Dét koster det at køre '99 Alfa Romeo 166 ~
Fra : Mogens \(K\)

Dato : 12-08-10 21:44

Så lige en salgsannonce, hvor sælger har lagt tallene frem:
"Jeg" sælger sølvfisken - '99 Alfa Romeo 166 3.0 V6.
Den er blevet passet godt, og det sidste års tid har jeg kun fået skiftet
tandstang (i sidste uge )
Den har kørt 295.000 km - og den har alt udstyret + Ragazzon, Eibach, Koni,
Pz Nero.
Jeg har haft bilen 5 år og købt den i 2005, hvor den havde kørt 110.000 km.

Prisen var 70.000 kr (i Sverige).
Siden har jeg kørt 190.000 km i den = 190.000 kr i benzin
Forsikring og afgift i 5 år = 60.000 kr
Vedligehold gennem perioden = ca 140.000 kr
Registreringsafgift for at tage den til DK for halvandet år siden = 70.000
kr
Medio 2010 solgt for 33.480 kroner

Ialt inkl. den danske afgift:
(70 + 190 + 60 + 140 + 70) - 35 = 495.000 kr = 100.000 kr/år = 2,60 kr /km

Fra : Henrik B.

Dato : 12-08-10 22:24

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen

> Vedligehold gennem perioden = ca 140.000 kr

Fy fasan - dét var dyrt!

--
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/

Fra : Leo Jensen

Dato : 12-08-10 22:33

On 12 Aug., 23:24, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

> Fy fasan - dét var dyrt!

Det er da godt nok en slags penge, men 2,60 kr/km er stadig ikke dyrt
i forhold til hvilken som helst nybil over Fiat Panda-klassen.
Regnskabet reddes af at han kører temmelig langt og får de faste
omkostninger spredt ud på mange kilometer. Han påstår så at den kun
bruger benzin for 1 kr/km, det ville jeg nok ikke forvente at den kan
nøjes med.

MVH Leo

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 13-08-10 05:39

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> omkostninger spredt ud på mange kilometer. Han påstår så at den kun
> bruger benzin for 1 kr/km, det ville jeg nok ikke forvente at den kan

OG man ka i princippet ikke sammenligne en fuldblods Alfa med en mainstream
potte. Førstnævnte koster naturligvis generelt mere pr km - dét siger sig
selv :)

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 13-08-10 05:37

> Fy fasan - dét var dyrt!

Det ska jo ses i sammenhæng med antallet af år. Der er også andre her i
gruppen, som har oplevet udgifter i den størrelsesorden, som naturligvis
hænger sammen med, hvor sofistikeret vognens opbygning er udført (morfar /
sport / what ever). Vi taler jo ikke om en Toyota Starlet 1,3

Fra : Henrik B.

Dato : 13-08-10 06:10

> [...]
> hænger sammen med, hvor sofistikeret vognens opbygning er udført (morfar /
> sport / what ever). Vi taler jo ikke om en Toyota Starlet 1,3

Men alligevel - 28.000,- om året i vedligehold?

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-10 07:02

> Men alligevel - 28.000,- om året i vedligehold?

Har en kammerat med en noget nyere A6 der har kørt kortete, ham tror jeg
gerne der ville bytte regning. Den har fejlet med nogle småting, og det har
været SINSYGT dyrt.
Eks en centrallås der drillede, slutregning næsten 20000kr sådanne ting har
der været flere af. Og det er da bestemt ikke en liebhaver køremaskine sådan
en 130hk TDI

Mvh Ove

__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 5362 (20100813) __________

http://www.eset.com

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 13-08-10 16:13

"Ove" <ovejakobsenREMOVEmail.dk> skrev i meddelelsen

> Har en kammerat med en noget nyere A6 der har kørt kortete, ham tror jeg
> gerne der ville bytte regning. Den har fejlet med nogle småting, og det
> har været SINSYGT dyrt.

Jeg har haft Audi V8, og de koster KASSEN at få repareret !

> Og det er da bestemt ikke en liebhaver køremaskine sådan en 130hk TDI

Nøh...

Fra : Henrik B.

Dato : 13-08-10 22:35

> [...]

> har været SINSYGT dyrt.
> Eks en centrallås der drillede, slutregning næsten 20000kr sådanne ting

Det fortæller jo så blot noget om Audi's (hjernedøde) prissætning - intet
odiøst i dét...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-08-10 22:41

Ove skriver:

> Eks en centrallås der drillede, slutregning næsten 20000kr sådanne ting har
> der været flere af.

Man kunne jo også undlade at bruge inkompetente værksteder - omend det
er svært hvis man vil bruge aut VAG værksteder.

Klaus

Fra : \"@

Dato : 13-08-10 07:43

> Men alligevel - 28.000,- om året i vedligehold?

Det er vel ikke helt urimeligt, med et kørselsforbrug, på 38.000 om
året. Der er trods alt tale om en 6-11 år gammel bil. Til gengæld for
den høje vedligeholdelse, afskrives der jo kun godt 21.000 året, og
generelt er det jo med de to størrelser, at går afskrivningen ned, går
vedligeholdet op.

Umiddelbart virker det som fornuftige tal, der overrasker mig positivt.
Dog slet ikke nok til at udskifte mine mercere med en sådan maskine

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 13-08-10 16:12

""@" <""redhat(\"@)ifh.dk"> skrev i meddelelsen

> [...]
> jo med de to størrelser, at går afskrivningen ned, går vedligeholdet op.
> Umiddelbart virker det som fornuftige tal, der overrasker mig positivt.

He he

> Dog slet ikke nok til at udskifte mine mercere med en sådan maskine

2 vidt forskellige køber/brugere IMO...

Fra : Bjørn J.

Dato : 13-08-10 08:33

KLIP

> Men alligevel - 28.000,- om året i vedligehold?

Som landet ligger lige nu, så kommer min brugte bimmer til at koste mig
3.800 kr. i vedligeholde i år.

Det er prisen for et 30.000 km eftersyn hos Bauer i Flensborg.

Det kunne min gamle S80 ikke nøjes med og ej heller konens S40...;)

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 13-08-10 16:11

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Det er prisen for et 30.000 km eftersyn hos Bauer i Flensborg.
> Det kunne min gamle S80 ikke nøjes med og ej heller konens S40...;)

Dit eksempel er jo også et stand alone eksempel. Ikke at jeg tror eller
håber på, at det bliver dyrere for dig, men Alfa-gutten her skriver også
noget om, at han det sidste år har brugt meget få kroner på bilen, da den
intet fejlede...

Fra : Brian Sørup

Dato : 13-08-10 16:24

> [...]
>
> Ialt inkl. den danske afgift:
> (70 + 190 + 60 + 140 + 70) - 35 = 495.000 kr = 100.000 kr/år = 2,60 kr /km

Hvis regnestykket skal være sammenligneligt med Danske forhold er vi nødt
til at vide hvad afgiften ville have været i 2005....
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 13-08-10 16:31

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvis regnestykket skal være sammenligneligt med Danske forhold er vi nødt
> til at vide hvad afgiften ville have været i 2005....

Han har først betalt afgiften for 1½ år siden, skriver han...

Fra : Ivan Madsen

Dato : 13-08-10 20:07

On Thu, 12 Aug 2010 22:43:30 +0200, "Mogens \(K\)"
<nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> wrote:

> [...]
>
>Ialt inkl. den danske afgift:
>(70 + 190 + 60 + 140 + 70) - 35 = 495.000 kr = 100.000 kr/år = 2,60 kr /km

Jeg regnede Saxoen ud til ca. 1,60 kr over 4 år/100000 km. Puntoen kan
vel i dag sælges for 30-35000 kr, hvad der vil give en total på 1,30
kr/km. (knap 4 år/140000 km - der står ældre med tilsvarende km til
salg for 55000, så helt urealistisk er det vel ikke)
Det er da ikke så ringe - men samtidig må folk jo være klar over, at
kører man en "specialbil" koster det! Og Alfaen er da klasser over at
køre Punto, så det er vel bare, hvad det koster at køre "bil" i stedet
for "transportmiddel"

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 13-08-10 20:44

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> kører man en "specialbil" koster det! Og Alfaen er da klasser over at
> køre Punto, så det er vel bare, hvad det koster at køre "bil" i stedet

Jég har aldrig regnet på det...

Fra : Steffen

Dato : 13-08-10 22:23

> [...]

> Ialt inkl. den danske afgift:
> (70 + 190 + 60 + 140 + 70) - 35 = 495.000 kr = 100.000 kr/år = 2,60 kr /km

Citat Mogens (K):
Vi taler normalt ud far danske forhold - hér :)

mvh
steffen

Fra : Henrik B.

Dato : 13-08-10 22:37

"Steffen" <steffen@soerensen.mail.dk> skrev i meddelelsen

> Citat Mogens (K):
> Vi taler normalt ud far danske forhold - hér :)

*LOL*

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 14-08-10 05:49

> *LOL*

Han skriver dog, at han har betalt dansk afgift?

Desuden er jeres fniseri (det i fniser om) taget ud af en context, hvor vi
taler om prissætning. Og tilsyneladende prissættes Audi noget højere i DK
end i andre lande.

Fra : Henrik B.

Dato : 14-08-10 08:15

> taler om prissætning. Og tilsyneladende prissættes Audi noget højere i DK
> end i andre lande.

Selvfølgelig gør de det - danskere er jo dumme...

Fra : Leo Jensen

Dato : 14-08-10 02:41

On 14 Aug., 06:49, "Mogens \(K\)" <nyhedsgrupperFJ...@DETTEjubii.dk>
wrote:

> [...]
> taler om prissætning. Og tilsyneladende prissættes Audi noget højere i DK

Det er nok fordi danskere tror på at Audi er en rigtig god bil, som er
en stor merpris værd...

Leo

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 14-08-10 09:50

> Det er nok fordi danskere tror på at Audi er en rigtig god bil, som er
> en stor merpris værd...

Vorsprung durch teuer Technik :)

Fra : Niels Bengaard

Dato : 14-08-10 12:09

> [...]
>
> Ialt inkl. den danske afgift:
> (70 + 190 + 60 + 140 + 70) - 35 = 495.000 kr = 100.000 kr/år = 2,60 kr /km

Det er jo ikke så dyrt, men han har også kørt mange km i den, og det gør jo
alle de faste udgifter pr. km noget lavere.
Lidt hovedregning hvis han kørte 10.000 km om året giver en pris på over 4
kr/km.

Mvh Niels