Du godeste - dansk afterski-musik
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-08-10 18:33

DANSK AFTERSKI-HIT - du godeste - Jesus Christ

Jeg troede ikke der fantes andet after-ski-musik end "Tre bornholmere i en
gummibåd", "Ib pip kanariefugl" og "Fest er fedest", alle med Kim og
Halløjsovs
MEN
så faldt jeg over en meeeeeget speciel dansk sang indenfor afterski-genren.
Jeg ved nu ikke liiiiiiige hvor meget den er reklame for afterski-musik, for
teksten
er saft suseme ret speciel. Jeg har da aldrig iu mit livs skabte dage hørt
noget lignende. Altså lige bortset fra L. Ron Harald. Du Godeste.

Spørgsmålet er nu: Hvem pokkersen er det der synger dette hit, som jeg
nægter at omtale ved navn. Lyt selv:

http://www.youtube.com/watch?v=wwVkIJgXFPA

Hilsen Åge

Fra : Martin [TMM]

Dato : 11-08-10 19:37

Hej
On 11-08-2010 19:33, Åge Halldorsson wrote:
> Spørgsmålet er nu: Hvem pokkersen er det der synger dette hit, som jeg
> nægter at omtale ved navn. Lyt selv:
> http://www.youtube.com/watch?v=wwVkIJgXFPA

Dario von Slutty, der er den samme som Onkel Finn i Diskofil.

Mvh
Martin

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-08-10 20:11

"Martin [TMM]" <tmm@--FJERNDETTE--trutter.dk> skrev i meddelelsen
> Hej
>
> Dario von Slutty, der er den samme som Onkel Finn i Diskofil.
>
> Mvh
> Martin

Pænt tak

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 11-08-10 20:27

"Martin [TMM]" <tmm@--FJERNDETTE--trutter.dk> skrev i en meddelelse

> Dario von Slutty, der er den samme som Onkel Finn i Diskofil.
>
> Mvh
> Martin

Ja en af mine bindegale gamle kolleger fra radiobranchen

Fra : Hauge

Dato : 11-08-10 20:33

Allan Krautwald skrev:
> Ja en af mine bindegale gamle kolleger fra radiobranchen

Eller omvendt ;)

Mvh Hauge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 11-08-10 20:43

Fra : Allan Krautwald

Dato : 11-08-10 21:01

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> Ja en af mine bindegale gamle kolleger fra radiobranchen

Lad os da få med en rigtig video:
http://www.youtube.com/watch?v=6IfKRX7CqUY&has_verified=1

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-10 08:39

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> Lad os da få med en rigtig video:
> http://www.youtube.com/watch?v=6IfKRX7CqUY&has_verified=1

Haha, morsomt :)
Men det har da ikke en dyt med "after ski" at gøre, både fordi Danmark ingen
skibakker har, og at det faktisk er "dance", som han også selv kalder det. I
bund og grund findes genren "After ski" vist ikke, selv Dj Ötzi laver
dance-musik ifølge ham selv. :)

Fra : Allan Krautwald

Dato : 12-08-10 13:21

"Alex Linaa" <www.havelaager.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kalder det. I bund og grund findes genren "After ski" vist ikke, selv Dj
> Ötzi laver dance-musik ifølge ham selv. :)

Du ved jo hvordan Åge har det med at opfinde musikkategorier og iøvrigt
smide dem rundt efter eget forgodt befindende

Fra : Michel

Dato : 12-08-10 16:37

> Du ved jo hvordan Åge har det med at opfinde musikkategorier og iøvrigt
> smide dem rundt efter eget forgodt befindende

Østrig, Schweiz og "Søndertyskland" kalder genren for Après-Ski . Altså
dette med at blande noget "glad-i-låget" (positivt ment!) musik med
dance-rytmer. Hvorfor de kalder genren noget fransk, skal jeg ikke kunne
sige

I Tyskland kalder de den også Ballermann, der (efter en hurtig googling)
henviser til et just ikke-alkoholfrit sted på Mallorca.

Her et par eksempler:

http://www.youtube.com/watch?v=JQb1qSVv_eE&feature=related (Lollies - Arsch
im Sand)
http://www.youtube.com/watch?v=CxMgljQP0Do (Peter Wackel - Kenn nicht deinen
Namen)
http://www.youtube.com/watch?v=3aZcZ2Um2Yg&feature=related (Axel Fischer -
Traum von Amsterdam)
osv...

Hilsen
Michel

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-10 19:10

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i en meddelelse

> Østrig, Schweiz og "Søndertyskland" kalder genren for Après-Ski . Altså
> dette med at blande noget "glad-i-låget" (positivt ment!) musik med
> dance-rytmer.

Det har jeg godt nok aldrig hørt det omtalt som.
Après-Ski, eller "After skiing" er jo blot en betegnelse for nogle vilde
fester i vintersportsbyerne, men det er klart dance-musik de oftest spiller
der.

> Hvorfor de kalder genren noget fransk, skal jeg ikke kunne sige

I halvdelen af Schweiz tales der da fransk ;)

> I Tyskland kalder de den også Ballermann, der (efter en hurtig googling)
> henviser til et just ikke-alkoholfrit sted på Mallorca.

Det har jeg faktisk hørt det omtalt som i Tyskland, så langt oppe som i
Hamburg

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-08-10 19:39

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i meddelelsen

> Østrig, Schweiz og "Søndertyskland" kalder genren for Après-Ski .

> I Tyskland kalder de den også Ballermann, der (efter en hurtig googling)
> henviser til et just ikke-alkoholfrit sted på Mallorca.

Ganske korrekt, men..

Jeg tror ikke du kal lære den radiofolkene i Danmark noget om musikgenrer.
De lever dvist i deres egen lukkede musikverden.
Jeg tror som også de vil kalde Kim Larsen en dansktopsanger . Radiofolk
ved som regel ikke meget om musikgenrer.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 12-08-10 20:00

meddelelse news:4c643fd2$0$36583$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jeg tror som også de vil kalde Kim Larsen en dansktopsanger .

Så så ikke trække Kim gennem mudderet, selvom han ved grød også har lavet
meget talentløs lort, som jeg dog ikke af den grund vil degradere til
dansktop.

Hans største styrke var naturligvis i Gasolin tiden og af soloplader er der
vel 4 gode:
Værsgo
Personnummer pladen
Midt om Natten
Forklædt som voksen

På nogle af de andre plader har der været enkelte snapse, men overordnet set
har det været tæervridende kedeligt.

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-10 20:24

> [...]

> Så så ikke trække Kim gennem mudderet, selvom han ved grød også har lavet
> meget talentløs lort, som jeg dog ikke af den grund vil degradere til

Og dog
http://dansktopnyt.dk/2010/08/dansktoppen-radio-2000-s%C3%B8ndag-d-8-8-10-uge-31/

> Hans største styrke var naturligvis i Gasolin tiden

Kim larsens kreativitet døde med Stakkels Jim

Fra : Allan Krautwald

Dato : 12-08-10 20:48

"Alex Linaa" <www.mosstock.dk> skrev i en meddelelse

> Kim larsens kreativitet døde med Stakkels Jim

Mja ikke helt...men kort efter

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-08-10 15:14

"Alex Linaa" <www.mosstock.dk> skrev i meddelelsen

> Og dog
> http://dansktopnyt.dk/2010/08/dansktoppen-radio-2000-s%C3%B8ndag-d-8-8-10-uge-31/

HOV! - den side kendte jeg ikke ?
Der er vist andre der er ved at komme foran mig hvad angår dansktopmusik.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-08-10 19:44

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i meddelelsen

> [...]

Der var en god omgang after-ski-musik du der kom med. Altså liiige bortset
fra den sidste. den kunne jeg godt have undværet.
Den første var formidabel. Jeg foretrækker jo den mere slagerprægede
afterski-musik.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-08-10 06:44

meddelelse news:4c644103$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> fra den sidste. den kunne jeg godt have undværet.
> Den første var formidabel. Jeg foretrækker jo den mere slagerprægede

Altså Åge

Du må ikke sige Trendsætterne imod... Folk i Allans alder får for meget
mavesyre,
og Alex får mindreværdskomplekser....

Tja, Hvornår Kim Larsen døde, skal jeg ikke kunne sige, men en ting ved jeg,
med sikkerhed... Vi har ikke begravet ham endnu, og hans popularitet har
aldrig været større og bredere end den er i dag... Så om han er Dansktop
sanger.... Aner det ikke, for de mere eller mindre forstyrrede radioværter,
ændrer jo så bare genrebetegnelserne igen, så det de siger, pr automatik
bliver rigtigt )).... Sådan har det vist altid været.... Vi andre, gør
så bare som vi plejer, lytter til musikken, nyder den, og af og til,
fortæller vi andre om den.... Og det må være det, nogen syntes, du gør for
meget.... Altså kort og godt, de må jo rent faktisk, være smadder
misundelige over, at du kan finde den begejstring i din musik, som de ikke
har kunnet finde i deres egen.... Og så kan de slet ikke forstå, hvorfor jeg
stiller mig ovre på din side.... Det syntes jeg selv, er indlysene.... For
musik er glæde... Og de syntes egentligt kun at kunne glæde sig, hvis det
går skidt for din musik.... Og der har vi måske grunden til, at det
egentligt slet ikke går særligt godt, for deres egen. Bare lige nogle små
strøtanker, kan der være bare lidt rigtigt i dem ????

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-08-10 15:34

"Alex Linaa" <www.havelaager.dk> skrev i meddelelsen

> Haha, morsomt :)
> Men det har da ikke en dyt med "after ski" at gøre,

Nej , jeg kan godt høre at al det andet han har lavet lyder helt anderledes
og intet har med noget sådant at gøre

Hilsen Åge

Fra : --

Dato : 18-09-10 16:12

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> "Martin [TMM]" <tmm@--FJERNDETTE--trutter.dk> skrev i en meddelelse

> Ja en af mine bindegale gamle kolleger fra radiobranchen

Og den bedste danske musik nogensinde!!! ... eller det er i hvert fald
sjovt!