for denne uges stafet er noget mere ædruelig

Skal prøve at kigge, men lover ikke noget, da jeg jo er lidt under
indflydelse af denne, efter som jeg lige har tømt en af de førnævnte

M.V.H....Benny..

Fra : Kert Rats

Dato : 16-08-10 03:14

> "Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse

> Skal prøve at kigge, men lover ikke noget, da jeg jo er lidt under
> indflydelse af denne, efter som jeg lige har tømt en af de førnævnte

Måske vi skal kalde dig 1000 kasser-Benny? )

Allervenligst

Kert Rats

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-08-10 07:14

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Måske vi skal kalde dig 1000 kasser-Benny? )
>

> Allervenligst
>
> Kert Rats

Arh altså, hvorfor dog så kedelige.....

Send dog 1000 kasser ))

Så gi'r jeg helt sikkert en pils eller to

M.V.H....Benny..

Fra : Kert Rats

Dato : 16-08-10 12:54

> [...]
>>

> Arh altså, hvorfor dog så kedelige.....
>
> Send dog 1000 kasser ))
>
> Så gi'r jeg helt sikkert en pils eller to

De 1000 kasser sender jeg gerne til dig, men risikoen for, at kasserne er
tomme, er temmelig høj

Højt skum!

Og mægtigt, at du har overtaget stafetten. Jeg vil efter bedste evne
bidrage.

Venligst

Kert Rats

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-08-10 18:12

> [...]
> Emnet har jeg valgt grundet min store kærlighed til øl, og fordi der
> sikkert er mange sange, der handler om øl.

Så lad os da lige lytte til den ølsang fra Færøerne. Her synger færingen
Simon Von Konoy den dog på dansk
Han synger sine slagere på både færøsk og dansk :
http://www.youtube.com/watch?v=SKaCy44xSYc

Hilsen Åge