Det er jo det vi har sagt hele tiden
Fra : Ukendt

Dato : 12-08-10 20:19

http://www.bt.dk/kendte/de-er-den-nye-dansktop

Citat:
"Den traditionelle dansk-topmusik, som vi kender den, vil uddø med sit
kernepublikum, som er på samme alder"

Fra : Allan Krautwald

Dato : 12-08-10 20:50

"Alex Linaa" <www.mosstock.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.bt.dk/kendte/de-er-den-nye-dansktop
>
> Citat:
> "Den traditionelle dansk-topmusik, som vi kender den, vil uddø med sit
> kernepublikum, som er på samme alder"

Ja klart nok. Det siger sig selv. Genren er ikke fornyet i 40 år og publikum
er generelt mellem 65 og skindød

Fra : Hauge

Dato : 12-08-10 21:17

Allan Krautwald skrev:
> Ja klart nok. Det siger sig selv. Genren er ikke fornyet i 40 år og publikum
> er generelt mellem 65 og skindød

Øhm, er det ikke beskrivelsen af den genre der forgudes af folket (ikke
kun Åge) herinde?

Mvh Hauge

Fra : Henning Jensen

Dato : 12-08-10 22:29

On 12-08-2010 21:50, Allan Krautwald wrote:

> Ja klart nok. Det siger sig selv. Genren er ikke fornyet i 40 år og publikum
> er generelt mellem 65 og skindød

Det kan nemt gå hen at vise sig, at Åge får ret i, at tysk schlager får
fremgang.
Det tomrum, som mangel på dansk slager efterlader, kan godt risikere at
blive fyldt op, af noget sydfra kommende!!!!!

Henning.:-|

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-10 22:55

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det tomrum, som mangel på dansk slager efterlader, kan godt risikere at
> blive fyldt op, af noget sydfra kommende!!!!!

Sikkert ikke. Man må formode at en lektor i musikvidenskab med populærmusik
som speciale ved hvad han snakker om, og både han og Hilda mener det går en
helt anden vej.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 12-08-10 23:07

> Sikkert ikke. Man må formode at en lektor i musikvidenskab med
> populærmusik som speciale ved hvad han snakker om, og både han og Hilda
> mener det går en helt anden vej.

Jeps og Henrik har skrevet disputats som populærmusik, så jeg tror nok han
ved besked.

Fra : Henning Jensen

Dato : 13-08-10 06:26

On 13-08-2010 00:06, Allan Krautwald wrote:
> "Alex Linaa"<www.mosstock.dk> skrev i en meddelelse

> Jeps og Henrik har skrevet disputats som populærmusik, så jeg tror nok han
> ved besked.

Man skal altid have respekt for, og bøje sig for ekspertisen, selv om
man ikke altid er enig.
Har lektoren så noget bud på, hvad der vil erstatte det manglende?
Med det antal radio og TV-stationer der allerede er, og som næppe bliver
færre i fremtiden, skal der bruges noget musik.

Hilsen Henning.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 13-08-10 09:13

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Man skal altid have respekt for, og bøje sig for ekspertisen, selv om man
> ikke altid er enig.

Det mener jeg så ikke man skal. Men jeg har haft møder og telefonsamtaler
med manden og virker velfunderet. Jeg har også hans disputats liggende i
PCen og den virker ganske fornuftig, selvom den ikke lige handler om det vi
her skriver om, men derimod en gennemgang og analyse af populærmusikkens
historie.
Og tag ikke fejl...Henrik er ikke modstander af dansktop musik, det her er
udtryk for en analyse.

Og ja selvfølgelig skal der bruges musik på de mange radio og TV-stationer,
men nu er det sådan, at mange af dem fungerer på kommercielle vilkår,
hvorfor de spiller den musik folk vil høre.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-08-10 18:45

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> "Alex Linaa" <www.mosstock.dk> skrev i en meddelelse

> Jeps og Henrik har skrevet disputats som populærmusik, så jeg tror nok han
> ved besked.

Jeg tror mere på at Hansi Hinterseer, Helene Fischer og Semino Rossi stormer
den danske salgsliste. Noget som tidligere var nærmest utænkeligt.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-08-10 18:42

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> Det tomrum, som mangel på dansk slager efterlader, kan godt risikere at
> blive fyldt op, af noget sydfra kommende!!!!!

Du har fuldstændig ret. Man må tage hvad man kan få. Hvis der ikke laves ny
slager på dansk, så må man tage det på tysk eller hollandsk: I de to lande
stortrives genren nemlig blandt folk. Både unge og gamle klapper som vilde
til slager Open Air og tv-show. Genren storspilles på publicservice-radio,
nok omkring ca. 4-5 slagernumre i timen, resten pop og rock.
Her i nord kender vi f.eks. NDR Welle Nord, som er slagermusikkens
publicservice-kanal på radio. I SydTyskland hedder slagerkanalen SWF P4
Vi fornemmer nok alle (os der er realistiske) at slagergenren er på vej
fremad i Danmark, det bliver bare sunget på tysk. Selv jeg som er inkarneret
dansktopfan lytter efterhånden langt mere til tysk slager end til dansktop.
Derfor kan man selvfølgelig godt sige at dansktopmusik er på vej ud, når
der ingen nye navne kommer frem, fordi man ikke vil spille deres musik. Men
HVIS man giver slagergenren plads på FM Publicservice-radio så skal man
selvfølgelig bare se løjer og langkål.
Slagergenren HAR sine mange tilhængere her i Danmark. HVIS man ville
spille den danske slager, så skal os, der i øjeblikket er ovre i den
tysksprogede slager-lejr nok komme tilbage. Hvorfor skulle vi blive i den
tyske slagerlejr?
Slager-tilhængerne er samme antal (eller flere) som de plejer at være.
Vi hører bare tysk i øjeblikket.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-08-10 06:30

> [...]
>
> Citat:
> "Den traditionelle dansk-topmusik, som vi kender den, vil uddø med sit

Tja, men lad os da så udtrykke det på den måde...

At hvis Rock døde, sammen med sit kernepublikum.....

Hvem ville så opdage det ????

M.V.H....Benny..

Fra : Bo Armand

Dato : 13-08-10 10:38

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Tja, men lad os da så udtrykke det på den måde...
>
> At hvis Rock døde, sammen med sit kernepublikum.....
>
> Hvem ville så opdage det ????
>
> M.V.H....Benny..

Jeg er nød til at vide hvem du mener er kernepublikummet til Rock ?

Grunden til jeg undrer mig er at der kommer nye navne til hele tiden. Og med
dem også nye og yngre fans.

Min egen Datter blev konfirmeret for 2 år siden. For hendes
Konfirmationspenge købte hun en Elektrisk Guitar og en Forstærker. Og det
var ikke for at spille dansktop melodier

Hendes omgangskreds er til den samme slags musik. Og de er storbrugere af
Youtube og Facebook, til at dele musikinteressen med.

Skal hun endelig høre en af Fars Cd'er, bliver Pink Floyd, Dire Straits,
Gasolin, eller Beatles sat på.

Det jeg prøver at fortælle er at publikummet til Rock og Rockinspireret
musik går fra de helt unge til de næsten gamle. Så hvis de forsvandt, var
der helt sikkert ikke overbefolket på jordkloden mere.

Jeg tror jeg lader Michael Schenker Group, få det sidste ord:
http://www.youtube.com/watch?v=xj__XDh8LCk

Hilsen Bo Armand

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-10 11:57

"Bo Armand" <bo_armand@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det jeg prøver at fortælle er at publikummet til Rock og Rockinspireret
> musik går fra de helt unge til de næsten gamle. Så hvis de forsvandt, var
> der helt sikkert ikke overbefolket på jordkloden mere.

Jeg tror bare Benny har "glemt" at opdage, at der er lavet rockmusik siden
Stones og Deep Purple.
En af mine kolleger er lige kommet hjem fra Wacken-festival i Tyskland, og
med 75.000 begejstrede rockfans er der ingen fare for den forsvinder
foreløbig - Og det er vel at mærke "kun" metal.
Dertil kommer et tilsvarende antal på Roskilde, som ikke er i en alder der
indikerer andet, end at rockmusikken har et solidt tag i ungommen, såvel som
i vi andre.

\m/

Fra : Allan Krautwald

Dato : 13-08-10 15:25

"Alex Linaa" <www.havelaager.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror bare Benny har "glemt" at opdage, at der er lavet rockmusik siden
> Stones og Deep Purple.

Du må tænke på, at det tager adskellige år før de nye ting når ud på
bøhlandet

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-08-10 17:47

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> "Alex Linaa" <www.havelaager.dk> skrev i en meddelelse

> Du må tænke på, at det tager adskellige år før de nye ting når ud på
> bøhlandet

Du er velkommen til at checke, om ikke det er korrekt, hvad jeg skriver...
Meld gerne tilbage )

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 13-08-10 16:46

> [...]
> indikerer andet, end at rockmusikken har et solidt tag i ungommen, såvel

Ja det vrimler sgu da heldigvis stadig frem med nye og talentfulde
rockgrupper. Og sådan ser det heldigvis ud til at fortsætte

Men der er da også stadigvæk nogle af de gamle, der kan være med
Denne ifølge nogle glemte og "udbrændte" gruppe inviterede til en "lille"
strandfest på Copacabana med 1.300.000 tilskuere den 18. februar 2006

http://www.youtube.com/watch?v=4hCoT9hW0Ic

http://www.youtube.com/watch?v=8QKhOkTB8bM

kom igen Hansi Hinterhüler

Fra : Eva Schmidt

Dato : 13-08-10 17:09

> [...]
> Denne ifølge nogle glemte og "udbrændte" gruppe inviterede til en "lille"
> strandfest på Copacabana med 1.300.000 tilskuere den 18. februar 2006

Det er jo 4 år siden - er de ikke ved at gå på pension i dag?

mvh Eva

Fra : Allan Krautwald

Dato : 13-08-10 18:02

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> Det er jo 4 år siden - er de ikke ved at gå på pension i dag?
>
> mvh Eva

De sluttede deres seneste turne for knapt 3 år siden og der foreligger ikke
noget om pension endnu. Man kan jo aldrig vide det, men rygterne kører om
endnu en turne med start i 2011

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-08-10 18:28

> [...]
> ikke noget om pension endnu. Man kan jo aldrig vide det, men rygterne
> kører om endnu en turne med start i 2011

Man kan da altid håbe...

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-08-10 18:17

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> "Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Det er jo 4 år siden - er de ikke ved at gå på pension i dag?
>
> mvh Eva

Nå ja, det ene indlæg var vist godt nok fra 2006, og det andet fra 2008

Så det med lige kommet hjem, skal nok tages med et gran salt...

Så måske begyndende demens ))

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 13-08-10 18:29

> [...]
>

> Nå ja, det ene indlæg var vist godt nok fra 2006, og det andet fra 2008
>
> Så det med lige kommet hjem, skal nok tages med et gran salt...

Du skulle eddermame tale om demens. Begge numre er fra samme koncert i 2006.
Lad nu være med at opfinde en hel masse, du ikke aner en pind om.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-08-10 18:56

> [...]
>>

> Du skulle eddermame tale om demens. Begge numre er fra samme koncert i
> 2006. Lad nu være med at opfinde en hel masse, du ikke aner en pind om.

Ja sikkert, men det ændrer ikke på det fakta, at det ene nummer var uploadet
i 2006 og det andet i 2008... Det er i hvert fald hvad YouTube fortæller...

M.V.H.... Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 13-08-10 19:35

> [...]
>

> Ja sikkert, men det ændrer ikke på det fakta, at det ene nummer var
> uploadet i 2006 og det andet i 2008... Det er i hvert fald hvad YouTube

Ja og?
Hvis jeg uploader et nummer fra koncerten idag, så står der 2010.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-08-10 10:36

> Ja og?
> Hvis jeg uploader et nummer fra koncerten idag, så står der 2010.

Og hvad ?????

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-08-10 17:46

> [...]
> indikerer andet, end at rockmusikken har et solidt tag i ungommen, såvel

egentligt pudsigt du nævner det... Deep Purple & Birthe Kjær, slog igennem
samme år.... Birthe Kjær har bare ikke holdt så mange, og så store pauser
som Deep Purple.... Og hun er ikke så lidt mere aktiv, end Deep Purple....
Når du vil underbygge noget, hvorfor nævner du så ikke det ????

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-08-10 17:44

> [...]
> der helt sikkert ikke overbefolket på jordkloden mere.
>
> Jeg tror jeg lader Michael Schenker Group, få det sidste ord:

Hej Bo...

Jamen hvad skal vi dog gøre... Jeg er 57 år, og er til stort set alle
genrer... Min ældste bror, er 65 år. glødende Elvis & John Mogensen fan....
Så jeg tror, jeg har føling med musikmarkedet, om ikke andet, så sådan ca
til husbehov... Jeg har intet problem med den status som rock indtager...
Det der undrer mig, er at alle disses fortalere for rock, har mere travlt
med at få slået Dansk toppen ihjel, end i holde rocken i live... Havde jeg
været rockmusiker herinde, ville jeg da finde mig et stort dybt og sort hul
at gemme mig i.... For jeg ville da evigt skamme mig på jeres vegne....
Dansk top, stinks... Glam rock, er noget fis... Så kommer der sådan en eller
anden, udefinerbar gruppe, der hedder rock... Den er åbenbart in.... Flying
Hot Dogs, spiller 50'er & 60'er rock, og er efter hjemmesiden at dømme,
rigtigt gode til det.... Nå ja hvad fanden, de har jo haft 50 år til at øve
sig i.... Og du nævner... Hold fast... Dire Straits.... Pink Floyd....
Gasolin & Beatles... Og det mangler sådan set bare, du skriver.... At Dansk
toppen ikke forny'r sig.... Ja du må undskylde, men jeg tror sgu jeg sidder
og morer mig lidt... Kan du forstå det ?

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 13-08-10 18:03

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

Kan du forstå det ?

> M.V.H....Benny..

Sikkert ikke...tror generelt folk har svært ved at følge dine skriverier

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-08-10 18:49

> Sikkert ikke...tror generelt folk har svært ved at følge dine skriverier

Fordi de er for realistiske ?, eller?

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-08-10 18:53

> [...]
>>
> Kan du forstå det ?

> Sikkert ikke...tror generelt folk har svært ved at følge dine skriverier

Nej det tror jeg til gengæld ikke. Der er nogle enkelte....
Der ikke vil forstå dem.... Det er en helt anden ting.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-08-10 20:32

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Sikkert ikke...tror generelt folk har svært ved at følge dine skriverier

Jeg tror kun det gælder dem der ikke VIL forstå, eller er forudprogrammeret
til at mene det modsatte af fakta.
Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-08-10 11:16

meddelelse news:4c659db4$0$36581$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg tror kun det gælder dem der ikke VIL forstå, eller er
> forudprogrammeret til at mene det modsatte af fakta.
> Hilsen Åge

Tja, det må jo være noget i den retning.....

Derfor gav jeg ham da også muligheden, for at komme med en
tilbagemelding.... Som han altså valgte, IKKE at gøre brug af. Men har han
bare en lille smule viden om Deep Purple, ville han jo også vide, at det jeg
skrev, bare er sandheden, hverken mere, eller mindre.... Og altså iøvrigt
uden på nogen måder, at nedgøre hverken Deep Purple, eller Birthe Kjær....

M.V.H....Benny..

Fra : Bo Armand

Dato : 15-08-10 11:28

> [...]
> bare, du skriver.... At Dansk toppen ikke forny'r sig.... Ja du må
> undskylde, men jeg tror sgu jeg sidder og morer mig lidt... Kan du forstå

Nej, jeg forstår ikke hvad du morer dig over.

Jeg prøver at forklare dig at ungdommen er til både det nye og det gamle
Rock musik. Så kernepublikummet må jo derfor være en temmelig stor gruppe af
befolkningen. Som du åbenbart ikke mener det er!

Jeg svarer lidt frit, da det ikke er nemt at klippe ud fra den pærevælling
med alle punktummerne

Min egen interesse for musik er temmelig bred. Fordi man kan li Rock musik
behøver man vel ikke hade alt andet!

John Mogensen er da rigtig go' Jeg har også flere Cd'er med ham. Elvis har
jeg aldrig kunne forstå, men jeg har alligevel 1 Cd med ham.

Hvordan kan "alle disse fortalere for rock" ha travlt med at slå Dansk
toppen ihjel.?
Musik og musikere lever af at folk køber deres produkter (deres udgivelser
og merchandise) samt går til deres koncerter.
Hvis der ingen er der gør det, dør musikken. Så hvis Dansk toppen dør, så er
det fordi der ikke er folk nok til at købe deres produkter. Længere er den
ikke. Og det svarer jo også fint med det som tråden startede med. Med det
link fra BT som Alex Linaa kom med.

Glam Rock er da overfedt. Jeg har rigtig mange Cd'er med Glam. Men der
findes da også dårlig Glam. Ligesom der findes dårlig Rock.

Der findes sikkert også god Dansktop musik, jeg har bare ikke hørt den endnu

Skal vi ikke slutte her så vi kan få noget middagsmad til lidt god musik.

Så kan du sætte noget Træskopolka på, så sætter jeg noget My Chemical
Romance på. Og så skåler vi i Snapsen til Sildemaden....Skål.

Hilsen Bo Armand

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-08-10 12:10

"Bo Armand" <bo_armand@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Der findes sikkert også god Dansktop musik, jeg har bare ikke hørt den
> endnu

Det var da træls

> Skal vi ikke slutte her så vi kan få noget middagsmad til lidt god musik.

Jo, jeg synes da lige du skal have eksempler på den megen gode dansktopmusik
der findes, men som du skriver at de aldrig har hørt. Du får lige de bedste
eksmpler
ud af de enorme mængder af god dansktopmusik, der findes.
Grunden til at du ikke kender det, er nok den musikpolitisk korrekte
elites slagerboycot på radio og tv. Det er forøvrigt det der er skyld i det
manglende kendskab til musikken.
Det er langt fra fordi interessen ikke er der.

Men nu får du nogle rigtigt gode eksempler her, alle forholdsvis nye, så kan
du fornemme den usædvanligt høje kvalitet:

http://www.youtube.com/watch?v=LqD_zBHcS9s&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=K25GeAWRG48&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=3yhHXrmZcWk

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-08-10 17:02

meddelelse news:4c67caff$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
>
> Men nu får du nogle rigtigt gode eksempler her, alle forholdsvis nye, så
> kan du fornemme den usædvanligt høje kvalitet:

Ja det var da musik, hvor man kan have en dame i favnen....

Og så kan det oven i købet, lade sig gøre at danse til det...

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-08-10 16:55

> [...]
>
> Så kan du sætte noget Træskopolka på, så sætter jeg noget My Chemical
> Romance på. Og så skåler vi i Snapsen til Sildemaden....Skål.

Hej Bo

Jamen gerne for mig, For mig spiller det ikke den store trille... Da jeg er
til stort set, alle genrer. Træsko Polka, var sgu egentligt meget godt
ramt, bortset fra, at det var Fredag... Jeg fandt en herlig gammel LP med
folkemusik, indspillet i 1961.... Der er faktisk en træsko polka eller to
med.... Der foruden fandt jeg nogle pragtfulde gamle tingester med Country
musik... Så det var slet ikke så dumt, at komme en tur til byen.... Så det
endte med, at jeg kom hjem med 8 LP'er svingende fra 1961 - 1985.... Denne
gang, helt blottet for Dansk Top... Og pudsigt nok, heller intet rock....

Nå ja, som jeg plejer at sige... Der findes hundredvis af dårlige dansktop
numre.... Men millioner af dårlige rock numre.... Og nej fandme nej... Jeg
gider ikke høre sådan en gang larm til snaps og sildemad.... Så skal vi have
det, bedes du venligst spille musik, der passer til lejligheden.... Måske
noget dæmpet Ernestine... Eller noget der ligner.... Yak, til Snaps og
Sildemad, vil jeg sgu hellere høre " træd mus ihjel " end " smoke on the
water "

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-08-10 18:46

"Bo Armand" <bo_armand@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg er nød til at vide hvem du mener er kernepublikummet til Rock ?

Det er Krutte

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 13-08-10 19:37

meddelelse news:4c6584d9$0$36564$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det er Krutte
>
> Hilsen Åge

Nøj fandt du en punchline.
Forstår forresten ikke at du kalder mig det, det er noget mine venner har
kaldt mig i over 25 år...så hvilken ret har du til det