Trådløs ringeklokke (sensorbaseret)
Fra : Mogens

Dato : 11-08-10 09:49

Jeg venter ofte på en pakkelevering, og er derfor tvunget til at sidde
indenfor og vente på at pakken kommer. Jeg kan eks. ikke gå i haven da
jeg ikke kan høre dørklokken der. Vi ønsker at bibeholde det nuværende
trådede ringetryk/-klokke system.

Er der derfor nogen som kender et system hvor man har en sensorbaseret
ringe-"tryk" som giver et ringesignal til en mobil klokke? Gerne med 2
sensorer da vi har to forskellige indgange.

På forhånd tak.

Fra : Elmand

Dato : 11-08-10 10:33

"Mogens" <xx@xxx.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ringe-"tryk" som giver et ringesignal til en mobil klokke? Gerne med 2
> sensorer da vi har to forskellige indgange.

Ja, ovenstående findes i handlen.-

alternativ kunne være en henvendelse til postdanmark, hvor pakken kan lægges
af.- Du får så en lille plakat til postkassen, så kan posten se på sin komputer,
hvor han må lægge den.
Med venlig hilsen
ESPERSEN El & Antenne

Fra : Mogens

Dato : 11-08-10 10:40

Elmand wrote:
> [...]
> af.- Du får så en lille plakat til postkassen, så kan posten se på sin komputer,

Takker. Det med mærkaten var jeg ikke klar over, men leverancerne er en
blanding af Postdanmark, DPD og GLS, så den er nok desværre alligevel
ikke gangbar.

Jeg har set at der findes et mylder af elektronisk isenkram der kan løse
opgaven, men håber lidt der er en venlig sjæl som kender et specifikt
produkt der vil være velegnet :) Et decideret alarmsystem er lidt
overkill, så det er egentlig bare et par batteridrevne PIR-følere der
snakker med en modtager jeg har i bæltet/lommen.

Fra : Bjarne K.

Dato : 11-08-10 10:34

"Mogens" <xx@xxx.com> wrote in message
> [...]
> ringe-"tryk" som giver et ringesignal til en mobil klokke? Gerne med 2
> sensorer da vi har to forskellige indgange.

Ved ikke om man kan få baby alarmer til tvillinger (de to indgange) , ellers
var det måske en ide.

Bjarne K.

Fra : Carsten Keller

Dato : 11-08-10 11:30

Bjarne K. wrote:

> Ved ikke om man kan få baby alarmer til tvillinger (de to indgange) ,
> ellers var det måske en ide.

Det er vel egentlig en fin lowtech løsning. Man kunne placere baby-delen af
alarmen der hvor klokken er i dag og så slæbe forældredelen med i haven?

Keller

Fra : Mogens

Dato : 11-08-10 11:39

Carsten Keller wrote:

> Det er vel egentlig en fin lowtech løsning. Man kunne placere baby-delen
> af alarmen der hvor klokken er i dag og så slæbe forældredelen med i haven?
>
> Keller
Ja - helt sikkert! Nu er det dog lidt tid siden jeg har arbejdet med
babyalarmer :) men de aktiveres vel kun af lyd? Og vil de reagere på en
person der går stille og roligt til døren?

Fra : Max

Dato : 11-08-10 12:12

Hej Mogens

> Ja - helt sikkert! Nu er det dog lidt tid siden jeg har arbejdet med
> babyalarmer :) men de aktiveres vel kun af lyd? Og vil de reagere på
> en person der går stille og roligt til døren?

Vedkommende ringer vel på klokken eller banker på døren ?

Max

Fra : Aksel

Dato : 12-08-10 08:17

> Hej Mogens

> Vedkommende ringer vel på klokken eller banker på døren ?
>
> --
> Mvh
> Max
Ja, men det er sikkert tvivlsomt, om du fra haven når at komme til fordøren
inden, at posten er forsvundet igen. Vores post giver eet tryk og skriver
samtidig sedlen om, at vi kan hente pakken næste dag. Sjældent, at vi når
hende, men kan undertiden finde hende i området.
(Lidt off-topic)
Aksel

Fra : Carsten Keller

Dato : 12-08-10 08:42

Mogens wrote:
> Ja - helt sikkert! Nu er det dog lidt tid siden jeg har arbejdet med
> babyalarmer :) men de aktiveres vel kun af lyd? Og vil de reagere på
> en person der går stille og roligt til døren?

Jeg går ud fra I allerede har en klokke der ringer uanset hvilken dør der
ringes på. Ved siden af den klokke placeres alarmen. Hvis den stilles på
mindste følsomhed og til gengæld placeres tæt på klokken kommer der sikkert
ikke nogen fejlalarmer af at konen snakker i telefon derinde eller lignende.

Keller

Fra : Mogens

Dato : 12-08-10 10:35

Carsten Keller wrote:

> [...]
> stilles på mindste følsomhed og til gengæld placeres tæt på klokken
> kommer der sikkert ikke nogen fejlalarmer af at konen snakker i telefon

Der hvor jeg er nu, er jeg mest hooked på at købe noget Servodan Foto
Gong udstyr: http://www.servodan.dk/side/produkoversigt

2 stk. 44-063 kan parres mod en 23-089, og så opnår jeg præcist det jeg
ønsker. Det er en lidt dyrere løsning end mange discount
elektronikprodukter, men så får man formodentlig også et lidt mere
high-end produkt som man måske kan påregne du'r mere end et par uger.

Det jeg endnu mangler at afklare er om man på 23-089'eren kan se hvilket
PIR der blev aktiveret, om lydstyrken kan reguleres og om man på
PIR'erne kan finindstille sensitiviteten.

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-08-10 09:52

"Mogens" <xx@xxx.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> ringe-"tryk" som giver et ringesignal til en mobil klokke? Gerne med 2
> sensorer da vi har to forskellige indgange.

Du kunne evt. få en udendørs klokke.

Vi har haft TDC i mange år (22), og der sad en udendørs stor ringeklokke på
muren til haven da vi købte huset. Der er så en abonnementsafgift på ca.
15,- kr, i kvartalet. Vi har sådan set ikke brug for denne klokke mere, og
har derfor afmeldt den, men du kan da ringe til dit telefonselskab og høre
om mulighederne for en udendørs klokke, hvilket jo nok forudsætter en
fastnettelefon som vi har foruden mobilen.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Henning

Dato : 12-08-10 20:01

> [...]
>om mulighederne for en udendørs klokke, hvilket jo nok forudsætter en
>fastnettelefon som vi har foruden mobilen.
? Vil du så få dørklokken til at ringe til fastnetlinien, så den
udendørs klokke kan ringe?

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-08-10 10:37

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen

> ? Vil du så få dørklokken til at ringe til fastnetlinien, så den
> udendørs klokke kan ringe?

LOL Jeg fjols !!! Det var jo dørklokken der var tale om. Det ville nok
hjælpe hvis man læste indlægget ordentligt fra begyndelsen. Undskyld til
Mogens. Håber du finder en løsning.

Fra : Mogens

Dato : 13-08-10 10:55

Tove Krieger wrote:

> LOL Jeg fjols !!! Det var jo dørklokken der var tale om. Det ville nok
> hjælpe hvis man læste indlægget ordentligt fra begyndelsen. Undskyld til
> Mogens. Håber du finder en løsning.

Anyway, det var pænt af dig at bidrage Tove. Det er trods alt tanken der
tæller ;)

Har nu bestilt et par af disse:
http://www.davidsenshop.dk/pi/JO_EL_KLOKKE_PIR_S%C3%86T_TR%C3%85DL%C3%98ST_80M__3511_2360.aspx

som er lidt geniale og billige til formålet. Skal nok melde tilbage om
de du'r.
Gik væk fra Servodanerne - jf. tidligere tråd - fordi de ikke kunne
snakke sammen med mit IHC-anlæg som jeg indledningsvist troede. Og så er
de lige dyre nok som proprietært system.

JO-El'erne har 16 forskellige ringetoner, så nu kan jeg i hvert fald få
differentieret lyd afhængigt af hvilken indgang der "ringes" på.

Fra : Henning

Dato : 13-08-10 11:02

> [...]
>
>som er lidt geniale og billige til formålet. Skal nok melde tilbage om

Så skal du bare finde en måde at kommunikere tilbage til postbudet om
at du er på vej, så han ikke når at stikke af inden du kommer ind fra
haven

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 13-08-10 11:14

> [...]
> Så skal du bare finde en måde at kommunikere tilbage til postbudet om
> at du er på vej, så han ikke når at stikke af inden du kommer ind fra

Det var derfor, at der skulle være sensor, så den opdager postbudet
allerede ude ved havelågen, og ikke først, når han ringer på, så man har
et lille forspring

Jan

Fra : Mogens

Dato : 13-08-10 14:18

Henning wrote:

> Så skal du bare finde en måde at kommunikere tilbage til postbudet om
> at du er på vej, så han ikke når at stikke af inden du kommer ind fra
> haven
Jeg påregner at have en sender der aktiverer et sømtæppe over vejen i
postbudets flugtretning ;) Så skal jeg godt nok gå en 30-40 meter
ekstra, men det går nok.

Iøvrigt er dette en billig tyverialarm hvis man andet på sin matrikel
hvor man lige vil følge med i om en grimrian stikker snuden indenfor. Og
så kan den jo flyttes på nul-komma-dut til hvor behov er. Principielt
også tages med på campingtur, i sommerhuset, på udlandsrejse etc.

Fra : Leif Neland

Dato : 11-09-10 10:25

Den 11-08-2010 10:48, Mogens skrev:
> [...]
> indenfor og vente på at pakken kommer. Jeg kan eks. ikke gå i haven da
> jeg ikke kan høre dørklokken der. Vi ønsker at bibeholde det nuværende

Hvad med en pakkepostkasse?

Som en stor kommode, hvor man kan åbne skuffen og sætte pakken ind,
hvorefter pakkens vægt trykker en plade ned, der gør at skuffen kan
lukkes igen, men ikke åbnes uden nøgle.

Nogle kan også sættes i "feriestilling", så det store pakkerum i stedet
kan holde et par ugers reklamer og post.

Leif

Fra : cykelsmeden

Dato : 11-09-10 10:34

Den 11-09-2010 11:24, Leif Neland skrev:

> [...]
>
> Nogle kan også sættes i "feriestilling", så det store pakkerum i stedet
> kan holde et par ugers reklamer og post.

Denne tråd har imponerende mange forslag. Ud fra OPs beskrivelse ville
jeg løse opgaven med et trådløst ringeapparat ~200,- fra HN, et 4,5volt
relæ parrallelt med eksisterende klokke, og en ledning fra kontaktsættet
loddet på det løse tryk.
- lavede det til min gamle far for nogle år siden, så havde han
ringeklokken i baglommen ude i haven!

finn

Fra : Henning

Dato : 11-09-10 11:56

> [...]
>loddet på det løse tryk.
>- lavede det til min gamle far for nogle år siden, så havde han

Dernæst skal der udløses et net over postbudet, så han ikke når at
stikke af før folk kommer indfra deres åbenbart kæmpehaver