Lime herregårdssten?
Fra : Werner

Dato : 12-08-10 10:05

Jeg skal have lavet en del kanter i min have. Jeg har en masse
herregårdssten til overs - 21 x 14 x 5 cm.
Kan jeg lime? disse sten, så de kan stables ovenpå hinanden og så det
holder?
Og hvad skal jeg bruge til det?
Werner

Fra : Max

Dato : 12-08-10 12:11

Hej Werner

> Og hvad skal jeg bruge til det?

Hvis noget kan holde, ja så er det Alfix, fliseklæber.

Max

Fra : Tom Andersen

Dato : 12-08-10 15:40

"Werner" <werner@> skrev i en meddelelse
> Jeg skal have lavet en del kanter i min have. Jeg har en masse
> herregårdssten til overs - 21 x 14 x 5 cm.
> Kan jeg lime? disse sten, så de kan stables ovenpå hinanden og så det
> holder?
Ja, hvis det ikke er mere end 2-3 stk. i højden.
Brug LIP MULTI fliseklæb.

Tom

Fra : JE

Dato : 15-08-10 22:44

On 12-08-2010 11:04, Werner wrote:
> [...]
> herregårdssten til overs - 21 x 14 x 5 cm.
> Kan jeg lime? disse sten, så de kan stables ovenpå hinanden og så det

Som andre skriver, fliselim eller polyurethanlim, som ikke giver "fuge"
(husk at fugte først).